888

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
TheDick
888

Bericht door TheDick » wo jul 09, 2003 10:08 pm

Wat vinden wij van deze vork ?

Ik heb hier een pak tekeningen ervan, tering lijkt me erg heftig dingetje zeg.

Hij is vanaf medio september leverbaar.

Prijsniveau consumenten is mij nog nie bekend.

Maar ff zonder dollen,

Wie denkt aan deze vork ter vervanging van een Shiver, of beter Boxxer ?

E
P.S. De testers in Whistler waren zo laaiend, hij zou nog zsmoother zijn dan de Shiver, maar vooral "hoger" rijden dus minder sag.

peter

Re:888

Bericht door peter » wo jul 09, 2003 10:21 pm

wat bedoel je? ???

jojo

Bericht door jojo » wo jul 09, 2003 10:24 pm

Heb je ook plaatjes of link??? kunnen we ff kijke ;)

peter

Bericht door peter » wo jul 09, 2003 10:27 pm

zou leuk zijn ;)

Gast

Bericht door Gast » wo jul 09, 2003 10:30 pm

Afbeelding

Ik moet nog een beetje wennen aan t zwart maar de vork op zich ziet er goed uit. Ben benieuwd offie idd echt kan gaan concureren met de Dorado en BoXXer.

Dude

peter

Bericht door peter » wo jul 09, 2003 10:45 pm

ziet er mooi uit ;D

maar zal je niet van die gare vegen krijgen op je fork poten van de slijtage?
dat heb ik wel met mijn fork (rock shockje)

jojo

Bericht door jojo » wo jul 09, 2003 10:46 pm

Ziet er wel heeeel leuk uit, of ie kan concureren weet ik ook niet. moeten maar ff w8en op een testverslag of iets dergelijks.

Castor

Bericht door Castor » wo jul 09, 2003 11:25 pm

Afbeelding

Cam van NSMB:

The 888 is perhaps the sexiest big fork I have ever seen. The stealth black stanchions, arches and lowers are accented tastefully with the gold-annodized adjustment knobs. The shape of the through-axle mechanism is particularly sturdy and confidence inspiring and the graphics stray enough from the black theme to be visible without detracting from the below-the-radar appeal. I am eager to get some long term miles on this fork.

It was great to try the new products on bikes from Norco and Rocky. Kona was only there for the first day and the weather was so bad I only got in 3 runs - none of them on a Kona. If I had known they were packing up I would have made a point of saddling one up. Apparently many of them were off to take part in the Test Of Metal XC race in Squamish.

This was a way to get an idea about a fork but you certainly can"t call it a test. There were so many bikes there that it was hard to stay on one for more than a run or two and it just isn"t the same as trying it on your own machine - set up the way you like it. I also find it more difficult to isolate the fork performance when everything is different.

So while we can"t call these fork tests it was a great opportunity to check out the direction the line is taking and to hear the straight goods from the manufacturer. All in all I was very pleased with the way Marzocchi seems to be listening to riders and manufacturers.

Naar het schijnt is Wades Simmons (weer beter!) de vork flink aan het afbeulen met zijn RMX.

Gast

Bericht door Gast » do jul 10, 2003 4:38 am

http://www.pinkbike.com/photo/pbpic96077.jpg

8)

Schijnt ook een 2004 rmX te zijn schijnbaar, dus is de trustlink nog niet vervangen door t systeem van de switch (gelukkig)

Dude

Plons

Bericht door Plons » do jul 10, 2003 6:49 am

Ze mag duizend maal lichter zijn als een boxxer of een dorado, als hun super verouderder techniek niet binnen in veranderd is, blijft het een marzochhi...

De ene vind die goed, de andere haat hoe een marzocchi rijdt (ik bvb)

Ik heb ooit maar één keer met een goede Marzocchi gereden, die van stevo, maar die was dan ook echt getuned in frankrijk maw boren, boren, afdraaien en toestanden.

Maar ondertussen is er nog altijd NIEMAND die dit doet.

Beter nog, inside news, Tim FLooks zou normaal manitou-tuning gaan doen dit jaar, maar hij zegt zelf dat die vorken zo goed standard zijn dat een rijder eigenlijk zelf alles kan doen als hij een beetje technisch is. (dat heb ik zelf gemerkt bij bikeright, nl)

Maar hij krijgt dagelijks honderden emails van mensen die hun marzocchi willen getuned hebben, dat hij waarschijnlijk binnenkort gaat beginnen met marzocchi.

Nogmaals : als je niet beter weet is een marzochhi een top vork, met weinig onderhoud en degelijk, als je beter weet, wel dan weet je beter....

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jul 10, 2003 7:02 am

ik heb nog alleen maar marzocchi gehad, maar ik vind dat bvb een psylo en fox veel cooler veren, maar toch blijf ik mat marzocchi rijden, misschien omdat ze zo weinig onderhoud nodig hebben, of voor de prijs?

Sven

Bericht door Sven » do jul 10, 2003 8:03 am

Mwoa is de prijs zo"n groot verschil dan met andere vorken?

