Kona 2008

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Trekrules
Kona 2008

Bericht door Trekrules » do jun 28, 2007 3:55 pm

Kona heeft zijn nieuwe modellen voor het 2008 gepresenteerd in livigno.Fotos zijn er en het ziet er goed uit voor 2008 8) .

http://www.soulbiker.com/de/photos/albu ... kona-2008/
http://www.soulbiker.com/de/news/report ... n-livigno/

heb de foto's etc verwijderd en nu omgezet naar links vanwege de copyrigth rechten van Soulbiker.com.
Laatst gewijzigd door Trekrules op vr jun 29, 2007 11:35 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

KristofU

Bericht door KristofU » do jun 28, 2007 4:13 pm

Vet, vet en vet !
Nu de boel nog vertalen :)

De magic link ziet er alvast nice uit in de zoektocht naar de perfecte ( all-) mountain bike.

KristofU

Bericht door KristofU » do jun 28, 2007 4:31 pm

Die prijzen voor de coilairs. Scheelt daar iets mee?
Die zijn goedkoper dan de coilairs van 2007.
Is dit excl btw misschien?

Als dat de echte prijzen zijn, dan twijfel ik geen seconde om zo'n deluxe aan te schaffen. Ik vrees echter dat mijn enthousiasme een deuk gaat krijgen van zodra hij echt in de winkel ligt. Murphy ligt hier ergens op de loer.

[edit]

Het lijkt me dat ze wat bespaart hebben op de perifere componenten zoals cranks etc... voor de niet Supreme modellen. Dat zou wel de lagere prijs kunnen verklaren.

Mijn excuses dat ik hier zoals een gek zit te posten ;) maar ik vind die nieuwe coilair gewoon de max qua concept, en helemaal de fiets waar ik op zit te wachten.

Rabelista

Bericht door Rabelista » do jun 28, 2007 5:47 pm

Afbeelding
dat kan natuurlijk niet, zo vork :ban:

nice die nieuwe vorken[/img]

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do jun 28, 2007 6:28 pm

Rabelista schreef:Afbeelding
dat kan natuurlijk niet, zo vork :ban:

nice die nieuwe vorken[/img]
dat is een 20" kinderfiets ;)

b-dirt

Bericht door b-dirt » do jun 28, 2007 7:05 pm

dikke shit bij kona eindelijk vin ik het mooie fietsen worden (props to kona ;) )kan niet wachten tot er een testdag komt man die coilair wil ik heel graag hard berijden :lol:

greetz bas

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » do jun 28, 2007 8:43 pm

Ziet er, in tegenstelling tot de huidige modellen, best aardig uit! :)
Vetjes trouwens dat Paul Bass nu ook 'zijn eigen' bike heeft.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Rob_mtb

Re: Kona 2008

Bericht door Rob_mtb » do jun 28, 2007 9:23 pm

Ziet er netjes uit, zit echt nice shit tussen!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do jun 28, 2007 11:17 pm

larzveenz schreef:Ziet er, in tegenstelling tot de huidige modellen, best aardig uit! :)
Vetjes trouwens dat Paul Bass nu ook 'zijn eigen' bike heeft.
Is dat niet de Cowan DS maar met zijn naam erop????
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » vr jun 29, 2007 6:51 am

sneeuwpop schreef:Is dat niet de Cowan DS maar met zijn naam erop????
Ziet er dik in aangezien er (nog) geen Cowan DS is gepresenteerd. Misschien vond John 1 bike met zijn naam erop ook wel genoeg :lol:.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

jojo

Bericht door jojo » vr jun 29, 2007 7:24 am

Ben benieuwd hoe de reacties en ervaringen met de "magic link" zijn!

Het ziet er wel erg lomp uit....
keybone collector!!!

Lynx

Bericht door Lynx » vr jun 29, 2007 9:06 am

Als ik het goed begrijp past de geometrie van de Coiler zich aan als je naar voor gaat hangen om bergop te rijden en dan krijg je 152mm veerweg.
Als je naar achter gaat hangen voor de afdalingen zakt je BB, krijg je slackere hoeken en krijg je 172mm veerweg ?

Knap en raar tegelijkertijd.
Laatst gewijzigd door Lynx op vr jun 29, 2007 1:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gooi je imago weg

07bighit

Bericht door 07bighit » vr jun 29, 2007 10:05 am

weet mss iemand ook al wat van specialized 08
btw knappe kona 's

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr jun 29, 2007 11:22 am

ik vraag me af hoe het zit met gewichtsverplaatsing in bochten en met remmen.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jun 29, 2007 12:45 pm

Ik heb een beetje moeite om te geloven dat dit de meest ideale constructie zou zijn voor een fullsusser.
Lange afstanden tussen bevestiging aan frame en achterwiel, geeft een groot moment en dus een hoge potentie voor het mij bekende doch verafschuwde fenomeen dat achterwielsturing genoemd wordt.

Nee dank je.
Zou wel heel graag een testritje doen om te zien of ik gelijk heb...
Bikepark Groningen

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jun 30, 2007 9:40 am

Erg dubieus systeem inderdaad. Om eerlijk te zeggen wou ik hier eerst een verhaal neerzetten waarom dit systeem niet kan werken en dat Kona een misser begaat, weer zo'n mongolen innovatie om te cashen. Maar heb toch nog even goed gekeken naar enkele foto's en zag gelukkig het licht. Dat niemand hier eerder opgekomen is is mij een raadsel maargoed, dat zie je zovaak met uitvindingen waarvan je denk OMGWTF waarom was dat er niet veel eerder en dat zie je niet zo vaak in de mountainbike wereld. Kona heeft hier een techniek ontwikkelt die misschien nog wel belangrijker zal zijn voor de mtb wereld dan de horst-link. Geloof me. Dit is gewoonweg geniaal.

