be one woodbumble 2001
Moderator:Beheerders
-
Ik kan een woodbumble kopen voor een leuke prijs. Ik heb al een beetje op de site rondgekeken naar topics over de woodbumble, maar toch heb ik nog een paar vraagjes.
Ik rij meestal (lichte) freeride en voor de rest rij ik een beetje rusig rond, maar nooit op snelheid, is de woodbumble hier geschikt voor? En voor welk gebruik is de woodbumble uberhaupt geschikt/wat zijn de rij eigenschappen?
De framemaat is 49cm, weet iemand hoeveel inch dit is, of een large of medium ofzo?
Het gaat om het volgende model: http://www24.brinkster.com/cyberbikingf ... umble.html
(sorry voor diegen waarvan van de site/fiets is, maar ik had even een foto"tje nodig)
alvast bedankt!
Ik rij meestal (lichte) freeride en voor de rest rij ik een beetje rusig rond, maar nooit op snelheid, is de woodbumble hier geschikt voor? En voor welk gebruik is de woodbumble uberhaupt geschikt/wat zijn de rij eigenschappen?
De framemaat is 49cm, weet iemand hoeveel inch dit is, of een large of medium ofzo?
Het gaat om het volgende model: http://www24.brinkster.com/cyberbikingf ... umble.html
(sorry voor diegen waarvan van de site/fiets is, maar ik had even een foto"tje nodig)
alvast bedankt!
Re:be one woodbumble 2001
Een maat van mij heeft een Woodbumble en ik moet zeggen dat ze erg licht zijn. Ok het is natuulijk altijd zwaarder als een gemiddelde bike, maar onder freeride frames vind ik ze aardig licht.
-
Zeker niet erg zwaar, 2001 model kun je mee freeriden, 4X rijden, 49 is een Large
ik weet niet hoe goedkoop je hem kan krijgen maar deze is nieuw 999 euro,
dat je het even weet.
komt van fietsgigant.com

Type fiets: Herenfiets/damesfiets
Bouwjaar: 2003
Wielmaat: 26 inch
Versnellingen: 27 versnelling(en), Shimano Deore LX/Deore XT
Type velg: Rigida Grizzly Aluminium
Type rem: Hydraulische schijfremmen voor en achter
Framematen: 49cm
Kleuren: Silvergrey/Blue
Extra info: Manitou X-vert voorvorkvering ; Pro-Shock achtervering;
Van: € 2.999,00
Voor: € 999,00
Uw voordeel: € 2.000,00
Korting: 67%
dat je het even weet.
komt van fietsgigant.com

Type fiets: Herenfiets/damesfiets
Bouwjaar: 2003
Wielmaat: 26 inch
Versnellingen: 27 versnelling(en), Shimano Deore LX/Deore XT
Type velg: Rigida Grizzly Aluminium
Type rem: Hydraulische schijfremmen voor en achter
Framematen: 49cm
Kleuren: Silvergrey/Blue
Extra info: Manitou X-vert voorvorkvering ; Pro-Shock achtervering;
Van: € 2.999,00
Voor: € 999,00
Uw voordeel: € 2.000,00
Korting: 67%
-
Licht vind ik zeker niet erg aangezien ik ook nog wel redelijk vaak de berg op moet. Maar weten jullie precies hoeveel die weegt?
En ik vroeg me af of het frame gewoon hetzelfde is als die van de woodbumble"s uit 2002 en 2003?
Zijn er er nog meer mensen die ervaringen hebben met deze bike!? Rij eigenschappen?!
En ik vroeg me af of het frame gewoon hetzelfde is als die van de woodbumble"s uit 2002 en 2003?
Zijn er er nog meer mensen die ervaringen hebben met deze bike!? Rij eigenschappen?!
woodbumble schreef:
Licht vind ik zeker niet erg aangezien ik ook nog wel redelijk vaak de berg op moet. Maar weten jullie precies hoeveel die weegt?
Het verschil tussen de 2001 en de latere versies weet ik niet exact.
Maar ik heb de Woodbumble DS, is vergelijkbaar met de Earthbumble, de kleine broer van de Woodbumble.
De 165mm brede as met 12mm steekas zorgt voor een extreem stijve en stabiele swingarm.
Het hele frame is eigenlijk super stijf en stabiel en dat merkt je heel goed bij het optrekken, scherpe kombochten enz...
Hij heeft een BottomBracket van 100mm en in combinatie met de brede achter-as krijg je een
goede chainline = erg vlot schakelen.
De brede BB heeft als voordeel dat je fiets wat wendbaar wordt, maar je moet iets "breder" trappen dan normaal.
Ik heb er nu een Fox RC zonder Propedal inzitten en hij trapt erg vlot, zonder echt te "bobben".
Een shock met een anti-bob platform alla Swinger 4 way of een 5th Element gaan de weinige "bob" helemaal weg werken.
Ik schat dat deze Woodbumble iets van een 16kg zal wegen, mijn DS weegt 17.3kg met een Dirtjmper II
en Michelins Comp 16, deze heeft een X-vert van 1.9kg en lichte wielen en banden en andere lichtere onderdelen. (Als ik me niet vergis, is een 49 ideaal voor mensen van 1.75m en langer.)
Als je hem kan kopen voor 999 euro zou ik zeker niet twijfelen, het is een erg goede all-round fiets, die zowel XC-enduro als freeride-downhill "aankan" .
-
Ik heb een Killer B DS gehad, zelfde frame, alleen in team kleuren, rijdt super! 2001 en 2002 frames zijn gleijk, 2003 en 2004 he3bben meer veerweg gekregen. Ik zou wel de demper wisselen, om alles uit het frame te kunnen halen
@DH2: die woodbumbles bij fietsgigant zijn niet afgemonteerd zoals in de brochure!!!!!! >:( >:( ZERO (=AMK) heeft ooit eens geïnformeerd naar zo"n bumble en blijkt dat ze heel wat onderdelen hebben veranderd (en niet in positieve zin natuurlijk)
tis maar ff dat je t weet
tis maar ff dat je t weet

