tnx tnx voor de positieve reacties...
ik ben er al echt mee op school geweest

stond dan in schoolgebouw zelf ipv fietsenstalling...
onder de examens= geen bagage..
over de cranks: dat zijn lx"en uit de jaren stillekes... (net na de oorlog geloof ik)
de linker is anders als de rechter, omdat ik de linker gesloopt had... en enkel met haakse slijper gedemonteer kreeg...
de BB is ook nog zoiets (aangegeven in post van persoonlijke evaluatie)
Het zijn twee cups, met 2 van die ringen met kogeltjes in (een open lager dus)
en een stalen vierkante as... het draait zoals ik al zei, maar het gaat, het vliegt hoog tot nu toe
Dan die chainguide, heb ik het ook al eens ergens over gehad... dat is een long story
het was een point chainguide, of een copie...
die was te groot voor mijn blad of mijn blad te klein voor de guide
+ het feit dat mijn buitenblad van die lx crank de spider is, dus als ik dat eraf haal, heb ik geen middenblad niemeer, en dat moest ik hebben...
Dus, slopen die handel (lekker goedkoop)
Buitenblad afgeslepen (dankzij die vele armpjes is dat vrij heel stevig vind ik...)
binnenblad eraf...
en dan daar plastic plaatje tegen (heel dun) maar houd de ketting tegen...
en daar staat binnenblad weer tegen, omdat dat ervoor zorgt dat dat plastic ding niet naarbuiten kan plooien en dus vrij stevig is...
Die boomerang (waar rollertjes opzitten) is dus door mij bewerkt, met boormachien nieuwe (goed passende, aansluitend op mijn crank) gaatjes geboord, en de overbodige arm afgeslepen...
weer gemonteerd, en klaar, ketting gaat er niet meer af... tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, werkt als iets geweldigs, kost haast niets, en was ook eens leuk...)
Als iets niet duidelijk is, of vragen hebt, roep maar rustig