Yeti AS-X
Moderator:Beheerders
-
He mede DP-ers,
Omdat ik toch altijd aan het kijken ben naar nieuwe/andere mountainbikes, zou ik graag horen wat jullie de waarde van mijn huidige MTB schatten. Zo krijg ik tenminste een beeld van wat er financieel haalbaar is, mocht er iets moois/exclusiefs langs komen.
Het betreft de volgende MTB (0,5 jaar oud):
Yeti AS-X 2005
Fox DHX 5.0
Manitou Sherman Firefly Plus
Hayes HFX 9 (2x8 inch)
Race Face Evolve XC Zadelpen
Race Face Ride XC Triple Crankset
XTX Riser Stuur
Drossiger Stuurpen
B1 Zadel
ODI Ruffian Handvatten
LX Voorderailleur
X9 Achterderailleur
X7 Triggers
XT naven
Sram Ketting + Cassette
Sun Single Track velgen
Continental Vertical banden
Hoeveel zal de fiets in waarde dalen in het komende 0,5 jaar. Kan iemand mij daar een beeld van geven.
Bij voorbaat dank ..
Omdat ik toch altijd aan het kijken ben naar nieuwe/andere mountainbikes, zou ik graag horen wat jullie de waarde van mijn huidige MTB schatten. Zo krijg ik tenminste een beeld van wat er financieel haalbaar is, mocht er iets moois/exclusiefs langs komen.
Het betreft de volgende MTB (0,5 jaar oud):
Yeti AS-X 2005
Fox DHX 5.0
Manitou Sherman Firefly Plus
Hayes HFX 9 (2x8 inch)
Race Face Evolve XC Zadelpen
Race Face Ride XC Triple Crankset
XTX Riser Stuur
Drossiger Stuurpen
B1 Zadel
ODI Ruffian Handvatten
LX Voorderailleur
X9 Achterderailleur
X7 Triggers
XT naven
Sram Ketting + Cassette
Sun Single Track velgen
Continental Vertical banden
Hoeveel zal de fiets in waarde dalen in het komende 0,5 jaar. Kan iemand mij daar een beeld van geven.
Bij voorbaat dank ..
-
De ASX is nieuw verkrijgbaar voor erg concurrerende prijzen, dus verwacht niet teveel van de restwaarde...
Voor de rest hangt het er natuurlijk erg vanaf in welke staat hij is, is hij tiptop en als nieuw of is hij al voorzien van de nodige beschadigingen en moeten alle draaiende delen al vervangen worden?
En een S'je of XL is altijd lastiger verkopen dan een M of L
Als je hem over een half jaar weg doet dan schat ik de waarde (verkoopprijs, dus niet perse vraagprijs) rond de 1200
Voor de rest hangt het er natuurlijk erg vanaf in welke staat hij is, is hij tiptop en als nieuw of is hij al voorzien van de nodige beschadigingen en moeten alle draaiende delen al vervangen worden?
En een S'je of XL is altijd lastiger verkopen dan een M of L
Als je hem over een half jaar weg doet dan schat ik de waarde (verkoopprijs, dus niet perse vraagprijs) rond de 1200
-
wat msxx zeg is waar, ik zelf heb een as-x frame gekocht nieuw voor weinig en heb hem opgebouwd met nieuwe en stukken die ik nog had liggen. ik vind zelf dat je veel hebt betaald voor je bike zeker met de onderdelen die er opzitten, niet dat het slechte stukken zijn en dat ik je bike afkraak
hier nog een fotoke van de mijne
http://www.pinkbike.com/photo/723509/
Zoveel heeft hij ook niet betaald, hij kreeg er voor dat bedrag nog wat bij:schnitzer schreef:wat msxx zeg is waar, ik zelf heb een as-x frame gekocht nieuw voor weinig en heb hem opgebouwd met nieuwe en stukken die ik nog had liggen. ik vind zelf dat je veel hebt betaald voor je bike zeker met de onderdelen die er opzitten, niet dat het slechte stukken zijn en dat ik je bike afkraak
quotje van een eerder topic van hem:
"Voor deze fiets(setup), incl. Specialized SPD-Schoenen & Fox Knie/Scheenbeschermers, heb ik €2400,- betaald"
Daar heb je zeker een goed punt.schnitzer schreef:ja maar wat ik bedoel is voor dat geld kun je een nieuw frame opbouwen met de zelfde of betere stukken zoals je zelf wil.
er is altijd aan een 2-de hands bike iets wat je wil vervangen
Anyway, misschien is de belangrijkste vraag nog niet gesteld aan de topicstarter
Wat mis je in de ASX? Teveel big bike? Te weinig big bike? Waar zou je hem mee vervangen?
