MSC air DH vork proto

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BF = DeJean
Forumbeheerder
MSC air DH vork proto

Bericht door BF = DeJean » di jan 04, 2005 5:05 pm

Wie dacht dat de revolutie niet bij de vorken plaatsvond heeft t mis.Het merk achter Michael pascal verrast vriend en vijand met een luchtvork:

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mscbikes.com/Maxxis_MSC/pres ... review.htm

specs:
-Hydraulic cartridge system.
-FPC - Floating Piston Chamber.
-Adjustable preload.
-Adjustable negative travel.
-Rebound dial.
-Steal progressive spring.
-180mm travel, 25mm standard negative travel.
-Bottles, crowns and bridge in CNC machined aluminium. *The final version to be showed in April, will use a new magnesium one-piece bottles and bridge.
-35mm diameter assy, no-friction anodized treating.
-Anodized finished fork.
-20mm thru-axle.
-Standard disc brake mounts.
-Weight: 2.650gr including crowns, 20mm thru-axle and frame protectors.*The final version can even be lighter!!!
-All the internal parts, even the smallest ones, are CNC machined. An authentic jewel.
-To be sold in May"05 aproximately!!!

Die floating piston chamber beschrijven ze zo:
The FPC - Floating Piston Chamber separates the negative and positive chambers using a unified pressure chamber. With this, we can adjust the fork positive preload and positive travel, as well as the negative travel infinitely

Tegen de tijd dat deze op de markt komt, weten we allicht ook meer of er nu een RS Boxxer Air komt. Peat"s proto is voorlopig de enige

Lynx

Re:MSC air DH vork proto

Bericht door Lynx » di jan 04, 2005 7:06 pm

BF = DeJean schreef:Tegen de tijd dat deze op de markt komt, weten we allicht ook meer of er nu een RS Boxxer Air komt. Peat"s proto is voorlopig de enige

Was die van Peat niet dual air ?
Hoe meer concurrentie, hoe beter zegt mijn ma altijd.
Hopelijk gaat de nieuwe generatie DH vorken qua prijs niet richting Fox DH40.......(I"m cheap, ya know).

M@lphy

Bericht door M@lphy » di jan 04, 2005 7:09 pm

Mooie "geile" Deemax jantes! 8)

Ohw... voor 2005 gok ik: Coil is out AIr is in!

Bruno

Bericht door Bruno » di jan 04, 2005 9:46 pm

Voor zover de specs mij bekend zijn is de Fox 40 ook met lucht zene, maar geen dual air.

Volgens mij zou de prijs de dorado wel eens kunnen overstijgen vanwege ook alles weer CNC werk zoals bij de Fox :? Zal op zijn minst in de buurt zitten van de 40 en de Dorado

Chmod

Bericht door Chmod » wo jan 05, 2005 10:03 am

Lynx schreef:
[
BF = DeJean schreef:Tegen de tijd dat deze op de markt komt, weten we allicht ook meer of er nu een RS Boxxer Air komt. Peat"s proto is voorlopig de enige

Was die van Peat niet dual air ?
Hoe meer concurrentie, hoe beter zegt mijn ma altijd.
Hopelijk gaat de nieuwe generatie DH vorken qua prijs niet richting Fox DH40.......(I"m cheap, ya know).

Ik vind dat de prijs nog "meevalt". In mijn vroege jaren (1996) betaalde ik ook 54000 oude belgische franken (ong €1350) voor een RST XXL! En daar zit enkel wat olie en een veer in. Laten we zwijgen over het gewicht.

In ieder geval zal 1 van dees maanden wel zo"n fox 40 op m"n bike staan.

Natuurlijk, moesten de prijzen wat zakken zou je niemand horen klagen.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo jan 05, 2005 10:04 pm

Shameless plug van hier..--->> klik hier voor meer info.

Lynx

Bericht door Lynx » vr jan 07, 2005 9:24 am

Chmod schreef: Ik vind dat de prijs nog "meevalt". In mijn vroege jaren (1996) betaalde ik ook 54000 oude belgische franken (ong €1350) voor een RST XXL! En daar zit enkel wat olie en een veer in. Laten we zwijgen over het gewicht.

In ieder geval zal 1 van dees maanden wel zo"n fox 40 op m"n bike staan.

Natuurlijk, moesten de prijzen wat zakken zou je niemand horen klagen.
De US retail prijzen van de Fox vorken :

Fox DH 40 RC2 $1599
Fox DH 40 R $1299

Fox 36 RC2 $995
Fox 36 R $849

Ik ben er zeker van dat je waar voor je geld krijgt.
Maar persoonlijk zou ik geen 1599$ aan een DH vork kunnen geven, gewoon omdat mijn niveau van rijden nu
eenmaal niet hoog genoeg is om er ook echt "voordeel" uit te halen.
Terwijl andere hun vorken laten tunen omdat ze merken dat de werking van hun "standaard" vork niet voldoende is.

