2006 DOWNHILL (geen freeride, xc, marathon of veldrijd) vork

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

2006 vork

Travis
5
10%
Boxxer WC
11
22%
Fox 40
16
32%
888
18
36%

Totaal aantal stemmen: 50

N I E L S

Bericht door N I E L S » za dec 17, 2005 12:47 am

Don schreef:hmmmmm..... misschien even de titel van het topic aanpassen. Maar het gaat om downhill, dat betekent niet dat je er mee omhoog hoeft te fietsen (want das nu eenmaal stom), 15 cm doorgaans niet bepaald downhill is, vandaar dat ik deze 4 vorken naast elkaar heb gezet. Dr staat ook geen Marzocchi Marathon of een Judy xc bij omdat die nu eenmaal ook niet voor dh geschikt zijn.

DUS voor DOWNHILL RACE, thats the question!
Ga je je Boxxer WC eraf gooien of wat?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

the joker

Bericht door the joker » za dec 17, 2005 11:08 am

Waarom ik kies voor de 888is simpel,ik heb nog nooit op een andere vork gereden.En ik was supercontent over de tests met de marzocchi 888.Zelf rijd ik met een shiver uit 2002 best wel goed en super stevig,alleen is ze niet zo wendbaar(heel anders als met een 888)maar best wel fijn om mee te rijden.

Als ik ooit eens op een boxxer,travis of ,fox rc 40 heb gereden dan zal ik daar ook eens over oordelen :)

Bittah Pupil

Bericht door Bittah Pupil » za dec 17, 2005 12:24 pm

@ NIELS

Ik ben me zeker bewust van de voordelen van een SC. En eigenlijk was ik me ook nog gewoon aan het orienteren. Maar jouw mening/ervaring geeft natuurlijk wel weer stof tot nadenken.

N I E L S

Bericht door N I E L S » za dec 17, 2005 4:21 pm

the joker schreef:Waarom ik kies voor de 888is simpel,ik heb nog nooit op een andere vork gereden.En ik was supercontent over de tests met de marzocchi 888.Zelf rijd ik met een shiver uit 2002 best wel goed en super stevig,alleen is ze niet zo wendbaar(heel anders als met een 888)maar best wel fijn om mee te rijden.

Als ik ooit eens op een boxxer,travis of ,fox rc 40 heb gereden dan zal ik daar ook eens over oordelen :)
Je kiest voor een vork omdat je de andere gewoon niet kent. Dat klinkt logisch. :?

@ Bittah Pupil:

Je moet eigenlijk gewoon even zien dat je een DC van iemand kan lenen. Ken je iemand met een DC?
Een ASX is gewoon een superfiets voor de bikeparken in de buurt en als je er nog eens een enduro tocht mee wilt maken kan dat ook. Een DC geeft gewoon zo weinig terug voor wat je er voor in moet leveren.
Op de Yeti site heb ik die ASX met (Super?) Monster gezien die je noemde. Tja, lijkt me een beetje overkill en het ziet er ook nog eens ongelofelijk stom uit. Zijn maar weinig fietsen die voor zo'n vork gemaakt zijn. Succes ermee!
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Bittah Pupil

Bericht door Bittah Pupil » za dec 17, 2005 6:22 pm

Een ASX is gewoon een superfiets voor de bikeparken in de buurt en als je er nog eens een enduro tocht mee wilt maken kan dat ook. Een DC geeft gewoon zo weinig terug voor wat je er voor in moet leveren.
Hiervan ben ik me ook wel bewust. Daarom was ik ook al aan het kijken naar eventueel een Boxxer Ride 2005 of 2006.
Op de Yeti site heb ik die ASX met (Super?) Monster gezien die je noemde. Tja, lijkt me een beetje overkill en het ziet er ook nog eens ongelofelijk stom uit.
Yeah, it looks horrible .. :cry:

Bittah Pupil

Bericht door Bittah Pupil » za dec 17, 2005 6:24 pm

Bittah Pupil schreef:
Hiervan ben ik me ook wel bewust. Daarom was ik ook al aan het kijken naar eventueel een Boxxer Ride 2005 of 2006. Deze zijn dan toch alweer wat meer te gebruiken bij enduro. Iemand ervaring met deze vork(en)?
Op de Yeti site heb ik die ASX met (Super?) Monster gezien die je noemde. Tja, lijkt me een beetje overkill en het ziet er ook nog eens ongelofelijk stom uit.
Yeah, het ziet er heftig uit, maar wel iets TE heftig .. :cry:

cHoc

Bericht door cHoc » zo dec 18, 2005 11:34 am

N I E L S schreef:Op de Yeti site heb ik die ASX met (Super?) Monster gezien die je noemde. Tja, lijkt me een beetje overkill en het ziet er ook nog eens ongelofelijk stom uit. Zijn maar weinig fietsen die voor zo'n vork gemaakt zijn. Succes ermee!
er zijn maar twee frames gemaakt waar een super monster goed inpast,
de Karpiel Apocalypse, maar Karpiel is failliet......
en de Canfield Brothers Big Fat Fatty Fat, maar daar hebben ze er maar een paar van gemaakt voor hunzelf, nooit voor de verkoop.
daarnaast zijn er nog hier en daar een aantal (vooral duitste) zelfbouw project frames waar hij mogelijk goed inpast.

maw de super monster is vrij nutteloos, maar verkoopt wel......
shoot me again, I ain't dead yet

doubleK

Bericht door doubleK » zo dec 18, 2005 12:54 pm

cHoc schreef:
N I E L S schreef:Op de Yeti site heb ik die ASX met (Super?) Monster gezien die je noemde. Tja, lijkt me een beetje overkill en het ziet er ook nog eens ongelofelijk stom uit. Zijn maar weinig fietsen die voor zo'n vork gemaakt zijn. Succes ermee!
en de Canfield Brothers Big Fat Fatty Fat, maar daar hebben ze er maar een paar van gemaakt voor hunzelf, nooit voor de verkoop.
daarnaast zijn er nog hier en daar een aantal (vooral duitste) zelfbouw project frames waar hij mogelijk goed inpast.

Dan vergeet je nog een frame te noemen waar ie in past, de Banshee Scream :arms:
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

cHoc

Bericht door cHoc » zo dec 18, 2005 9:15 pm

doubleK schreef:
cHoc schreef:

Dan vergeet je nog een frame te noemen waar ie in past, de Banshee Scream :arms:
past niet, dattie er misschien mee verkocht word wil niet zeggen dat de geometrie erop is aangepast.

je hebt bv. ook de GSR MACH9, die kan achter max 14" veerweg hebben, maar de geometrie van het frame is gemaakt voor voorvorken van 'maar' 7" veerweg.
(is GSR er nog wel dan, de website is sinds 2000 niet meer aangepast)
Afbeelding
shoot me again, I ain't dead yet

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » zo dec 18, 2005 10:51 pm

alles behalve de manitou

Plaats reactie