F**k guys,
ik ben zeker de grootste mazzelaar van het nieuwe jaar 2004 (trouwens mijn beste wensen aan iedereen) voor twee redenen:
ten eerste omdat ik een topjob heb doordat ik het voorrecht heb om jullie riders te mogen voorzien van een heel cool merk, nl. 24-Bicycles en daar ten volle van geniet met alle voordelen van dien, getuige de opbouw van de eerste Toy Four voor de Benelux die ik afgelopen week s" nachts nog ff snel in elkaar geflanst heb nadat ik terug was van het 24-hoofdkwartier in Toulouse Frankrijk;
en ten tweede omdat afgelopen nacht datzelfde juweeltje van onder onze neus gestolen werd, niet te geloven! Ik kan er met mijn verstand nog niet bij waar de dief het lef vandaan haalde!?!? Emiel en Janske van
www.dirt-online.nl en ik waren 30 seconden aan de andere kant van mijn bus afscheid aan het nemen net voordat ik mijn Toy 4 terug in de bus ging stallen na die korte fotoshoot en toen we terugliepen naar de andere kant van de bus, was ie foetsie!?!? Je kunt je niet voorstellen hoe klote ik me toen voelde en gelukkig waren Janske en Emiel erbij om me zo goed als kwaad op te vangen, mijn diepste dank hiervoor want jullie zijn echte schatten! Na die heel zware dip kwam de pitbull in mezelf terug wakker en zijn we er echt achterna gegaan!
Er stond vlakbij een groep hangjongeren die een paar minuten eerder een bijzondere interesse getoond hadden voor mijn fiets en het lag voor de hand dat die van meer wisten. Ik heb me nog nooit eerder zo moeten beheersen om die lui niet massaal te extermineren maar dan krijg je er toch geen zinnig woord meer uit, vandaar... Lui ondervraagt met grote bek en noppes info als gevolg, dan maar geld geboden voor de gouden tip en toen werd het wat interessanter voor hen maar we voelden aan dat dat heel subtiel zou moeten gespeeld worden doordat het allemaal "vriendjes" van elkaar waren. Toen we die stok in het slangennest gegooid hadden, hebben we ondertussen de dichte omgeving grondig uitgekamd en tenslotte de politie verwittigd die heel snel ter plaatse was (ze herkenden meteen het beruchte woord "twentyfour" natuurlijk ;D!). Die hebben meteen het spel tussen ons en die jongeren goed meegespeeld en hen het vuur aan de schenen gelegd. Ik voelde dat mijn Toy echt niet ver kon zijn in Breukelen en daarop zijn die politiemensen begonnen met het uitkammen van de omgeving in plaats van gewoon op te rotten! Daar stond ik echt versteld van want tegen die tijd stond het huilen me nader dan het lachen, ik was er echt kapot van. Maar net die reactie van de politie gaf me nieuwe moed om op mijn beurt nog wat verder te gaan zoeken dan op voorgaande plekken. Terwijl Emiel en Janske even naar huis gingen om een wereldwijde web-klopjacht op de Toy te organiseren ging ik met de moed in mijn schoenen toch weer op zoek. En dan gebeurt het ongelooflijke:
op een kleine parking loop ik te zoeken tussen de geparkeerde auto"s in de duisternis en wil ik net ervan weglopen, toen ik plotseling het voorgevoel kreeg om toch nog ff de bosjes errond te inspecteren; alsof het lot ermee gemoeid was liep ik er recht op af en viel bijna over mijn eigen fiets die er lag!!!!!! Ik werd zowat gek van blijdschap, sprong erop en wou direct de politie waarschuwen over het toeval. Ik vertrok als een pijl uit een boog, schoot vanuit de parking recht ...in de armen van de politie die op een haar na, hun wapens bijna boven haalden om me neer te schieten omdat ze dachten dat ik de dief was die zo hard op hen af kwam gestoven! Na een 180 slip en direct bovenop de vrouwelijke agente te springen :-* en mezelf te identificeren, werd het misverstand meteen duidelijk voor hen en konden we er achteraf hard om lachen, ook met Emiel en Janske die ik net erna opbelde om de web-actie te staken. Achteraf bleek de politie eigenlijk gewoon de terugweg van de plek des onheils richting de woonplaats van de hoofdverdachte af te lopen en ben ik eigenlijk wel zeker dat zij de fiets ook wel gevonden hadden zonder mij, respect to them!
Laat het een harde les zijn voor iedereen, met gelukkig voor mij een heel happy end: LAAT JE BIKE GEEN ENKELE SECONDE ONBEWAAKT ACHTER, zelfs geen 30 seconden!!!!!
Respect and lotsalove to Janske en Emiel op een moment waarop mijn geloof in deze wereld het diepste punt bereikt had en to tha police waar ik sowieso geen geloof meer in had maar bewees hoe dom het is van mijn part om een vooroordeel zo uit de hand te laten lopen.
Oneluckybastard
Ollie