Nieuwe Ellsworth Dare

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Goofy @ Team SoliD
Contacteer:
Nieuwe Ellsworth Dare

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo mei 09, 2007 9:16 am

informatie van Cycling News
Ellsworth returns to the DH scene with new Dare
The folks at Ellsworth Handcrafted Bicycles were painfully aware that its Rogue didn't exactly receive a warm-and-fuzzy reception by the true DH crowd, who woefully lamented the passing of the old Dare and religiously awaited its second coming. That second coming is still a little ways off, but the gravity component of Team Maxxis was spotted using new prototype Dare frames at this year's Sea Otter Classic.

"The new Dare is going to be reintroduced for '08, and we made these specifically for the Maxxis team," said Mike Burgess of Ellsworth. "So far these are the only ones we've produced. We've made them really close to our old Dares, and we've given the team these bikes to tentatively test. We're going to let them ride them a little bit, and we're going to go back and adjust anything they find necessary to adjust. We're working with Fox trying to get the rear ends exactly the way they want their race bikes dialed in."

Some of the differences between the old and new Dare are plainly obvious, especially in the front end which now uses a pseudo-monocoque construction with two formed aluminum sheets welded down the center in combination with conventional tubes. Frame stiffness is said to be improved over both the Rogue and old Dare, and the new front triangle configuration is also claimed to be somewhat lighter. Out back, the new Dare retains the excellent 230mm-travel ICT rear end from the previous generation.

Relative to the more freeride-oriented Rogue, the Dare wears significant frame geometry changes that supposedly make it better suited to the bike's target closed-course DH crowd. Changes include a slacker head tube angle as well as a uniquely interrupted seat tube design that allows Ellsworth to retain the existing suspension pivot geometry and tire clearance, but gives the team racers a more rearward seating position.

Ellsworth devotees will have to wait until around Interbike time to get one for themselves, and costs will reportedly hover around the US$2200-2300 range.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TS

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 9:53 am

heb nog nooit zon lelijke fiets gezien....

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » wo mei 09, 2007 9:58 am

crazyfuck schreef:heb nog nooit zon lelijke fiets gezien....
We zullen maar zwijgen zeker over jou Gaint ATX?

Best vette kleur, alleen vind ik het er wat lomp uitzien :P
Laatst gewijzigd door Gieleuh op wo mei 09, 2007 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Rabelista

Bericht door Rabelista » wo mei 09, 2007 10:02 am

Gieleuh schreef:
We zullen maar zwijgen zeker over jou Gaint ATX?

AfbeeldingAfbeelding

nice color ja, alleen door de lange link denk ik dat hij zo raar lijkt..
Laatst gewijzigd door Rabelista op wo mei 09, 2007 10:20 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Lynx

Bericht door Lynx » wo mei 09, 2007 10:17 am

Oh nee joh ....

Afbeelding

Geef toe :o
Wortel en mezelf zagen deze in Winterberg en we waren in Shock
gooi je imago weg

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 10:35 am

dan vind ik mijn atx mooier als dit, ik vind de voorkant van een ATX Dh zeer geslaagd, voorkant van die ellsworth trekt echt op niets.... Dan liever een gewone Kona ofzo....
Amai die alutech is nog lelijker.... Wat is het nut van de achterkant hoger te laten komen?
Ps ik zie het al, tire clearance maar LELIJK
Laatst gewijzigd door crazyfuck op wo mei 09, 2007 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo mei 09, 2007 10:36 am

@ crazyfuck

smaken verschillen.. je kunt veel zeggen over deze bike, één ding is ie zeker! en dat is STEVIG! :D

en de kleur is gewoon cool!
TS

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo mei 09, 2007 10:37 am

crazyfuck schreef:we hebben niet allemaal even veel geld als jouw he giele...., trouwens dan vind ik mijn atx mooier als dit, ik vind de voorkant van een ATX Dh zeer geslaagd, voorkant van die ellsworth trekt echt op niets.... Dan liever een gewone Kona ofzo....
Amai die alutech is nog lelijker.... Wat is het nut van de achterkant hoger te laten komen?
Ps ik zie het al, tire clearance maar LELIJK
kun je nog botter doen?! als een topic je niet ligt, hou dan gewoon je mond en ga er niet over zeuren!
TS

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 10:38 am

oh ja stevig zal hij wel zijn en idd smaken vershillen volledig!!!! Ben geen fan van den deze, gewoonweg geen fan van Ellsworth....
Veel mensen vinde bv men ATx een lelijk vuil ding, andere zien er weer de charme van in :D

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » wo mei 09, 2007 10:44 am

Hij is behoorlijk gebruikt. Afschuren en nieuwe lak blaast je ATX nieuw leven in, this zeker geen slecte bike!. Nog geen 10Euro kosten, wel wat tijd...

