Re:Garbanzo

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
coccobill
Garbanzo

Bericht door coccobill » ma jul 19, 2004 9:21 am

Nou, de "i hit garbanzo" club heeft in ieder geval al 1 lid..Me!...OLE!
Het was wel wat vochtig op de trail "No Joke" (lees: mud, gladde boomwortsels en rotsen) maar goed zigzaggend langs de zwarte beren...erg mooie experience kan ik zeggen.
1000 m hoogteverschil..h*ll m"n poten doen nog steeds zeer!

C.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jul 19, 2004 12:35 pm

tell me more makker
bij mij was dat voor volgende maand gepland, maar is jaartje achteruit geschoven.
what"s it like?

coccobill

Bericht door coccobill » ma jul 19, 2004 3:01 pm

Kon een dagje Whistler niet missen tijdens mijn holidays BC. Heb een huurbak genomen (Kona Stab Garbanzo, met echt klasse afmontage moet ik zeggen!) en de hele dag wat lopen klooien in het park. Ik heb 0.0 ervaring wat betreft giga-drops en andere airtime zaken, maar ik heb mijn grenzen wel weer wat verlegd heb die dag. Aan het eind van de dag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de Garbanzo lift genomen. Eerst de gewone lift omhoog (Fitzsimmons oid) en vervolgens de Garbanzo (soort 2trapsraket).
Bovenaan heb je 2 opties geloof ik: de "No Joke" en de "Original Sin". Heb de blokes bij de lift al even gevraagd wat de verschillen waren. No Joke was iets makkelijker. Prima voor mij dus. De trail is erg technisch en loopt dwars door bos en over de rotsen, met behoorlijk steile stukken. Aangezien het nog behoorlijk nat wat was waren de rotsen en de boomwortels erg glad. Onderweg paar flinke drops (varierend van 5-10 feet) die ik niet genomen heb. En wat locals die ik tegenkwam dachten er net zo over. Al met al is het 1 grote singletrack met flink wat wat rotsen en houten Northshore achtige stukjes (die gelukkig redelijk breed zijn), hairpins, jumps, wallride(rots) en ook wat bredere stukken om even te relaxen. Trail is net nieuw en op 2 stukken waren de lui nog aan het klooien met het pad.
Het is een erg inspannende descent moet ik zeggen, met name de lengte van het parcour is killing; was bekaf toen ik beneden was.
Wel aardig: vanuit de lift een stuk of 3 beren gezien. Maakt het nog wel wat spannender als je een bocht vol ingaat zonder te weten of mama beer wat besjes loopt te voeren aan de kids net om de hoek.

Verder in het bikepark ‘per ongeluk’ op een DH track terecht gekomen…bloody h*ll..ik scheet echt bagger. Ik zag op een gegeven moment alleen maar een soort gladde rots voor me die parabolisch afliep. Einde dus niet te zien (zeker metertje of 7-10 lager). Weigeraar dus..maar goed..je moet wat overhouden voor de volgende keer eheh.

Jammer dat uwen vakantie dit jaar niet in BC bevierd wordtÂ…in ieder geval wel wat om naar uit te kijken voor volgend jaar, guaranteed!

Squamish is trouwens ook erg OK. Heb nog wel een kaartje van squamish e.o. voor mocht je interesse hebben voordat je gaat (kaart geeft aan waar de groene/blauwe en de serieuze (zwarte) trails zijn). Ik heb daar alleen wat rond getoerd op een XC fiets met mijn vriendin.

C.

Mech

Bericht door Mech » ma jul 19, 2004 9:36 pm

Zeker de moeite, vorig jaar de Garbanzo al gereden toen die nog niet open was. Bikepark is in ieder geval de moeite. Minimaal een paar dagen voor uittrekken.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di jul 20, 2004 8:45 am

sure will!
Dit jaar eerst maar eens Mont Sainte Anne en Bromont gaan rijden.
Heb al van een aantal mensen gehoord dat Squamish en kamloops minstens even hard de moeite zijn als Whistler (wegens erg druk daar)
En dan is er ook nog grouse mountain.

coccobill

Bericht door coccobill » di jul 20, 2004 10:53 am

en Cypress..en Seymour...
Vlakbij Kamloops is er nog een ander park wat wel aardig is geloof ik: SunPeaks:

http://www.sunpeaksresort.com/biking.aspx

Afbeelding
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=43365

Plaats reactie