welke SCHijfremmen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
tank24
welke SCHijfremmen

Bericht door tank24 » do jun 24, 2004 12:03 pm

kan iemand mij helpen, ik ben opzoek naar schrijfremmen, voor dirt en af en toe een beetje door het bos fietsen. wat is dan een verstandige, economische koop

en is het verstandig om ze tweedehands te kopen, scheelt wel natuurlijk...

Ghostdog - X
Contacteer:

Re:welke shrijfremmen

Bericht door Ghostdog - X » do jun 24, 2004 12:08 pm

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=16408

Hayes HFX mag HD: voor af en toe een beetje vaak en hard door een bos fietsen waarbij t pad eventueel ook nog sterk naar beneden mag lopen :)

den osse

Bericht door den osse » ma jun 28, 2004 9:53 pm

hangt er weer vanaf welke prijs eraan hangt he
ik heb zelf deore mech discs en ze remmen vrij goed na 2 weken gebruik, dan blijven ze een jaartje remmen en derna sucken ze.
maar er is wel veel keus in discs
magura: louise(fr) 170eur , julie 70 eur
hayes, hfx9-xc 100 eur, hfx9-dh 130 eur
formula b4, xytreme freeride,....
shimano, deore m515, m525, m555, XT, Saint, etc...

zou zeggen dat de oplossing hayes hfx9-xc of haeys hfxnine is(xc en nine is eigenlijk exact hetzelfde denk ik buiten de sticker dan)
89 euro in promo bij barracuda
deze remmen zijn goed voora alles denk ik, xc, freeride, dirt, street/trial, downhill( 8" dics dan neme misschien)

tank24

Bericht door tank24 » wo jul 07, 2004 1:43 pm

heb net de hfx 9 xc gekocht, leken me goed genoeg voor mijn soort werk, beteje dirten beetje xc beetje freeride beetje van alles dus, en ze waren een mooie prijs

Fry

Bericht door Fry » wo jul 07, 2004 2:52 pm

ook al heb je ze reeds gekocht hebt, voor andere gebruikers dan maar, ik heb met de deore discs gereden en die waren qua feeling ook wel super, bijna zo goed als mijn mag, en ze werken op minerale olie dus bij een lek of een scheur geen lakschade of schade aan je huid

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo jul 07, 2004 3:49 pm

ik heb met synthetische olie ook geen schade aan mijn huid. en ik heb er al vol mee gehangen...

Fry

Bericht door Fry » wo jul 07, 2004 10:31 pm

Dirty-Harry schreef:
ik heb met synthetische olie ook geen schade aan mijn huid. en ik heb er al vol mee gehangen...

vet vet, maar pas toch op voor uw ogen en gebruik het ook niet als glijmiddel 8)

BOMBPROOF erik

Re:welke SCHijfremmen

Bericht door BOMBPROOF erik » do jul 08, 2004 9:56 am

Remolie in je ogen of in een open wond is serieuze shit.

Net als alle andere soorten hydrauliek olie.

Ikzelf werk met hoge druk systemen [700bar] als je dan een schijnbaar kleine lekkage hebt en dat zeikstraaltje spuit tegen je been/arm/vinger dan snijdt het een gat in je lijf en komt het IN je lijf.

Een vinger wordt dan preventief afgezet, een hand ook, een arm proberen ze waarschijnlijk nog te redden.

Hydrauloiek olie is zwaar vergif dat gaat zwerven door je lichaam en alles kapot maakt. Je gaat er zonder behandeling gewoon dood aan.

Dus pas ermee op, zeker met je ogen. Het is aggressief bijtend, het kan exceem veroorzaken, en is -indien opgenomen door het lichaam- dodelijk.

Maar het remt wel goed :)

E

Harold

Bericht door Harold » do jul 08, 2004 3:52 pm

BOMBPROOF erik schreef:

Ikzelf werk met hoge druk systemen [700bar] als je dan een schijnbaar kleine lekkage hebt en dat zeikstraaltje spuit tegen je been/arm/vinger dan snijdt het een gat in je lijf en komt het IN je lijf.

Een vinger wordt dan preventief afgezet, een hand ook, een arm proberen ze waarschijnlijk nog te redden.

Hydrauloiek olie is zwaar vergif dat gaat zwerven door je lichaam en alles kapot maakt. Je gaat er zonder behandeling gewoon dood aan.

Dus pas ermee op, zeker met je ogen. Het is aggressief bijtend, het kan exceem veroorzaken, en is -indien opgenomen door het lichaam- dodelijk.

E

Vrolijke vent ben jij zeg....................Mooie Sigourny Weaver Alien-Resurrection beelden krijg ik hierbij. Ik ga weer terug naar V-BRAKES :o :-[

Fry

Bericht door Fry » do jul 08, 2004 5:16 pm

Tankbomber schreef:
[
BOMBPROOF erik schreef:

E

Vrolijke vent ben jij zeg....................Mooie Sigourny Weaver Alien-Resurrection beelden krijg ik hierbij. Ik ga weer terug naar V-BRAKES :o :-[

gewoon magura of shimano nemen, of avid mechanische schijfremmen, daar is onderhoud van de kabels aan maar imo de beste schijfrem ooit, ondanks dat hij mechanisch is.

tank24

Bericht door tank24 » do jul 08, 2004 7:40 pm

yo we praten over olie die zurig zijn als de kabel eens kan knappen...sweet
ik doe nu ook maar geen accu maar meer in me auto want stel je voor dat ik hem laat vallen en accuzuur over me heen krijg, dat zal ook wel niet zo fijn zijn :D

Plaats reactie