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo mei 09, 2007 10:47 am

zo en nu weer ON TOPIC!
TS

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo mei 09, 2007 10:50 am

Als ie net zo slap is als de vorige, dan zullen ze snel breken en scheuren

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 10:52 am

Waren er daar dan problemen mee?? In kranked 5 gaat Super T er toch wel zwaar mee!!!

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mei 09, 2007 11:01 am

Bender rijdt toch ook op een dare en gebruikt hem behoorlijk heftig met van die enorme drops die hij maakt.
http://www.youtube.com/watch?v=ODxtkz1OAw8
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

hund

Bericht door hund » wo mei 09, 2007 11:09 am

hmmm...

vind em eigenlijk wel erg vet, vooral de kleur
alleen dat 'blokje' tussen de oder en de bovenbuis had weg gemogen.
maja dat zal er dan vast wel voor een reden zitten
if you ain't having fun, get of your bike

dirty d

Bericht door dirty d » wo mei 09, 2007 6:45 pm

Ik vind hem ook vet en over smaken kunnen we uren lullen, zou zelf nooit een scott of giant kunnen hebben omdat die merken me niet liggen en dan heb ik het niet over hoe de fietsen rijden.

Maar direct alles de grond inboren is geen stijl, en hoeveel pagina's en items je hier ook leest op deze site ...de eerste reply die op een leuk item komt is meestal afbreken en disrespectvol voor degene die de tijd erin steekt om dit te plaatsen en met mensen te willen delen. Ik ben ook zo als ik iets moois zie wil ik dat delen....nu vind het spijtig van sommige gasten..zal volwassen worden zijn zeker :-).

Ik vind die ellsworth een vette fiets, als je de skillz hebt kan je zeker met zo een fiets voor de dag komen, is zoals met je cowan ds, niet iedereen zal hem vet vinden maar als je hem ziet blijf je er toch naar kijken..en troost u ik vind hem zeer mooi.

P.s. was twee geleden in geleen met zwarte umf.
sx trail 2 2008, jackal

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 6:52 pm

ik wou goofy niet in de grond boren hoor, was gewoon mening over dat frame.... Als het lelijk is mag ik dat toch zeggen en omdat het lelijk is wil dit niet zeggen dat het niet goed rijd....
En troost je goofy, je cowan Ds vind ik ubergeil!!!

Giesbro

Bericht door Giesbro » wo mei 09, 2007 6:55 pm

Veerweg zat en toch is het bracket niet echt hoog SWEEEEET!!

dirty d

Bericht door dirty d » wo mei 09, 2007 7:29 pm

begrijp je mening wel, aar we moeten er gewoon met zen allen erop letten dat we niet dissen om te dissen...smaak is smaak punt, eerlijk laat ik me zelf soms ook gaan en als dit zo is kan ik het aanvaarden dat ik erop gewezen word.

Nu het beste voor deze site is dat we de rijcapaciteiten beoordelen, en over ieder fiets kunne we dat niet...dus folks keep on smilin...en als ik die ellsworth zie denk ik aan een meisje erop met helm in bijpassende kleur ..nice toch..niet? :-)
sx trail 2 2008, jackal

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mei 09, 2007 7:36 pm

:arms: you're right

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » do mei 10, 2007 12:10 pm

wooow :shock:

Realy Nice die ellsworth Dare !! Niks opaan te merken !

Sweet en gevaarlijk in 1 :evil:

me

Bericht door me » do mei 10, 2007 5:36 pm

Smaken verschillen daar zijn we nu al wel uit. Maar ik vind em er gewoon heel vet uitzien! Zou er zeker wel eens een testritje mee willen doen! 8)

Reprox

Bericht door Reprox » ma mei 14, 2007 3:36 pm

Een plaatje! wat een hottie! lekker kleurtje :oops:

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma mei 14, 2007 9:00 pm

Elssworthless
Aangezien Roy (volcomjerk) nogal wat slechte evaringen heeft gehad, kan ik niks anders dan dat zeggen, slechte communicatie en geen reserver onderdelen in voorraad.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Plaats reactie