achterwiel samenstellen
Moderator:Beheerders
Ik moet nodig mijn Vuelta Exc. Freeride Met Deore naaf eens gaan vernieuwen..... er zitten enkele deuken in en steeds heb ik er weer een kleine slag ofzo inzitten
Ik wil graag een geel achterwiel houden maar wel sterker het moet sterk genoeg zijn voor kleine "dirts" en wat street (drops, stairs etc) en een beetje bestand zijn tegen mijn niet al te goede rij-stlijl....
... dan kom ik dus al gauw uit op Vuelta Excalibur Downhill (iets anders geels geeft t zich nie)
maar welke naaf
ik dacht aan XT >>> te betalen (60euro) en toch redelijk sterk
en welke spaken
Ik wil graag een geel achterwiel houden maar wel sterker het moet sterk genoeg zijn voor kleine "dirts" en wat street (drops, stairs etc) en een beetje bestand zijn tegen mijn niet al te goede rij-stlijl....
... dan kom ik dus al gauw uit op Vuelta Excalibur Downhill (iets anders geels geeft t zich nie)
maar welke naaf
ik dacht aan XT >>> te betalen (60euro) en toch redelijk sterk
en welke spaken
Re:achterwiel samenstellen
gewoon wat je zegt... ik heb dan niet zoveel verstand van de wielen in dirtjump/street fietskes. maar als je die velgen pakt met een xt naaf en gewoon 36 gaats , met rvs spaken erin en goed strak laten zetten door lbs... die buts je niet zomaar krom denk ik...
mvg Ninko
mvg Ninko
wil je heel sterk, halo sas 24" 48! spaaks. voor street/dirt heb je echt sterke spullen nodig, daarom is zoveel van een street/dirt fiets van ijzer
-
hey ruud denk dat vualta excaliber dh op xt naven een hele goede keuze voor je is. succes met den koop ;D
-
lion schreef:
wil je heel sterk, halo sas 24" 48! spaaks. voor street/dirt heb je echt sterke spullen nodig, daarom is zoveel van een street/dirt fiets van ijzer
zucht,
ontopic: waarom neem je geen deemax, die zijn ook geel :-*
Die vuelta heb ik geen goede ervaring mee gehad een keer mee gereden en de velg was gebroken in de lasnaad :-[
lion schreef:
En die zijn fuking stevig, ik heb ze ;D
-
Tuup J schreef:
[lion schreef:
En die zijn fuking stevig, ik heb ze ;D
leuk om te weten
521/321?
en dan laten vingerverven...
zane
zane
Zane! schreef:
521/321?
zane
Nee joh flamberen!
Deemax, graaag maar nieuwe model is wit en een velg of achterwiel van het oude model is moeilijk aan te komen
Verven is geen optie, dat wordt een knoeizooi, heeft BikeFun me ook al geadviseerd
Halo is volgens mij niet in geel te krijgen!!!!!!!!!!!!
Verven is geen optie, dat wordt een knoeizooi, heeft BikeFun me ook al geadviseerd
Halo is volgens mij niet in geel te krijgen!!!!!!!!!!!!
Je moet ze dan verven voordat je ze gaat spaken heh, zie niet in hoe dat zooooooo veel werk kan zijn....
eerlijk gezegd zou ik niet voor de d521"s gaan, kutdingen, ik heb ze ook :-X iemand ruilen voor halo sas?

- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik ben persoonlijk niet zo verzot op shimano naven. die lagers verslijten me een beetje veel te snel.
en waarom geel? met die keuze sluit je een heleboel fijne velgen uit. maja.
lion schreef:
eerlijk gezegd zou ik niet voor de d521"s gaan, kutdingen, ik heb ze ook :-X iemand ruilen voor halo sas?![]()
Ik had ook ooit z"n setje
d521 op shimano lx
echt niet kapot te krijgen(alleen als er een vlaggenstok in komt :P)
volgens mij zijn de oudere d521 sterker dan de nieuwe, heb pas geleden een wiel in elkaar laten zetten en daar zit nou een enorme hoogte slag in.
Daar had ik nooit last van met mijn ouwe setje.
maar succes met je wielen
Enrico
geel is een persoonlijke kwestie!!!
maar vertel eens...waarmee kan ik de sterkte van Exc. DH met XT vergelijken... gooi in de ring
maar vertel eens...waarmee kan ik de sterkte van Exc. DH met XT vergelijken... gooi in de ring
dirk de schurk schreef:
ik ben persoonlijk niet zo verzot op shimano naven. die lagers verslijten me een beetje veel te snel.
ja ma tis wel klote da er zo weinig andere naven zijn voor die prijs, ge kunt ook hope bulb naven nemen, ma wel voor de prijs da ge normaal 2 wielen zou kunnen samenstellen
Kan ik excalibur DH velgen vergelijken met de Double Track van Sun?
meer in de trant van Deemax velgen....alleen dan geloof ik een stukkie zwaarder (maar zoals Jesus zou zeggen; "pin me er niet op vast")
Frapant schreef:
Kan ik excalibur DH velgen vergelijken met de Double Track van Sun?
Pak die excaliber, die krijg jij toch niet kapot. Als je nou vette drops enzo deed dan zij ik deemax.
Nee, want dan wordt ie duizelig ;D ;DGTLTS schreef:
(maar zoals Jesus zou zeggen; "pin me er niet op vast")
owkee, dank voor alle reacties...ik denk dat ik genoeg weet,
eerst zal ik een nieuwe achterder. moeten gaan kopen en zodra ik dan weer geld met laat ik me een exc. DH wiel opspaken
eerst zal ik een nieuwe achterder. moeten gaan kopen en zodra ik dan weer geld met laat ik me een exc. DH wiel opspaken
;D die vuelta velgen zijn ckr goede velgen alleen die xt naven benk nie zo kapot van ik rij er nu twee maanden mee en op mn voornaaf zit al speling
mja kank er wel uit halen maar t idee twee maanden oud