heey mensen,
Daantje heeft er laatst een gekocht bij die zaak en was gewoon goed afgemonteerd enzo, alleen die 8erdemper klopt niet ???
Daantje heeft er laatst een gekocht bij die zaak en was gewoon goed afgemonteerd enzo, alleen die 8erdemper klopt niet ???
-
Ik wil hem inderdaad zeer waarschijnlijk daar kopen. Maar ik wil natuurlijk wel gewoon de standaard woodbumble zoals die in de brochure staat.
Wat was er dan bijvoorbeeld met die achterdemper!??
woodbumble schreef:
Als ie uitveert hoor je een harde klap in de demper, alsof er geen olie inzit die het dempt.
Een vriend van me had daardoor die demper gebroken.
Maar dat probleem was voor dat ie hem kocht al bekent dus had die winkel met X-fusion geregeld dat hij een andere demper zou krijgen.
Dat duurde lang maar hij heeft hem wel gekregen,
dat moet je dan ook maar met de fietsgigant proberen te regelen
-
Chri$$tiaan schreef:
Ik heb een Killer B DS gehad, zelfde frame, alleen in team kleuren, rijdt super! 2001 en 2002 frames zijn gleijk, 2003 en 2004 he3bben meer veerweg gekregen. Ik zou wel de demper wisselen, om alles uit het frame te kunnen halen
Wat is eigenlijk de veerweg van de demper van de woodbumble 2001? En 2003 en 2004 hebben meer veerweg gekregen, is dit te danken aan de andere demper of aan de (nieuwe) geometrie!?
-
2001 heeft 115mm veerweg, frame is voor 2003/2004 anders, en demper is ook van een 165mm inbouw naar 190mm gegaan.
De demper veerweg is 38mm bij de 2001
De demper veerweg is 38mm bij de 2001
ik heb wel een Fox Vanilla RL voor in die bike voor weinig...
Ik denk dat je bij die "Fietsgigant"" lekker kan fluiten naar een andere demper.Voor service en garantie kom je ook bedrogen uit omdat hij geen officiele dealer is maar prutser pur sang!
Koop hem bij de man die hem maken kan!
Koop hem bij de man die hem maken kan!
-
Ik heb trouwens een vraagje over de woodbumble die hier op de site bij getest staat. Is dit nou een 2002 of een 2003 frame?!
woodbumble schreef:
Ik heb trouwens een vraagje over de woodbumble die hier op de site bij getest staat. Is dit nou een 2002 of een 2003 frame?!
Aangezien de test van 24-04-2002 is lijkt het me een 2002 model

-
jojo schreef:
[woodbumble schreef:
Aangezien de test van 24-04-2002 is lijkt het me een 2002 model(of ze hebben de mogelijkheid gehad een 2003 model heeel vroeg te testen)
FOUT!
Opletten Joost, is dus een 2003 prototype dat getest is, met een Sherman 1.5 vork.