Trek, scott of kona
Moderator:Beheerders
ik ben aan het twijfelen tussen drie fietsen, namelijk:
http://www2.trekbikes.com/bikes/bike.ph ... 74600&f=14
http://www.konaworld.com/bikes/2k7/STINKY/index.html = de stinky
http://www.scottusa.com/product.php?UID=9739
de fietsen liggen alledrie om en nabij de 2200 euro, welke is de beste?
en owjah, de trek, wordt bij ons geleverd met Avid juicy 7, ipv hayes hfx mag
http://www2.trekbikes.com/bikes/bike.ph ... 74600&f=14
http://www.konaworld.com/bikes/2k7/STINKY/index.html = de stinky
http://www.scottusa.com/product.php?UID=9739
de fietsen liggen alledrie om en nabij de 2200 euro, welke is de beste?
en owjah, de trek, wordt bij ons geleverd met Avid juicy 7, ipv hayes hfx mag
Laatst gewijzigd door soulrider op ma mar 05, 2007 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het ligt eraan waarvoor je de fiets gaat voor gebruiken.
Ga je puur voor de bikeparken (het ruigere werk dus) of wil je er ook af en toe xc mee rijden?
Mijn ervaring met de stinky:
Stel dat je beide wil gaan doen, dan zou ik de stinky niet nemen. De stinky is nogal vrij zwaar en de bult op is bepaald geen pretje. De geometrie van de fiets leent zich hier ook niet echt voor. Plus dat de marzocchi drop off voorvork niet echt instelbaar is. Het enigste wat je kan instellen is het aantal bar wat verbonden staat aan jouw gewicht. Verder is de stinky wel een uitstekende fiets voor de bikeparken (drops, northshore, en downhills) met een redelijke prijs.
De scott en de trek lijken mij meer enduro-fietsen, dus zou je er wat meer kanten mee op kunnen en hem ook eens pakken voor een xc-rit. Verder heb ik geen ervaringen met de scott en de trek (misschien anderen wel?)
Ik hoop dat ik je een klein beetje op weg heb kunnen helpen bij je keuze.
Veel succes ermee!!
Ga je puur voor de bikeparken (het ruigere werk dus) of wil je er ook af en toe xc mee rijden?
Mijn ervaring met de stinky:
Stel dat je beide wil gaan doen, dan zou ik de stinky niet nemen. De stinky is nogal vrij zwaar en de bult op is bepaald geen pretje. De geometrie van de fiets leent zich hier ook niet echt voor. Plus dat de marzocchi drop off voorvork niet echt instelbaar is. Het enigste wat je kan instellen is het aantal bar wat verbonden staat aan jouw gewicht. Verder is de stinky wel een uitstekende fiets voor de bikeparken (drops, northshore, en downhills) met een redelijke prijs.
De scott en de trek lijken mij meer enduro-fietsen, dus zou je er wat meer kanten mee op kunnen en hem ook eens pakken voor een xc-rit. Verder heb ik geen ervaringen met de scott en de trek (misschien anderen wel?)
Ik hoop dat ik je een klein beetje op weg heb kunnen helpen bij je keuze.
Veel succes ermee!!
"I am not totally useless, I can always be a bad example!"
Re: fr
OK, maar als ik op de link klik kom ik gewoon op de intro pagina van Trek.soulrider schreef:volgens mij had ik de trek session 7 link erbij gezet, en ze zijn alledrie voor freeride bedoeld en gemaakt
De Session 7 veranderd de zaak wel ff, dit is een zeer kappabele FR en park bike waar je zeker geen spijt van zal hebben na aanschaf.
Laat ik het zo zeggen, ik zou voor de Trek gaan als ik jou was.
Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
- Steel Farmer
- Contacteer:
Wat een kut verhaal, die 1 cm merk je echt bijna niet gast en een bikepark is meer dan de funride in winterberg.Struik schreef:In bikeparken moet je juist een allround fietsje hebben met 150 / MAX 170mm veerweg.Plip schreef: 180 mm Lijkt me toch in bikeparken wat fijner.
Trek is imo het beste afgemonteerd de scott is meer richting xc en de stinky tjah kan kwa afmontage gewoon niet tippen aan de trek waarvan het frame ook gewoon goed is volgens mij.
Greetz Casper
wat een kut verhaal?? wat loop jij nu te zwammen GAST, wat moet je in hemelsnaam met een downhillbak als je op alle banen een beetje vooruit wil komen? Ik heb toevallig jou met je dh bak zien rijden op de funride in winterberg en je kwam amper van de grond af. toch maar n lichter fietsje?Steel Farmer schreef:Wat een kut verhaal, die 1 cm merk je echt bijna niet gast en een bikepark is meer dan de funride in winterberg.Struik schreef:In bikeparken moet je juist een allround fietsje hebben met 150 / MAX 170mm veerweg.Plip schreef: 180 mm Lijkt me toch in bikeparken wat fijner.
