en daar zal t wel fout lopen met zulke crappy xc bandjes op dat kraam.
Tegen da je halfweg bent in chaudfontaine zijn voor en achter gesnakebite
14,8kg Intense M3
Moderator:Beheerders
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
binnen het redelijke dan, neem ik aanSteel Farmer schreef:Dat is vrij simpele natuurkunde, want het verschil in gewicht tussen jou en je fiets is zo groot dat het gewicht van de fiets zelf weinig uit zo mogen maken. Wat ook waar is is dat je diezelfde wielen ook moeten draaien om door een bocht heen te gaan. Gewicht van de totale fiets heeft meer te maken met het makkelijk plaatsen van de fiets.Luc schreef:Niet noodzakelijk. Bij een krachtige windstoot wil ik het nog wel aannemen, maar volgens een artikel over de setup van C. Gracia, zijn het waarschijnlijk je wielen, en dan met name de banden die je het meest stabiliteit geven. Gracia monteert nl. speciaal vrij zware banden voor meer stabiliteit door de grotere gyroscopische werking.Crash schreef:Ziet er cool uit die intense![]()
Maaruh mee zon lichte bike vlieg je alle kanten op geef mij maar een zwaare bike die stabiel is in de lucht en de bochten enz.
Als ge in de lucht hangt een windvlaag en je waait weg mee je bike van 9000 euro whaha
Het gewicht van de wielen is de enige plek waar gewicht echt telt.
Greetz Casper

als je op een fiets van 25kilo zit, of op een fiets van 15, dat ZAL je merken, neem van mij aan.
maar het is inderdaad zo dat het gewicht in de wielen heel veel uitmaakt. neem maar eens je wiel vast bij de naaf, draai het met een snelheid rond, en probeer dan eens het wiel te draaien. dat gaat moeilijk. en door het draaien van je wielen krijg je idd stabiliteit.
-