Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
2005 Dorado?
Bericht
door BF = DeJean » wo jun 23, 2004 11:39 am
ik geloof t maar half maar here goes :
It has the beefed up uppers of the MRD X-works (carbon fibre of course!) but without SPV technology. Despite the larger diameter uppers the fork is said to weigh half a pound less than the current Dorado. This fork is so new it isn"t even on the Answer Products Web site yet.
stond op nsmb....
let ook op de syncros band. Syncros komt met freeride sturen, banden, stuurpennen, velgen... voor 2005
-
Cloxxki
Bericht
door Cloxxki » wo jun 23, 2004 3:16 pm
Syncros is gewoon 2004 spul hoor! Reeds leverbaar in sommige West-Europese landen. Reken €50-70 voor een band te betalen. Men laat ze bij Kenda maken volgens de allerhoogst mogelijk specificaties.
Syncros wordt nu ontworpen door ene Marshall die voorheen alles bij Rocky Mountain tekende. Wel iemand die het snapt dus. Tom Ritchey heeft de naam van Syncros gekocht, mensen aangenomen voor het project, maar hij bemoeit zich er verder weinig mee. Tom snapt er ook niks van, en dat beseft"ie.
-
Christiaan - Berichten:6303
Bericht
door Christiaan » wo jun 23, 2004 4:02 pm
Degene waar ik mijn M1 frame heb gehaald, had laatst al een Manitou 2005 Dorado DH zonder SPV, hij zei ook dat hij gelijk was aan de X Works, maar dan zonder SPV. Ik heb de vork niet gezien, maar ga ervan uit dat het waar is.
-
les alpes - Berichten:375
Bericht
door les alpes » wo jun 23, 2004 8:01 pm
gaat de dorado met SPV er dan uit of komt er een X-works met een nog betere techniek?
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » wo jun 23, 2004 9:11 pm
SPV zuigt toch mega voor DH. Ik heb een Breakout+ met SPV en ik zit er serieus over te denken om hem naar TPC+ om te bouwen, of iig het SPV ventiel te voorzien van wat extra gaatjes. Op stutterbumps doet de vork niks, erg klote.
-
Tbx
Bericht
door Tbx » wo jun 23, 2004 9:35 pm
Ik had ook liever dat mijn breakout plus wat meer small bump sensitve was.
Ze gaan er de nieuwe spv+ bij mij insteken zo snel hij leverbaar is. Ben benieuwd. Naar TPC+ zou niet gaan (volgens Manitou USA), binnendiameter van de poten zou een klein beetje verschil op zitten.
Op DH parkoeren heb ik er geen last van (rijd met 40psi) maar op trails vind
ik hem niet leuk.
Grtz
Tbx
-
Gast
Bericht
door Gast » wo jun 23, 2004 9:41 pm
zonoskar schreef:
SPV zuigt toch mega voor DH.
Had je zin om jezelf eens mega belachelijk te maken ofzo? ???
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » wo jun 23, 2004 10:23 pm
Dude© schreef:Had je zin om jezelf eens mega belachelijk te maken ofzo? ???
Ik weet niet, leg eens uit dan? Heb je al eens DH gereden met SPV dan?
-
Gast
Bericht
door Gast » wo jun 23, 2004 10:27 pm
Ja, en ik zou mn moeder verkopen voor een swinger 6way of een 5th. Maar dat zegt helaas ook veel over mijn moeder...
Als je alleen een vork hebt met SPV werkt het niet optimaal maar alleen een achterdemper met SPV trapt toch een stuk beter dan een niet SPV demper. Helemaal als je een SPV demper met een (goede) SPV vork combineert lijkt me maar met die combi heb ik nog niet gereden.
Wat vind jij dan niet fijn aan SPV voor DH?
Mijn bovenstaande post kwam misschien iets lomper over dan bedoeld was btw
-
Luc
Bericht
door Luc » do jun 24, 2004 10:02 am
Ik rij nu sinds april met de Dorado MRD X-Works en ik moet zeggen dat ik het alleen maar zeer fijn vind. En degenen die al eens een run met mijn bike gedaan hebben zeggen allemaal precies hetzelfde.
Small bump sensitivity is inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik ben er momenteel nog niet helemaal uit of het aan de SPV ligt of aan de stugheid van de bushings die nog niet optimaal ingereden zijn. Op de grotere schokken is er in elk geval geen enkel probleem. Ik heb ook nog de zachte verenset in huis en zou daar eventueel nog mee kunnen gaan experimenteren.
Bikeright heeft in elk geval beslist om de SPV upgrade (die Manitou ontwikkeld heeft om net die small bump sensitivity te verbeteren) gratis te installeren op de MRD"s.
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » do jun 24, 2004 10:17 am
Misschien had ik ook moeten zeggen dat SPV aan de voorkant zuigt voor DH. Ik heb een Swinger demper en ben daar uitermate tevreden over. Alleen aan de voorkant (= ook SPV gedempt) wil ik meer souplesse. Op kleine oneffendheden veert ie gewoon niet en dat kan het verschil zijn tussen grip houden in een bocht, of onderuit gaan. Anyways, Luc heeft mijn vork gevoeld en vond hem erg aanvoelen als zijn MRD, dus misschien moeten ook mijn bushings inlopen. SPV evolve is misschien een optie, maar dat kost weer 100E. Echter Martijn (Mech) zou mijn LBS nog eens komen laten zien hoe je zelf een gaatje kunt boren zodat je niet de hele demperunit hoeft te vervangen.
