Stendec ??
Moderator:Beheerders
Zijn er nog mensen die hun vork en/of demper naar Stendec hebben gestuurd de laatste tijd? Ik hoor meer en meer slechte berichtgevingen over hen...
Ik heb destijds mijn X-vert carbon en Fox demper er laten tunen/servicen en was er héél tevreden over, dit is ondertussen een jaar of 2 geleden. Nu weet ik dat Christiaan probs heeft gehad toen ie z"n Romic demper er had laten servicen, demper kwam terug en lekte. TBFKAN had last met z"n Stratos die hij er had laten doen. Op enkele Engelse forums kom ik de laatste tijd veel negatieve commentaren tegen in de trend van: "als je je vork/demper nog slechter terug wil dan ie al was, moet je hem naar Stendec sturen..."
Weet er iemand nog een adres om Romic te laten servicen? Ik heb gechecked bij Mojo maar die doen enkel Fox, TF doet enkel 5th, Fox en Manitou. Push Industries heb ik nog niet gemaild, maar om men demper voor een service/tuning naar de VS te sturen, lijkt me een beetje kostelijk.
Iemand ideeën ?
Grtz
Animine
Ik heb destijds mijn X-vert carbon en Fox demper er laten tunen/servicen en was er héél tevreden over, dit is ondertussen een jaar of 2 geleden. Nu weet ik dat Christiaan probs heeft gehad toen ie z"n Romic demper er had laten servicen, demper kwam terug en lekte. TBFKAN had last met z"n Stratos die hij er had laten doen. Op enkele Engelse forums kom ik de laatste tijd veel negatieve commentaren tegen in de trend van: "als je je vork/demper nog slechter terug wil dan ie al was, moet je hem naar Stendec sturen..."
Weet er iemand nog een adres om Romic te laten servicen? Ik heb gechecked bij Mojo maar die doen enkel Fox, TF doet enkel 5th, Fox en Manitou. Push Industries heb ik nog niet gemaild, maar om men demper voor een service/tuning naar de VS te sturen, lijkt me een beetje kostelijk.
Iemand ideeën ?
Grtz
Animine
-
- Forumbeheerder
Re:Stendec ??
Talk to Pascal van Hotwheelz
die heeft een maatje met jaren ervaring in de moto-gp, en een vollledig uitgerust atelier. Kan zelfs honen en coaten. Merk v demper maakt ni uit he.
Een beurt kost 200€ maar schijnbaar wil je erna nix anders meer.....
die heeft een maatje met jaren ervaring in de moto-gp, en een vollledig uitgerust atelier. Kan zelfs honen en coaten. Merk v demper maakt ni uit he.
Een beurt kost 200€ maar schijnbaar wil je erna nix anders meer.....
Vandaag veel te weten gekomen over relaties tussen verschillende bedrijven... Samen met Malphy aan het mailen geweest en komen tot de volgende conclusie:
TF doet absoluut géén Romic en zou het absoluut niet willen doen en verwenst de naam van Darren Murphy... Raar want hij doet de wel de Fox upgrades van Push ???
Darren Murphy, ontwikkelaar van de Romic shock en nu eigenaar van Push Industries, heeft géén enkele band meer met Romic.
Stendec doet zelf geen service/tuning aan hun shocks, omdat ze simpelweg geen machine hebben staan om de shocks weer in elkaar te zetten en te sealen... Dat wordt gedaan bij de importeur van Romic in de UK en dat is Hotlines. Dit ben ik te weten gekomen via contactpersoon bij Chainreaction.
Push Industries is niet bereid om shocks van non-VS klanten te servicen...
Wat blijft erover? Tot nu toe 2 adressen, Toxoholics in Duitsland en Suspension Center in Zwitserland (thx to Bettes). Toxoholics in Duitsland zou 95 euro vragen voor service van Romic shock, Suspension Center weten we nog niets van of Malphy moest al antwoord voor me hebben
Grtz
Animine
TF doet absoluut géén Romic en zou het absoluut niet willen doen en verwenst de naam van Darren Murphy... Raar want hij doet de wel de Fox upgrades van Push ???