Iedereen heeft ook andere prioriteiten i.v.m. hun materiaal. (Maar zoals ik al zei : I"m cheap ;)

bettes

Bericht door bettes » vr jan 07, 2005 12:32 pm

http://translate.google.com/translate?h ... D%26sa%3DG

Zal wel lekker werken, maar ik zou voor de service en de "voortzetting" toch naar een fox gaan.

greetz
bettes

Jappe

Bericht door Jappe » zo jan 09, 2005 12:03 pm

Bruno schreef:
Voor zover de specs mij bekend zijn is de Fox 40 ook met lucht zene, maar geen dual air.

De fox 40 werkt met Ti-veren.

Bruno

Bericht door Bruno » zo jan 09, 2005 7:01 pm

Jappe schreef:
[
Bruno schreef:

De fox 40 werkt met Ti-veren.

Ja, ook gezien, maar ik heb ook iets gelezen op een duitse site over luchtdruk. Werd op zo"n manier gebracht dat ik eerst dacht dat hij toch op lucht was, verder gaan denken en dacht dan dat hij air-assist had oid, maar vind nergens anders echt veel "duidelijke" informatie, zeker niet ivm met lucht. Mss heeft hij wel een luchtkamer maar is dat ook om een platform in te stellen.

Weet er mss iemand waar je "duidelijke" informatie vindt over deze vork?

Lynx

Bericht door Lynx » zo jan 09, 2005 7:57 pm

Bruno schreef:
Weet er mss iemand waar je "duidelijke" informatie vindt over deze vork?
Ik kwam op Foxracingshox.com en Go-ride dit tegen, maar er staat geen specifieke info over "air" of niet ?

Fox designed their new downhill fork, the 40, to be the lightest and strongest DH fork made. The oversized 40mm stanchions and huge lower legs give the 40 unparalleled stiffness for incredible steering precision and low stiction performance.
The left stanchion contains the titanium coil/oil spring with external spring preload adjustment. In the right stanchion you"ll find our proprietary externally adjustable dual-speed, position-sensitive damper as well as externally adjustable rebound.
The internal travel spacer system provides adjustability from 8 to 6 inches in half-inch increments, letting the rider adjust the travel to the terrain requirements. The 40 has a stepped 20mm thru-axle allowing the lower leg to settle into a lower friction point and we worked with disc brake manufacturers to develop a new DH disc brake standard, which creates a lighter and stiffer way to mount up a caliper for DH rotor applications. From its low axle to crown height, to its exceptional lock-to-lock turning radius, no detail was left untouched. At under 7 pounds, the 40 weighs in as the new heavyweight world champion.

Two versions available: RC2 has external high and low speed compression adjustment as well as external rebound. the R model has external rebound only.

Bruno

Bericht door Bruno » ma jan 10, 2005 1:32 pm

Lynx schreef:
Ik kwam op Foxracingshox.com en Go-ride dit tegen, maar er staat geen specifieke info over "air" of niet ?

Fox designed their new downhill fork, the 40, to be the lightest and strongest DH fork made. The oversized 40mm stanchions and huge lower legs give the 40 unparalleled stiffness for incredible steering precision and low stiction performance.
The left stanchion contains the titanium coil/oil spring with external spring preload adjustment. In the right stanchion you"ll find our proprietary externally adjustable dual-speed, position-sensitive damper as well as externally adjustable rebound.
The internal travel spacer system provides adjustability from 8 to 6 inches in half-inch increments, letting the rider adjust the travel to the terrain requirements. The 40 has a stepped 20mm thru-axle allowing the lower leg to settle into a lower friction point and we worked with disc brake manufacturers to develop a new DH disc brake standard, which creates a lighter and stiffer way to mount up a caliper for DH rotor applications. From its low axle to crown height, to its exceptional lock-to-lock turning radius, no detail was left untouched. At under 7 pounds, the 40 weighs in as the new heavyweight world champion.

Two versions available: RC2 has external high and low speed compression adjustment as well as external rebound. the R model has external rebound only.

Ik ben nog ne keer naar de cataloog gaan zoeken (heb die al liggen sinds eurobike ::) hoe dom van mij) Dus ik denk dat we die specificaties als juist kunnen beschouwen. Ti spring met ext. preload, ext. rebound en op de RC2 ext. low&high speed compression.

Maar wat met die nieuwe disc std. die zij nu weer ontwikkeld hebben? Ik heb een vermoeden dat dat IS 8" std is oid. dus gewoon een 160 caliper erop icm een 203 schijf.

1 ding is zeker. binnenkort is ze niet langer de lichtste op de markt ;D

Chmod

Bericht door Chmod » ma jan 10, 2005 6:35 pm

De US retail prijzen van de Fox vorken :

Fox DH 40 RC2 $1599
Fox DH 40 R $1299

Fox 36 RC2 $995
Fox 36 R $849

Hey, Maar 1299 toch wel zenne. As er iemand naar de US vertrekt... Dan weet ik wa die mag meepakken tussen zijn tandenborstel en zijn onderbroekjes...

XXL

Bericht door XXL » di jan 11, 2005 9:22 pm

En die iemand...would that be me?

Chmod

Bericht door Chmod » wo jan 12, 2005 12:15 pm

ey serge, da hedde goe gezien. Breng mij maar 1 mee. 8)

Plaats reactie