velgen
Moderator:Beheerders
ik wil misschien een soort van funbike gaan bouwen, ik zit nog te twijfelen over de velgen:
mavic 321
sun single track
vuelta DH
de laatste zijn bijna een centimeter breder dan de eerste twee, maakt dat veel uit verder? is hij echt veel steviger, of kunje net zo goed een smallere velge nemen? en wleke dan? de mavic of de sun?
mavic 321
sun single track
vuelta DH
de laatste zijn bijna een centimeter breder dan de eerste twee, maakt dat veel uit verder? is hij echt veel steviger, of kunje net zo goed een smallere velge nemen? en wleke dan? de mavic of de sun?
-
- Contacteer:
Re:velgen
321 gaan het niet echt uit houden denk ik bij je
single tracks zijn hele goede velgen , heb er al gekke drops mee zien doen
vuelta tja iets dikker , goed koper , misschien wel iets zwaarder weet ik niet 100% zeker. maar voor een fun bike een goede optie
vuelta tja iets dikker , goed koper , misschien wel iets zwaarder weet ik niet 100% zeker. maar voor een fun bike een goede optie
De singletrack is wel een goeie velg, in tegenstelling tot veel andere FR/DS/DH velgen heel licht.....maar voor street enz. zou ik "em niet nemen, zeker niet als je met wat lagere bandenspanningen gaat rijden want dan blijf je stellen. En door verschillende lompe acties op straat heb ik al een paar Singletracks precies op de lasnaad doen scheuren.
MAAR als je van de straat blijft zijn niet veel velgen reesier dan Singletracks...
MAAR als je van de straat blijft zijn niet veel velgen reesier dan Singletracks...
-
- Contacteer:
GTLTS schreef:
De singletrack is wel een goeie velg, in tegenstelling tot veel andere FR/DS/DH velgen heel licht.....maar voor street enz. zou ik "em niet nemen, zeker niet als je met wat lagere bandenspanningen gaat rijden want dan blijf je stellen. En door verschillende lompe acties op straat heb ik al een paar Singletracks precies op de lasnaad doen scheuren.
Ik heb anders al best veel street gereden met single tracks
Jeroen Surfstad rijd er ook mee dat zegt eigenlijk ook wel genoeg
The General of the diss0rs schreef:
321 gaan het niet echt uit houden denk ik bij je
is de mavic d321 slapper als een vuelta excaliber DH?
hoor van velen dat dat juist slappe dingen zijn en zo krom,
mijn d321 zijn daarintegen nog steeds recht en daar heb ik wel is lomp mee gedropt.
Ik had ze 2e hands van Arthur gekocht dus die hebben al veel meegemaakt. :P
-
mijn ouwe vuealta excalibur dh waren echt zwaaaaar kut, elke dag waren ze krom, k heb nu 521 en die zijn geweldig, ik krijg er maar geen slag in
-
Ik denk dat emielow de XM321 bedoeld.
D321 is EX729 geworden
D321 is EX729 geworden
denk dan dat je beter die D321 kan kopen zoals jojo zei
http://www.bike-fun.nl/home/winkel/wink ... 9ecbdf8e09
+ XT naven
die zijn denk wel goedkoper als die EX729 en ongeveer even sterk.
en als je budget niet zo hoog is zou die set met schijven wel een redelijke optie zijn alleen heb je niet extreem sterke wielen
http://www.bike-fun.nl/home/winkel/wink ... 9ecbdf8e09
+ XT naven
die zijn denk wel goedkoper als die EX729 en ongeveer even sterk.
en als je budget niet zo hoog is zou die set met schijven wel een redelijke optie zijn alleen heb je niet extreem sterke wielen
Oke dan mja ik rijd zelf met xt naven dikke bocht is dat zit veel te snel speling op en de assen zijn snel krom
Die vuelta excalibur dh velgen zijn wel good weinig last van slagen of butsen daarin tegen is mn single track wel wat gaar zitten nog veel slagen in de velg zelf en wat butsen.
Maar het belangrijkste voor je wielen is de juiste spaakspanning en de juiste druk in je banden als je dat niet good doet lijden de wielen veel
En check of je velgen dubbel ! gebust zijn dus helemaal ook in de verhoging dat is stevig.

Die vuelta excalibur dh velgen zijn wel good weinig last van slagen of butsen daarin tegen is mn single track wel wat gaar zitten nog veel slagen in de velg zelf en wat butsen.
Maar het belangrijkste voor je wielen is de juiste spaakspanning en de juiste druk in je banden als je dat niet good doet lijden de wielen veel

En check of je velgen dubbel ! gebust zijn dus helemaal ook in de verhoging dat is stevig.
Kijk ook eens bij Chainreaction Cycles, die hebben ook een hele waslijst aan wielsets en wielen: http://www.chainreactioncycles.com/cate ... t%20Wheels
Grtz,
Animine
Grtz,
Animine
The General of the diss0rs schreef:
Ik heb anders al best veel street gereden met single tracks
Jeroen Surfstad rijd er ook mee dat zegt eigenlijk ook wel genoeg
Pardon

Volgens mij heb jij meer met die velgen street gereden dan ik.... haha
En wat zegt dat??? Dat ik er mee rij??
Ze blijven wel heel bij me en dat terwijl ene Michael echt gekke dingen met mijn fiets uitgespookt heeft.... zelfs lompe acties zoals into flat van mijn bus af...