Hoe luid is een E-thirteen Chainguide en chainguides in "t a
Moderator:Beheerders
De vraag lijkt me duidelijk. Ik heb op mijn fietsje een E-thirteen chainguide voor 2 bladen gemonteerd en hij maakt precies nogal veel geluid ter hoogte van de eigenlijke kettingspanner. Is dat normaal of heb ik weer iets verkeerd gedaan?
-
Re:Hoe luid is een E-thirteen Chainguide en chainguides in "
volgens mijn maakt elke chainguide herry, tis tenslotte gewoon nen plastiek wieltje/ding waar de ketting overheen/tussendoor/onderdoor raast. Zoiets kan toch nie geruisloos? ???
Oef, dan heb ik toch nix verkeerd gedaan. ;D Straks word ik nog een echte Miel Monteur.
Metrix heeft ook een drs op zijn b1 en die is verbazend stil... denk dat je je kettinglijn ff moet nakijken.
Anders e13@e13components.com naar verluid geven ze beestig customer service
greetz
bettes
Anders e13@e13components.com naar verluid geven ze beestig customer service
greetz
bettes
ja idd, kheb even naast Metrix gereden op de laatste Freeride Meeting en zijn chainguide was idd verbazend stil.
Ik eerst eens een mail sturen naar Planet-x om na te vragen hoe breed de trapas voor een compo moet zijn. Ik heb nu eentje van 113.
Ik eerst eens een mail sturen naar Planet-x om na te vragen hoe breed de trapas voor een compo moet zijn. Ik heb nu eentje van 113.
- Hydraulic_Pimp
Ik heb nog een oude van evil indertijd en als je kettinglijn goed is, is ie stiiiiiil
Evil (eh.. e-13) adviseert 118mm, maar talloze mensen rijden succesvol met 113mm.
De support van bij e-13 is idd prachig. Ze reageren onzettend snel en willen je echt helpen.
Het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn crancks/bottom bracket. Ik rij nog met een Deore Lx van 2000 en die heeft nog een vierkante trapas. De afstelling zou dan meer zoekwerk zijn omdat bij het herhaaldelijk monteren/demonteren van de crancks de crank uitslijt en bijgevolg verder dan origineel op de as kan geschoven worden.
Ik zal dus nog even moeten zoeken. Als je het rolletje hoort, wijst dit volgens e-13 iig op een foute kettinglijn. Hopelijk krijg ik hem stil.
Het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn crancks/bottom bracket. Ik rij nog met een Deore Lx van 2000 en die heeft nog een vierkante trapas. De afstelling zou dan meer zoekwerk zijn omdat bij het herhaaldelijk monteren/demonteren van de crancks de crank uitslijt en bijgevolg verder dan origineel op de as kan geschoven worden.
Ik zal dus nog even moeten zoeken. Als je het rolletje hoort, wijst dit volgens e-13 iig op een foute kettinglijn. Hopelijk krijg ik hem stil.