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jul 10, 2003 8:11 am

vroeger allesins wel, een zocchi "01 Z3 koste evenveel als een "01 judy xc van RS, en het verschil in kwaliteit is wel hoog

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do jul 10, 2003 9:41 am

over de kwaliteit van de 888 kan nog geen kat iets zeggen, tenzij Cedric misschien maar ja, die verkoopt ze ook....
T wordt dus wait and see.
Verder vrees ik da ik plons moet bijtreden. Von mn boxxer stukken beter dan mn shiver. Da merk je snel als je beneden in Todtnau toekomt hoeveel armpump je hebt, en of je bleinen op je handen hebt na een dag hard gaan.
En de dorado die er nu in staat werkt ook ellendig goe. Staat nog n trapje boven de boxxer. Zou nu wel terug s met n shiver willen rijden om te goei te vergelijken. Natuurlijk : ne Dorado kost in de winkel bijna t dubbel van wa ne 888 gaat kosten (+/- 950) en daar verwacht je dan ook wa voor.

Ik denk dat voor mensen die graag met Zok rijden dit een wondervork gaat zijn. Stijf én licht. 2 woorden die normaal ni samen gaan bij marzocchi. Wa da betreft verwacht ik da dit een bom ga zijn.

Gast

Bericht door Gast » do jul 10, 2003 1:00 pm

BadF schreef:
888 gaat kosten (+/- 950) en daar verwacht je dan ook wa voor.

Heum, volgens mij klopt da toch ni echt hoor, da"s maar iets meer dan een super t, als dit hun nieuwe race vork gaat worden zal de prijs toch wel wat hoger liggen, ik had al iets opgevangen van rond een 1500€, lijkt me dan weer veel, maar een prijs als die van de Shiver lijkt me eerder reëel.

Ik denk dat voor mensen die graag met Zok rijden dit een wondervork gaat zijn. Stijf én licht. 2 woorden die normaal ni samen gaan bij marzocchi. Wa da betreft verwacht ik da dit een bom ga zijn.

Da peinz ik ook, ma ik denk da veel mensen Zocchi rijden omdat er toch wel een ferm prijsverschil is tussen hen en RS en Manitou, voor dat prijsverschil vind ik marzocchi kwalitatief en van werking echt wel goed, ma tot nu toe hebben ze hun gewicht ni echt mee, kweetet wel "t kan altij beter

M@lphy

Bericht door M@lphy » do jul 10, 2003 1:21 pm

peter schreef:
wat bedoel je? ???

Eej Petâh,

Dat ie niet zoveel "inzakt" / "sagged" als je erop zit...
(of doel je daar NIET op?)

Wel RETE-KOOLIO die Bléck coating als in den beginne bij Marzo.

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » do jul 10, 2003 2:06 pm

kvin t verschil mee rs en zocci is da rs zeer goed werkt enal maar nie voor lang (de mijne toch en die van mn maat ook) ze werken hoe zemoeten beter als zocchi, zocchi gaat wel langer mee en heeft weinig onderhoud nodig. tis dus tijd da k mij ne manitou of fox moet kopen

TheDick

Bericht door TheDick » do jul 10, 2003 6:30 pm

Ik ga de uitdaging aan, in de nieuwe BP komt ie zeker, met achters een 5th.

Doel, een bombproof bombproof @ <20 kg...............

Dat zou toch fantastisch zijn !

E

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr jul 11, 2003 8:43 am

WOOdy schreef:
[
BadF schreef:
888 gaat kosten (+/- 950) en daar verwacht je dan ook wa voor.

Heum, volgens mij klopt da toch ni echt hoor, da"s maar iets meer dan een super t, als dit hun nieuwe race vork gaat worden zal de prijs toch wel wat hoger liggen, ik had al iets opgevangen van rond een 1500€, lijkt me dan weer veel, maar een prijs als die van de Shiver lijkt me eerder reëel.

Een paar weken geleden was er hier ne post van ne Cédric. Correct me if i"m wrong maar ik ben er zeker van dat hij de Cédric is die bij/voor Rafi werkt. Wil Rafi nu de invoerder van Marzocchi zijn in belgie. Als Cédric dan zegt dat ie 980 gaat kosten denk ik da we ni ver uit de buurt zijn. Meer geld voor bier dus!

Plons

Bericht door Plons » vr jul 11, 2003 8:44 am

het was cedric van raffi, en die zal het wel weten,want hij is een vrij slim voor een belg

TheDick

Bericht door TheDick » vr jul 11, 2003 2:23 pm

Ik ken de dealerprijzen en als hij voor 980 gedumpt wordt is dat een prijsdoorbraak in het fietsenkartel !

E

Don

Bericht door Don » vr jul 11, 2003 3:32 pm

TheDick schreef:
Ik ken de dealerprijzen en als hij voor 980 gedumpt wordt is dat een prijsdoorbraak in het fietsenkartel !

E

nou...... da valt wel mee toch?

bedenk dat je voor minder geld n boxxer hebt!

niaboc

Bericht door niaboc » vr jul 11, 2003 6:16 pm

WOW,... die vork is echt wel cool. k zou m zeker kopen als ik t geld dr voor had

TheDick

Bericht door TheDick » vr jul 11, 2003 7:44 pm

Om de een of andere reden kan ik maar nie warm lopen voor "n boxxer.

E

Gast

Bericht door Gast » za jul 12, 2003 9:52 pm

Als Cédric het gezegd heeft zal "t wel zo zijn zekers

iig goeie concurrent dan voor de Boxxers

Plaats reactie