24h Downhill race Semmering

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sepp
24h Downhill race Semmering

Bericht door Sepp » za mar 17, 2007 10:21 pm

Hoi Huckers,

ben van plan in augustus een 24 uur DH wedstrijd te rijden - het vindt plaats in Semmering (waar ik vandaan kom) - de bikepark werd geopend in juli 2006 - er komen heel wat nieuwe dingen bij - de trailer is nog van afgelopen september: http://www.zauberbar.at/bikepark.wmv

de bikepark site: www.bikeparksemmering.at

Zou heel leuk zijn als er een paar nederlanders mee doen - internationale race...voor de een of de ander die een wedstrijd wil rijden, en misschien ook vakantie aan wil knopen.
Ik ben nog niet helemaal zeker, of ik 24h alleen zal doen, dus misschien kunnen we wel een team van twee of vier op stellen, wie weet...

ik heb in totaal al drie vluchten voor deze zomer naar huis geboekt - Semmering is makkelijk te bereiken. Met SkyEurope ben je inkl. fiets vanaf 120,- in wenen. Van wenen neem je de trein direct naar Semmering (1h15).

Groeten,

Joe

Sepp

Bericht door Sepp » za mar 17, 2007 11:34 pm

oeps, zik zie net, dat ik beter in het wedstrijdforum had kunnen posten - @beheerders: graag verplaatsen. bedankt,

Joe

Woody Nick

Bericht door Woody Nick » zo mar 18, 2007 9:47 am

ziet er gaaf uit! en een 24h race is ook wel gaaf, maar wel heeeeeeeeeeel erg lang! weet zeker dat dat bijna niet vol te houden is! beter een team opstellen! heb in principe wel interesse!

Nick
Intense 951

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mar 18, 2007 10:18 am

Idd een team opatellen is het beste want in je eentje 24 uur rijden hou je echt niet vol.Zoals sepp al zei een team van 2 of 4 samenstellen,want dan kun je het verdelen wie rijdt om de zoveel uur.Maar wel vet dat er een 24 uurs race is voor downhillers en freeriders.Ik heb misschien wel intresse om er aan mee te doen,maar ik weet niet of ik dan kan,zien of ik dan vrij kan krijgen van mijn werk.

@Sepp: Met welk vervoersmiddels wou je eigenlijk naar Semmering toe en op welke datum in augustus en hoelang wou je er een vakantie aanknopen voor die gene die aan de 24 uurs wedstrijd meedoen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Sepp

Bericht door Sepp » zo mar 18, 2007 10:26 am

zoals al vermeld heb ik vluchten geboekt, omdat dat het goedkoopst is, en ik mijn ouders bezoek, om thuis vakantie te maken. Als ik een auto huur, om een weekeinde naar winterberg te gaan, kost dat net zo veel als naar oostenrijk te vliegen.

24 uur race betekent natuurlijk niet dat je 24uur continue op de fiets moet zitten - als ik 4 uurtjes wil slapen kan dat natuurlijk ook, alleen maak je dan weinig kans om te winnen. Het grootste probleem zijn de armen & handen, dus die willen goed voorbereid zijn op zo'n wedstrijd.

btw: ze geven aan dat de hele track verlicht wordt, dus geen eigen lampje nodig is.

schnitzer

Bericht door schnitzer » zo mar 18, 2007 11:06 am

en is het een wedstrijd op je 1tje of kan je er met een team naar toe?
man of 3

Sepp

Bericht door Sepp » zo mar 18, 2007 11:18 am

schnitzer schreef:en is het een wedstrijd op je 1tje of kan je er met een team naar toe?
man of 3

Hoi Werner,

Kategorien:
Einzelstarter m/w...
ALLEEN
2er Team..............twee
4er Team..............vier (misschien al te veel voor mijn smaak)
6er Team .............zes (vind ik persoonlijk veel te veel)

!Teilnehmerlimit:
Die online- Anmeldung beginnt am 1. April 2007 um 00:00
!!Der Anmeldezeitpunkt bestimmt die Startreihenfolge!!
Anmeldestopp sobald das Teilnehmerlimit erreicht ist!
Entscheidend ist der Zahlungseingang!

vanaf 1 april beginnt inschrijving, en er wordt maar een bepaald aantal starters toegelaten - beslissend is waneer het inschrijvgeld over is.

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mar 18, 2007 11:56 am

dus voor die gene die mee gaan wordt het dan met vliegtuig reizen of ga jij alleen met vliegtuig en rest moet zelf naar semmering afreizen :?
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Sepp

Bericht door Sepp » zo mar 18, 2007 12:12 pm

Trekrules schreef:dus voor die gene die mee gaan wordt het dan met vliegtuig reizen of ga jij alleen met vliegtuig en rest moet zelf naar semmering afreizen :?
in eerste instantie heb ik gepost dat er een leuke wedstrijd is,voor wie er interesse heeft, en dat je er makkelijk kunt komen met vliegtuig - bvbld. www.skyeurope.com - vanaf amsterdam naar wenen, en dan met de trein.

omdat de vluchten goedkoop zijn, heb ik er al een maand geleden drie voor mezelf geboekt (mei/augustus voor de 24h/sept voor de gewoone dh wedstrijd), want het is toch stressvrijer te vliegen. En als je vanuit nederland naar goeie dh spots wilt, wordt het met de auto ook niet goedkoper. Enkel het verpakken van de fiets is wat ingewikkelder :lol:

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mar 18, 2007 2:07 pm

@Sepp: weet jij ook waar er goede hotels of Pension's te vinden zijn in semmering.

Sepp

Bericht door Sepp » zo mar 18, 2007 2:45 pm

Trekrules schreef:@Sepp: weet jij ook waar er goede hotels of Pension's te vinden zijn in semmering.
dat is helemaal geen probleem - prive pensionetje's voor weinig geld, of luxere versies (staan ook op de bikepark site vermeld) - het is daar zomers niet zo geweldig druk als bvbld in de grote ski/wandelgebieden in het westen van oostenrijk.

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » zo mar 18, 2007 7:01 pm

hallo ik heb de 24h dh wedstrijd in seefeld meegereden en kan uit ervaring zeggen dat je het beste met z'n tweeen kan rijden in je eentje is inderdaad best pittig en met z'n vieren zit je teveel en doe je te weinig. ik ben ook in semmering bij die wedstrijd met mijn team dus is zeker de moeite waard. dus zie jullie misschien daar.

Plaats reactie