-
Rodger - Berichten:2295
Bericht
door Rodger » do jun 24, 2004 11:54 am
zonoskar schreef:
Echter Martijn (Mech) zou mijn LBS nog eens komen laten zien hoe je zelf een gaatje kunt boren zodat je niet de hele demperunit hoeft te vervangen.
Even serieuze, edoch off topic, vraag, wie is jouw LBS dan?
-
Gast
Bericht
door Gast » do jun 24, 2004 3:24 pm
Bemoei je er niet mee rots, heb jij geen reet mee te maken.

Anyaways, ik denk dat SPV aan de voorkant ook nog uitgewerkt moet worden aangezien die techniek allemaal nog min of meer in de kinderschoenen staat. Ik hoop dat dit probleem snel opgelost is want het is idd niet prettig om te gaan stuiteren in de bochten. Ik rijd zelf met een shiver nu en qua demping ben ik daar zeer tevreden over, met wat extra olie erin merk ik zelfs weinig verschil met een dorado, het enige nadeel vind ik toch wel het soppige tijdens het aanzetten, zo verlies je erg veel energie die je erg goed kan gebruiken als je een bocht uitkomt of op eenvlak stuk rijd, zoals t eerste stuk in T, zo kan je echt dikke seconden winnen denkik.
-
Castor - Berichten:648
Bericht
door Castor » do jun 24, 2004 4:52 pm
Dude© schreef:
het enige nadeel vind ik toch wel het soppige tijdens het aanzetten, zo verlies je erg veel energie die je erg goed kan gebruiken
Laat dat nou precies datgene zijn waarvoor SPV in de Dorado zit.Â… t blijft een racevork
-
Gast
Bericht
door Gast » do jun 24, 2004 4:56 pm
Castor schreef:
Laat dat nou precies datgene zijn waarvoor SPV in de Dorado zit.Â… t blijft een racevork
JOH! ::)
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » do jun 24, 2004 5:11 pm
Dude© schreef:
Ik rijd zelf met een shiver nu en qua demping ben ik daar zeer tevreden over, met wat extra olie erin merk ik zelfs weinig verschil met een dorado,
was ook zeer tevreden van mn shiver, maar verder moet ik je toch tegenspreken. Ik heb mn dorado goedkoop kunnen scoren (anders was er geen sprake van) maar ik vind er toch een serieus verschil. Vooral in stijfheid, remputten en t stuiterwerk. Met compressie nie te open heb ik ook weinig last van soppen.
Als ik de conclusie zo maak merk ik da ik voorlopig beter bij mn TPC+ dorito blijf. ik heb meer aan het fijne knibbelwerk en goed bochtengedrag dan een beetje harder optrekken. Trouwens met mijn fantastische conditie raakt mijn voorwiel de grond nie meer als ik medieval ga op de pedalen.....
-
Gast
Bericht
door Gast » do jun 24, 2004 5:25 pm
Ik merk idd ook vooral het verschil in stijfheid en met remputten ivm het spiken. Maar de torsie op de shiver is ook wel weer erg vergevingsgezind wat ik toch weer een pluspunt vind voor de zokki.
Uiteraard speelt geld hier de sleutelrol want als ik kon kiezen ging ik uiteraard ook voor de dorado.
Maar dat word toch waarschijnlijk voor mijn volgende frame aangezien ik aan dit frame, met deze demper en vork qua prestaties nog wel een seizoen vooruit kan. (minstens)
Misschien een jaar en een paar bankovervallen later een m3 met Xworks en Evolvertje scoren ofzo ;D
-
Sven
Bericht
door Sven » do jun 24, 2004 9:36 pm
VOor meer gekwijl voor de vork, frame, parts en andere benodigdheden:
Llllllink!!!
Ik vind em errug prachtig, 2004 of 2005, boeiend?
-
jojo
Bericht
door jojo » do jun 24, 2004 9:44 pm
Syncros trappers zijn zeer mooi
-
Castor - Berichten:648
Bericht
door Castor » do jun 24, 2004 9:56 pm
Idd: less is more die pedalen!
En dat zadelÂ… de Berserkr heeft een uitdager zou ik zeggen.
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » vr jun 25, 2004 7:01 am
SPV, DVD, CDR enz.
Snap er geen kont meer van.
Gewoon starre achterkant en starre voorkant.
Downhillen op de ouwe school manier!!!
Hell Yeah!
-
Gast
Bericht
door Gast » vr jun 25, 2004 5:29 pm
Ja best vet met 5 km per uur naar beneden knallen. Misschien is dat voor jou snel genoeg maar wij barre mannen houden van echte snelheid. Bemoei jij je nou maar gewoon met dirten ofzo daar heb je t al moeilijk genoeg mee
-
Chmod
Bericht
door Chmod » zo jun 27, 2004 2:46 pm
haha