Darren Murphy, ontwikkelaar van de Romic shock en nu eigenaar van Push Industries, heeft géén enkele band meer met Romic.
Stendec doet zelf geen service/tuning aan hun shocks, omdat ze simpelweg geen machine hebben staan om de shocks weer in elkaar te zetten en te sealen... Dat wordt gedaan bij de importeur van Romic in de UK en dat is Hotlines. Dit ben ik te weten gekomen via contactpersoon bij Chainreaction.
Push Industries is niet bereid om shocks van non-VS klanten te servicen...
Wat blijft erover? Tot nu toe 2 adressen, Toxoholics in Duitsland en Suspension Center in Zwitserland (thx to Bettes). Toxoholics in Duitsland zou 95 euro vragen voor service van Romic shock, Suspension Center weten we nog niets van of Malphy moest al antwoord voor me hebben

Grtz
Animine
Denk toch dat het Toxoholics.de wordt ipv. SuspensionCenter.ch naar Svizzera zit je met invoer en shite.
Ook al doet Hotlines het... ik vertrouw die brit chaps niet meer.
Zij doen al het werk voor Stendec en je weet wat dat inhoud.
Brian van Romic mfg. raad Toxoholics zeker aan.
Enne BF kan die gast via, via Pascal ook nitro vullen?
Kamer van de Romic is met nitrogas gevuld voor antifading en ondersteuning van de zwevende ventiel...
Of jij moet weer naar de US of Aiit afreizen Animine?
Ook al doet Hotlines het... ik vertrouw die brit chaps niet meer.
Zij doen al het werk voor Stendec en je weet wat dat inhoud.
Brian van Romic mfg. raad Toxoholics zeker aan.
Kamer van de Romic is met nitrogas gevuld voor antifading en ondersteuning van de zwevende ventiel...
Of jij moet weer naar de US of Aiit afreizen Animine?

M@lphy schreef:
Ik veronderstel van wel, hij deed dempers en vorken voor MotoGP en van die dingen, meestal staan die ook onder druk met stikstof. Heb er zelf ook nog niet voor geinformeerd :-X Moet eens vragen aan Pat, ik kan zelf geen frans en Pascal spreekt zo goed als geen nederlands, nogal lastig ::)
M@lphy schreef:
Of jij moet weer naar de US of Aiit afreizen Animine?![]()
Zoals het schema van het project waaraan ik bezig ben er nu uit ziet, zal de volgende US trip pas in de zomer of na de zomervakantie zijn...
Grtz
Animine
Bruno schreef:
[M@lphy schreef:
Ik veronderstel van wel, hij deed dempers en vorken voor MotoGP en van die dingen, meestal staan die ook onder druk met stikstof. Heb er zelf ook nog niet voor geinformeerd :-X Moet eens vragen aan Pat, ik kan zelf geen frans en Pascal spreekt zo goed als geen nederlands, nogal lastig ::)
EN of die de juiste seals heeft; hij nog zo goed honen, shimmen enz. als hij géén passende seals heeft schiet het niet op.
Maar de Romic Double D werkt PURRFUCT!
Enkel de sealing is niet in orde nadat Vanderlaan hem al eerder naar Stendec heeft gestuurd voor service/overhaul... kheb nú precies weer dezelfde symptomen, na enkele dagen gereden te hebben lekt ie langs de compressie knop.
-
- Forumbeheerder
M@lphy schreef:
[Bruno schreef:
[M@lphy schreef:
EN of die de juiste seals heeft; hij nog zo goed honen, shimmen enz. als hij géén passende seals heeft schiet het niet op.
in belgie hebben ze zoiets als telefoon Malphy. We bellen hier dan eens om te horen hoe en wat.
Francois en pascal van hotwheelz hebben hem hun demper laten doen en willine nix anders meer. Dus daaruit leidt ik af dat ie stikstof kan pompen.
Phatty...