Trek is imo het beste afgemonteerd de scott is meer richting xc en de stinky tjah kan kwa afmontage gewoon niet tippen aan de trek waarvan het frame ook gewoon goed is volgens mij.
Greetz Casper
mzzl
geweldig al die kut reacties hier
dacht dat een woodbumble toch echt wat lichter is als een b1 dh pro fietsje.
maar goed, ieder zijn mening over de hoeveelheid veerweg die die denkt nodig te hebben om goed te zijn..
reageer de volgende keer a.u.b. normaal op een bericht van iemand anders, dan doe ik dat ook.
en nu weer back to topic naar de 3 fietsjes

maar goed, ieder zijn mening over de hoeveelheid veerweg die die denkt nodig te hebben om goed te zijn..
reageer de volgende keer a.u.b. normaal op een bericht van iemand anders, dan doe ik dat ook.
ik heb zelf de trek session7, en ik kan je één ding zeggen
WAUW!!
dit ding kan echt alles, super comfortabel op hoge afdaling snelheid, stuurt strak, zeer stijf en hij klimt zelfs nog goed!
ik gebruik hem ook voor XC
ik weet niet de standaard afmontage is maar dat zal vast wel goed zijn
ik heb zelf het frame los gekocht, en opgebouwd met de onderdelen die mij beter lagen ( wel duurder )
succes met je keuze, laat weten welke je gekozen hebt
groet
gradus
WAUW!!
dit ding kan echt alles, super comfortabel op hoge afdaling snelheid, stuurt strak, zeer stijf en hij klimt zelfs nog goed!
ik gebruik hem ook voor XC
ik weet niet de standaard afmontage is maar dat zal vast wel goed zijn
ik heb zelf het frame los gekocht, en opgebouwd met de onderdelen die mij beter lagen ( wel duurder )
succes met je keuze, laat weten welke je gekozen hebt
groet
gradus

HYDRATE OR DIE!!
- Steel Farmer
- Contacteer:
Dude jezus, stel je niet zo aan. Enige is dat je fuckin 1 cm aan veerweg echt niet merkt het is zoiezo de inbouwhoogte en niet de veerweg die het ehm doet. Ten 2de heb ik geen flauw idee wie je bent en wat betreft mijn fiets als het mijn hobby is laat me toch lekker ik beweer niet dat ik beter wordt door die fiets. Het is ook geen fiets voor op de funride Ik ben ook niet achterlijk mag ik er meteen niet rijden ofzow en ik heb hem lichter gemaakt omdat dat serieus beter rijdt en ik heb er ook serieus over na zitten denken om ipv de team downhill een woodbubmel plus te gaan rijden omdat de team mischien wat overkill is maar toch ik vind het een relaxte fiets en de 2e hands waarde van downhill frame's is dusdanig laag dat ik er van af gezien heb. tuurlijk is jouw woodbumble lichter dan mijn b1 maar 19kg is prima te doen. wat een problemen sommige mensen kunnen maken zeg sjesus maar ga me niet sneu persoonlijk aanvallen als ik een opmerking van je weerleg mischien wat hardhandig maar het sloeg ook nergens op)Struik schreef:geweldig al die kut reacties hier![]()
Ver der voor het topic zelf zoals ik al eerder zij de trek lijkt mij de beste keus.
Greetz Casper
ik rijd zelf al 2 jaar met de Trek session, is echt een super fiets. Als je kijkt in linkage, dat vering programma zul je zien dat de achtervering theoretisch gezien zelfs beter is dan die van een Trek Fuel EX.
De Swinger met SPV werkt echt super in dit frame. In namen fiets ik redelijk gemakkelijk heel die weg omhoog in het middelste blad. In het kleinste blad merk je wel dat je met hard aanzetten gaat bobben.
Verder zijn de wielen echt heel degelijk, die houden het bij mij al 2 jaar met gemak uit. Ik weeg maar 70 kg maar toch...
Wat ook mooi is bij de Trek is dat je doordat ook de schijfremkant drop out replacable is je gemakkelijk daar een floating rem kunt maken.
Als je een keer wilt testrijden op mijn Session moet je het maar zeggen.
succes met de keuze verders.
De Swinger met SPV werkt echt super in dit frame. In namen fiets ik redelijk gemakkelijk heel die weg omhoog in het middelste blad. In het kleinste blad merk je wel dat je met hard aanzetten gaat bobben.
Verder zijn de wielen echt heel degelijk, die houden het bij mij al 2 jaar met gemak uit. Ik weeg maar 70 kg maar toch...
Wat ook mooi is bij de Trek is dat je doordat ook de schijfremkant drop out replacable is je gemakkelijk daar een floating rem kunt maken.
Als je een keer wilt testrijden op mijn Session moet je het maar zeggen.
succes met de keuze verders.