Re:My New Frame!
Moderator:Beheerders
-
Usa BB zal idd sterker dan Euro BB zijn, maar als die euro BB niet kapot gaat, dan heb je ook geen usa BB nodig. gaat het wel kapot, dan kosten die lagers ook weer niet zo veel. Er moet wel bij gezegt worden dat de euro BB"s die bij bmx cranks zitten veel sterker zijn dan de moutainbike BB"s met zo"n as vast erin.
T-One heeft gesproken ;D Thanx.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
bmx bb=groter
--> grotere lagers mogelijk.
-->dikkere as mogelijk, zonder dat je met minilagertrjes moet werken.
-->afdichting is evenwel moeilijker.
bmx cranks zijn zeker wel goedkoper. vergelijk de prijzen maar eens op de profile racing site maar eens...
euro bb--> lichtere kranks? niet bij three piece. wel als je een gewoon mtb crank koopt. wat ik afraad.
--> lichtere bracket? bij dezelfde cranks niet. dus voor het gewicht moet je het niet doen.
als je nieuwe cups hebt, met nieuwe lagers, dan zal het crank soepeler bollen zonder smering, dan met. maar smeer houdt het vuil buiten, en neemt weerstand tov de cups en de lagers weg, zodat ze langer meegaan.
verder roteren de cranks me beide brackets even vrolijk, hangt gewoon af van staat/afwerking/montage/afstelling.
bmx cranks zijn zeker wel goedkoper. vergelijk de prijzen maar eens op de profile racing site maar eens...
euro bb--> lichtere kranks? niet bij three piece. wel als je een gewoon mtb crank koopt. wat ik afraad.
--> lichtere bracket? bij dezelfde cranks niet. dus voor het gewicht moet je het niet doen.
als je nieuwe cups hebt, met nieuwe lagers, dan zal het crank soepeler bollen zonder smering, dan met. maar smeer houdt het vuil buiten, en neemt weerstand tov de cups en de lagers weg, zodat ze langer meegaan.
verder roteren de cranks me beide brackets even vrolijk, hangt gewoon af van staat/afwerking/montage/afstelling.
Terrible_One schreef:
Usa BB zal idd sterker dan Euro BB zijn, maar als die euro BB niet kapot gaat, dan heb je ook geen usa BB nodig. gaat het wel kapot, dan kosten die lagers ook weer niet zo veel. Er moet wel bij gezegt worden dat de euro BB"s die bij bmx cranks zitten veel sterker zijn dan de moutainbike BB"s met zo"n as vast erin.
zijn euro BBs van BMX cranks niet precies dezelfde 3 piece cranks die we in onze mtb"s steken? zoals we the people, pigmy gusset of DMR cranks, bestaan in euro en BMX BB formaat, maar die euro bbs steken we toch gewoon in onze mtb"s, euro bb bij BMX is toch gewoon hetzelfde als bij mtb?
dirk de schurk schreef:
bmx bb=groter
dikkere as ? ik heb me primo bmx as gewoon nu in mijn dual met euro bracket zitten.en die is echt dik
en dan zeg je ook nog grote lagers, maar in usa bb zitten 2 lagers in.
In mijn euro bracket zitten er 4 in en die zijn echt niet zo klein ofzo
-
tis gewoon een feit dat je voor euro bb tools kunt gebruiken en dus niet moet sukkelen met hamer en doorslag om ze euit/erin te halen.
Dirty-Harry schreef:
tis gewoon een feit dat je voor euro bb tools kunt gebruiken en dus niet moet sukkelen met hamer en doorslag om ze euit/erin te halen.
juist jaaaaaaa
-
Bike Geek schreef:
[Terrible_One schreef:
zijn euro BBs van BMX cranks niet precies dezelfde 3 piece cranks die we in onze mtb"s steken? zoals we the people, pigmy gusset of DMR cranks, bestaan in euro en BMX BB formaat, maar die euro bbs steken we toch gewoon in onze mtb"s, euro bb bij BMX is toch gewoon hetzelfde als bij mtb?
Ik bedoelde bijvoor beeld race face of truvativ BB"s. met mtb. gusset en dmr cranks versta ik allemaal onder bmx cranks en BB"s
En als je nu eens voor de nieuwe evolution BB van Profile ging? BMX grootte, maar je hebt geen hamers of andere rommel meer nodig om hem te (de)monteren...
-
maar met het geld voor die evolution BB kun je evengoed een set nieuwe lagers kopen als je andere kapot zijn van de hamer en schroevendraaier
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
het volledig demonteren van mijn standaard primo bmx crank is het simpelste wat ik ooit gedaan heb. simpeler dan het monteren van een fietsbel, of het plaatsen van een band.
en ne schroevendraaier? hahahaha. zot. natuurlijk molesteerde u lagers dan ::) :-*
voorts: grotere assen:
http://www.on-one.co.uk/products/reetard-cranks.shtml
lees dit eens even door anders
en ne schroevendraaier? hahahaha. zot. natuurlijk molesteerde u lagers dan ::) :-*
voorts: grotere assen:
http://www.on-one.co.uk/products/reetard-cranks.shtml
lees dit eens even door anders

Wat een offtopic gezever over Euro of USA brackets...
Mooi framepie.
Mooi framepie.
Thanx Surfstad.
ei laik jor staail.....
GTLTS schreef:
ei laik jor staail.....
??? ::)
-
Orkje schreef:
En als je nu eens voor de nieuwe evolution BB van Profile ging? BMX grootte, maar je hebt geen hamers of andere rommel meer nodig om hem te (de)monteren...
het ging om gewicht dat er met euro BB gereden wordt. dan kom jij met je evo BB, die zijn pas echt zwaar. WAAROM EEN BMX BB WAAROM NIET GEWOON EURO BB, wat een geouwehoer.
Terrible_One schreef:
wat een geouwehoer.
En jij doet aan gejongenhoer, en Michael aan gekeileweghoer ::)