Als ik naar je bandenkeuze kijk dan gebruik je hem nu meer als een trailbike dan als een echte freerider? Die bike verdient dikke 2.5 sloffen...
-
Momenteel gebruik ik de bike eigenlijk voor alles. Vaste routes in het zuiden des lands, maar ook enkele freeride parcours in Vaals. En rond de Hemelvaart enkele dagen in de Vogezen.
Op zich is de bike, big bike genoeg, maar ik vind het een beetje jammer dat je soms toch wel duidelijke pedal-feedback hebt, en dat de achtervering blokkeert tijdens het remmen. Het is niet zo dat ik meteen een andere fiets op het oog heb, maar als ik een beeld kan krijgen van het bedrag dat ik voor deze bike nog kan krijgen, weet ik wat wel en wat niet interessant is.
Op zich is de bike, big bike genoeg, maar ik vind het een beetje jammer dat je soms toch wel duidelijke pedal-feedback hebt, en dat de achtervering blokkeert tijdens het remmen. Het is niet zo dat ik meteen een andere fiets op het oog heb, maar als ik een beeld kan krijgen van het bedrag dat ik voor deze bike nog kan krijgen, weet ik wat wel en wat niet interessant is.
-
- cHoc
ja, dat is inherent aan de mono pivot systemen, voor frames die daar minder last van hebben zul je moeten kijken naar bv. Intense M1 en soortgelijke frames, al zul je bij om het even elk frame wel pedal feedback hebben.Bittah Pupil schreef:Op zich is de bike, big bike genoeg, maar ik vind het een beetje jammer dat je soms toch wel duidelijke pedal-feedback hebt, en dat de achtervering blokkeert tijdens het remmen.
shoot me again, I ain't dead yet
Je gebruikt hem dus niet enkel als bikeparkbikeBittah Pupil schreef:Momenteel gebruik ik de bike eigenlijk voor alles. Vaste routes in het zuiden des lands, maar ook enkele freeride parcours in Vaals. En rond de Hemelvaart enkele dagen in de Vogezen.
Zoals jij je gebruik omschrijft, en je 'klachten' ten aanzien van de ASX, zou ik je aanraden (als het budget het toelaat) om eens te kijken naar een Turner RFX, genoeg bike om flink beet te pakken (net te weinig voor fulltime bikepark, incidenteel echter goed mogelijk) en niet of nauwelijks last van pedal feedback en brakejack
De meesten die een ASX kopen gebruiken hem voornamelijk in bikeparks
-
Het is ook niet zo dat ik voortdurend problemen heb met pedal-feedback of blokerende achtervering. Maar gisteren bijvoorbeeld op de Meinweg gereden, een vrij vlak natuurgebied in Midden-Limburg. En wanneer het dan hobbelig bergop gaat hou je de demper eigenlijk tegen met je trapkracht. Je hebt er niet zo heel veel last van qua kracht, maar je merkt/hoort dat de demper wordt geblokeerd.
-
De fiets wordt niet alleen voor bikeparks gebruikt, maar dat zal wel steeds meer worden. Twee vrienden gaan beide binnen enkele maanden ook een 'big-bike' kopen. Nu moet er natuurlijk ook wel eens rekening worden gehouden met hun fiets(mogelijkheden) en dan gaan we dus af en toe een vaste route of een stukje in de buurt biken.
@bittah pupil deze bike is niet gemaakt om naar boven te rijden
je zal wel merken als je in de bikeparks komt waar deze bike voor dient
ik heb ook nog een DH bike een 4-bar en voel ook het verschil met de as-x wel zoals brakejack maar dat los ik op door minder teremmen
ik heb deze bike gekocht omdat ik toch het meest in belgie rij
ardennen vooral en omdat hij wel wat speelser is dan een DH bike
het is niet echt een trailbike daar klopt de zithouding niet voor, zelfs op de 6.2'' staant.
je zal wel merken als je in de bikeparks komt waar deze bike voor dient
ik heb ook nog een DH bike een 4-bar en voel ook het verschil met de as-x wel zoals brakejack maar dat los ik op door minder teremmen

ik heb deze bike gekocht omdat ik toch het meest in belgie rij
ardennen vooral en omdat hij wel wat speelser is dan een DH bike
het is niet echt een trailbike daar klopt de zithouding niet voor, zelfs op de 6.2'' staant.