bomber of sherman

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Frapp
Re:bomber of sherman

Bericht door Frapp » do okt 09, 2003 7:12 pm

K denk dat we het kunnen samenvatten in: sherman!!!, maar voor het echte advies moet je duidelijk bij dirk de schurk zijn 8) 8)

Frapant

HoPe

Bericht door HoPe » do okt 09, 2003 7:17 pm

Wat ik je aanraad op vlak van freeride:

- Z1 Freeride QR20 ETA. 130mm veerweg, maar wel duur. Als je de vork nieuw
koopt krijg je er geen steekas bij, wat toch ong. een 30€ is -> extra kost in
tegenstelling tot de shiver
- Z150 Freeride QR20. 150mm veerweg,
http://v10.pinkbike.com/bb/viewtopic.ph ... light=z150
Spaart mij veel werk uit ;)
- Shiver sc 2002 of 2003. 120mm veerweg. Het enige verschil tussen de 2002 en
2003 versie is dat de stickers verschillen (die trouwens apart verkrijgbaar zijn)
en intern dat ECC veranderd is naar ETA, wat betekent dat als de vork op lock-
out staat je toch nog een 3 cm kan inveren.. De 2004 uitgave heeft nu 2cm
minder veerweg gekregen om meer geschikt te zijn voor dual en dirt.
De shivers zijn enkel verkrijgbaar met steekas (QR20), wat aan te raden is voor
freeride omdat dat meer stijfheid biedt, hoewel dat niet het sterkste punt is van
de shiver. Check:
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=10234

Hevige zocchi- fan! 8)

Daniel air

Bericht door Daniel air » do okt 09, 2003 7:45 pm

Je moet een Marzocchi kopen want een vriend van mij (supersloper)
had een manitou sherman flick en die was naar 2 weken al kapot dus een Marzocchi kopen.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do okt 09, 2003 9:18 pm

aan de andere kant, heb ik reeds een hoop gebroken dirt jumpers gezien, van 2003. meeste de stuurbuis, bij de kroon.
toen begon Jay, DHrider op pinkbike geloof ik, met een shiver sc te rijden. die vorken had niemand, en er waren er dus nog maar weinig gebroken. dus, dé marzo vork. en Jay zat op verschillende fora, in usa en canada, en alle forummers vonden zijn sidekick met shiver mooi, en kochten ook een shiver. dus meer shivers in gebruik, en meer shivers kapot. bottom line: ook de shiver SC breekt.

over het 2004 model weet ik niets. maar als ie inderdaad maar 100 mm is, dan zou hij wel eens steviger, en stijver kunnen zijn dan zijn voorgangers. wie weet?

voor de rest weet ik niet of marzo veel veranderingen heeft doorgevoerd in zijn dj lijn.

verder: de Z1 series zijn freeride vorken. dus geen dirt of street of urban of drop vorken. gewoon om tegen een gezellige snelheid een helling af te cruisen. vandaar dat er ook zachtere veren in steken. als je een Z1 wil gebruiken om te dirten of te streeten, is het beter om te investeren in dikkere olie, stijvere veren, en dus een hele hoop geld.
overgens is het buitenwerk van de Z1 idem aan dat van de dj, maar het binnenwerk niet geloof ik. dus even stevig, maar duurder.

ik ben benieuwd naar de sherman 80mm vork, en de shiver SC, als die 100mm is .

V-spec Stinky

Bericht door V-spec Stinky » di okt 14, 2003 8:37 am

Quido schreef:
moet een kona coiler dee lux of een, niet lachen, giant ac1 worden. Nou vind ik persoonlijk de giant iets te zwaar 17,5 kg, maar die is wel iets goedkoper.

Ik persoonlijk zou voor de Kona gaan, veel "bruter" en naar ik vermoed ook degelijker.....
Ga zelf ook volgende week voor een model 2003 Kona Dee lux kijken....waarschijnlijk neem ik hem!! DE SHIT!

Chmod

Bericht door Chmod » di okt 14, 2003 8:53 am

dirk de schurk schreef:
aan de andere kant, heb ik reeds een hoop gebroken dirt jumpers gezien, van 2003. meeste de stuurbuis, bij de kroon.
toen begon Jay, DHrider op pinkbike geloof ik, met een shiver sc te rijden. die vorken had niemand, en er waren er dus nog maar weinig gebroken. dus, dé marzo vork. en Jay zat op verschillende fora, in usa en canada, en alle forummers vonden zijn sidekick met shiver mooi, en kochten ook een shiver. dus meer shivers in gebruik, en meer shivers kapot. bottom line: ook de shiver SC breekt.

over het 2004 model weet ik niets. maar als ie inderdaad maar 100 mm is, dan zou hij wel eens steviger, en stijver kunnen zijn dan zijn voorgangers. wie weet?

voor de rest weet ik niet of marzo veel veranderingen heeft doorgevoerd in zijn dj lijn.

verder: de Z1 series zijn freeride vorken. dus geen dirt of street of urban of drop vorken. gewoon om tegen een gezellige snelheid een helling af te cruisen. vandaar dat er ook zachtere veren in steken. als je een Z1 wil gebruiken om te dirten of te streeten, is het beter om te investeren in dikkere olie, stijvere veren, en dus een hele hoop geld.
overgens is het buitenwerk van de Z1 idem aan dat van de dj, maar het binnenwerk niet geloof ik. dus even stevig, maar duurder.

ik ben benieuwd naar de sherman 80mm vork, en de shiver SC, als die 100mm is .

Ik zou dees advies toch met een korrel zout nemen... Deze man rijdt immers zonder velglint. En staat er van stom dat hij lek rijdt.

slu

Plaats reactie