Een erg complex systeem om te begrijpen en lastig om in te stellen denk ik met al die stangen en draaipunten en veersterkte. Feit is wel dat het kan werken omdat het hoofddraaipunt van de swingarm bevestigt is op die aluminium kleurige link, en het draaipunt van die link ligt weer lager dan het hoofddraaipunt. En vooral dat laatste zorgde ervoor dat ik helemaal van mening veranderde toen ik met dit verhaal begon want dit maakt dat het systeem werkt. Waarom werkt het dan zul je je afvragen? Omdat het hele principe gebaseerd is op dat van een anti-rollbar in auto's maar dan zo afgesteld dat het chassis juist wel gaat rollen, behalve in de middenpositie, daar wil je zo min mogelijk rol hebben. Niets meer niets minder. Als je het systeem begrijpt begrijp je pas hoe geniaal dit systeem werkelijk is. Helaas heeft het denk ik, maar dat hangt af hoe je er tegen aan kijkt, ook een nadeel. Je wielbasis varieert nogal natuurlijk maar Cruijff heeft hier al het nodige over gezegd :D .
Petje af voor Kona. Dit is de next big thing. Jammer maar helaas voor de jongens van Bionicon met hun lucht aangedreven geometrieverstelling :evil: . Ben benieuwd naar de tests of het echt werkt.

Stiefmeister

Bericht door Stiefmeister » za jun 30, 2007 3:04 pm

Wat zou je nog voor een 2007 stinky krijgen?
Ik vind de 2008 veeel mooier!! :oops:
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"

knopsopper

Bericht door knopsopper » za jun 30, 2007 3:50 pm

Vanaf ongeveer wanneer zijn deze te verkrijgen in Nederland, weet iemand dat?

De stab deluxe lijkt me een prima instapmodel voor downhill... en hij ziet er ook heel erg mooi uit :)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jun 30, 2007 3:57 pm

legion schreef:Ik heb een beetje moeite om te geloven dat dit de meest ideale constructie zou zijn voor een fullsusser.
Lange afstanden tussen bevestiging aan frame en achterwiel, geeft een groot moment en dus een hoge potentie voor het mij bekende doch verafschuwde fenomeen dat achterwielsturing genoemd wordt.

Nee dank je.
Zou wel heel graag een testritje doen om te zien of ik gelijk heb...
Ik heb gevoeld en kan je zeggen: je hebt ongelijk. De constructie is absoluut niet slap...
Of het systeem werkt, ga ik pas zeggen na een echte testrit.

KristofU

Bericht door KristofU » za jun 30, 2007 4:30 pm

knopsopper schreef:Vanaf ongeveer wanneer zijn deze te verkrijgen in Nederland, weet iemand dat?
Van horen zeggen : januari 2008
knopsopper schreef:De stab deluxe lijkt me een prima instapmodel voor downhill... en hij ziet er ook heel erg mooi uit :)
Ken iemand die met topmodel van een ander, zeer exclusief, merk downhill fiets rijdt en die heeft de nieuwe Stab kunnen proberen en hij was gewoonweg overdonderd. Een reuze verschil, de Stab was volgens hem veeeeel beter.
Diezelfde persoon heeft ook een tijdje rondgebold in Livigno met een 2006 Coiler Deluxe ( die hadden ze meegebracht ) en ook die Coiler deed hem versteld staan.
Hij vroeg zich af waarom hij al die jaren zo een duur machientje in mekaar gestoken had, terwijl die Kona's het even goed, zo niet beter, deden.
Om eerlijk te zijn, heb ik dit verhaal niet rechtstreeks van de persoon in kwestie, maar van diegene die samen met hem daar was.
Mochten de betrokken personen hier op het forum rondzwerven : sorry dat ik jullie verhaal heb gepikt ;)

knopsopper

Bericht door knopsopper » za jun 30, 2007 7:08 pm

Hmm , dat de 2008 collectie vanaf januari 2008 verkrijgbaar zal zijn lijkt me heel erg logisch inderdaad :) Stom van me, maar ik dacht altijd dat ze een heel stuk eerder te krijgen waren vandaar dat ze ook altijd zo vroeg die nieuwe collectie showen... Ik vind het maar lullig van ze; iedereen zo vroeg al opgeilen terwijl je nog zo lang moet wachten :)

KristofU

Bericht door KristofU » za jun 30, 2007 7:15 pm

knopsopper schreef:Hmm , dat de 2008 collectie vanaf januari 2008 verkrijgbaar zal zijn lijkt me heel erg logisch inderdaad :) Stom van me, maar ik dacht altijd dat ze een heel stuk eerder te krijgen waren vandaar dat ze ook altijd zo vroeg die nieuwe collectie showen...
Vroeger, 7 jaar geleden of zo, was dat ook zo. Ergens rond september-oktober begonnen de nieuwe modellen dan binnen te lopen in de winkels.

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » za jun 30, 2007 7:18 pm

idd.. tegenwoordig staan de 2008 modellen al eind mei/begin juni al in de winkel. Toevallig zelf net 2008 cannondale rush met de nieuwe XT erop, de witte avid juicy's en de nieuwe witte fox 32 opgebouwd.
kooz

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jul 01, 2007 4:38 pm

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

07bighit

Bericht door 07bighit » zo jul 01, 2007 7:50 pm

misschien ook al foto's van specialized 2008

Plaats reactie