Ne Telefoon? Hennig! ;D
Maar me Romic behoeft géén shimming, gehoon... enkel een goede service beurt.
Met een demper van ± 360,- Euri ga ik niet ff liggen proberen.
Toxoholics heeft óók Motorsport ervaring... naast ervaring met Risse, Stratos, Progessive (5th), Fox, X-Fusion dempers. Zelfs een 24H service voor 20,- Euri meer als ge echt veeel haast hebt. En ze zijn off. Service Center van Romic.
Ne Telefoon? Hennig! ;D
Maar me Romic behoeft géén shimming, gehoon... enkel een goede service beurt.
Met een demper van ± 360,- Euri ga ik niet ff liggen proberen.
Toxoholics heeft óók Motorsport ervaring... naast ervaring met Risse, Stratos, Progessive (5th), Fox, X-Fusion dempers. Zelfs een 24H service voor 20,- Euri meer als ge echt veeel haast hebt. En ze zijn off. Service Center van Romic.
Misschien een rare, maar probeer het eens bij Nicolai?
Me Romic gaat naar Toxoholics Sufstad!
PERIOD! ! !
Gewoon uit elkaar, cleanen, afvullen, juiste seals erin Clara!
Voor ± 200,- Euri mag ik hopen dat "die ene gast via, via... Hotwheelz" deftig shimmed, vlijtig honed.
Leuk als je een DNM demper hebt.
PERIOD! ! !
Gewoon uit elkaar, cleanen, afvullen, juiste seals erin Clara!
Voor ± 200,- Euri mag ik hopen dat "die ene gast via, via... Hotwheelz" deftig shimmed, vlijtig honed.

Leuk als je een DNM demper hebt.
@Animine.:
Me Romic is inmiddels koud enkele weken terug! ::)
Naar Toxoholics (D) dus gestuurd voor ene service...
Bleek dat de IFP verkeerd om zat, daarom had Vanderlaan er problemen mee en ik ook na service door Stendec weer.
(olie en stikstof lekken!)
Turnaround was wel 12 dagen of je moet 50,- extra ophoesten voor een 24H Service.
3 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden overigens...
Me Romic is inmiddels koud enkele weken terug! ::)
Naar Toxoholics (D) dus gestuurd voor ene service...
Bleek dat de IFP verkeerd om zat, daarom had Vanderlaan er problemen mee en ik ook na service door Stendec weer.
(olie en stikstof lekken!)
Turnaround was wel 12 dagen of je moet 50,- extra ophoesten voor een 24H Service.
3 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden overigens...
-
- Forumbeheerder
dus voor 24h service dok je 250€?
wowie
dan begin ik vandaag met een romic tuning bedrijfje
wowie
dan begin ik vandaag met een romic tuning bedrijfje
BF... HUH??? € 250,-
Nee € 95,- toch voor service en shipping
Zie.: http://www.toxoholics.de/1024/111_bluzz/service.html
En maar 20,- Euri"s extra voor die 24uur service
(24H Service is natuurlijk zo"n duits bezorgdienst...
om de verwarring compl. te maken!)
Resumerend.:
€ 95,- normale service en wachttijd
€ 115,- spoed service en géén wachttijd
Ik laat overigens wel eyelet reducers uit RVS draaien... die Alu eyelet reducers blijven spel geven in me Turner!
Had van Vanderlaan begrepen dat TFT enkel met RVS mountingware werkt.
Nee € 95,- toch voor service en shipping
Zie.: http://www.toxoholics.de/1024/111_bluzz/service.html
En maar 20,- Euri"s extra voor die 24uur service
(24H Service is natuurlijk zo"n duits bezorgdienst...
om de verwarring compl. te maken!)
Resumerend.:
€ 95,- normale service en wachttijd
€ 115,- spoed service en géén wachttijd
Ik laat overigens wel eyelet reducers uit RVS draaien... die Alu eyelet reducers blijven spel geven in me Turner!
Had van Vanderlaan begrepen dat TFT enkel met RVS mountingware werkt.