Hoe breed is jullie stuur ?
Moderator:Beheerders
Mijn stuur zou eigenlijk een stuk breder mogen, maar jumpen is wel lekker met een smal stuur. Als je echt gas wil geven (in bmx-racer stijl) neem je beter een breder stuur. Mogelijk stap ik binnenkort over naar een 700mm DMR Wingbar...
-
Re:Hoe breed is jullie stuur ?
Oneindig breed rond stuur in m"n auto.
Ik gebruik em om mee te sturen.
Tenminste dat is de bedoeling.
Alaaf, mijn stuur is 680 breed.
Ooit met afgezaagde renthal gereden van 750cm, kwam idd van 800mm.
Hoe breder je schouders hoe breder het stuur.
Hoe langer je piel, hoe zwaarder de fiets.
E
Ik gebruik em om mee te sturen.
Tenminste dat is de bedoeling.
Alaaf, mijn stuur is 680 breed.
Ooit met afgezaagde renthal gereden van 750cm, kwam idd van 800mm.
Hoe breder je schouders hoe breder het stuur.
Hoe langer je piel, hoe zwaarder de fiets.

E
- Xircuit
- Contacteer:
DudeHimself schreef:
2x de helft![]()
3x 1/3

eNaZnI schreef:
80 ;D
zane
ME too!
80 ;D
JD
Orkje schreef:
Mijn stuur zou eigenlijk een stuk breder mogen, maar jumpen is wel lekker met een smal stuur. Als je echt gas wil geven (in bmx-racer stijl) neem je beter een breder stuur. Mogelijk stap ik binnenkort over naar een 700mm DMR Wingbar...
waarom val ik dan vaker op mijn bakkes met 62 as ik 67 gewoon ben, me 67 val ik slechts sporadisch op mijn gezicht
Omdat een breder stuur meer controle geeft (kijk maar naar trialrijders). En je moet de 62 waarschijnlijk ook nog gewoon worden.
Veel trailrijders (trail, niet trial, dus dirtjumps, ok?) rijden met een smal stuur omdat het x-ups en dergelijke makkelijker maakt. En je hebt minder kans dat je stuur in de lucht ergens blijft aanhaken ;D
Veel trailrijders (trail, niet trial, dus dirtjumps, ok?) rijden met een smal stuur omdat het x-ups en dergelijke makkelijker maakt. En je hebt minder kans dat je stuur in de lucht ergens blijft aanhaken ;D
-
- Forumbeheerder
GT dudette schreef:
is het niet beter een breed stuur te hebben als je groter bent en zwaarder, om het gewicht beter te verdelen? als Inzane met een 80 rijdt en dirty harry met een 55 lijkt mij die redenering kloppende.
heeft nix met je gewicht te maken. Wel met breedte van schouders. Bij XC zit je smaller, ongeveer net iets breder als je schouders, maar bij DH moet je eigenlijk zo zitten dat je onderarm loodrecht op je stuur staat. zodat je polsen geen hoek maken. Ellebogen onder een hoek van pakweg 20 graden, afhankelijk van je gewichtsverdeling over je vork of over je zadel.
m2c
680 mm dj/ua/fr
-
75cm in pimpy gold => try all replica
-
680 mm (Tioga 286)
Ik doe er alles mee behalve cross counrty dan he
Ik doe er alles mee behalve cross counrty dan he