Eindelijk verkrijgbaar : 26" bighit specicialized

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Plons
Eindelijk verkrijgbaar : 26" bighit specicialized

Bericht door Plons » di mar 11, 2003 9:02 am

Finally, hoogste tijd zou ik zo zeggen : eindelijk een 26" achterbrug voor een bighit.
Dringend nodig !!! Eindelijk een fiets die niet achter elke wortel blijft hangen

Afbeelding

BETD / Specialized Big Hit 26" Rear End @ £175 for the raw alloy or black version, optional bearings fitted are £30. Bolts straight onto the frame allowing you to run a 26" rear wheel and your unlimited tyre of choice! The geometry stays the same and the rear wheel is dished exactly as the standard setup. The bike rolls far better over roots and bumps and will be more stable at higher speeds though not as good in those tight corners.

Ruff Ryder

Re:Eindelijk verkrijgbaar : 26" bighit specicialized

Bericht door Ruff Ryder » di mar 11, 2003 9:32 am

Uuuh Plons, ik geloof dat die achterbrug al zeker een half jaar bij BETD te koop is.. :o 8)

Plons

Bericht door Plons » di mar 11, 2003 9:49 am

Zogezegd ja, maar nu zou ze vlot leverbaar zijn.

Who cares, i don"t ride the Big S(hit) hahahahhhhha

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » di mar 11, 2003 11:29 am

Me neither ;D 8)

Animine

Bericht door Animine » di mar 11, 2003 12:45 pm

Vanaf nu inderdaad vlot leverbaar, ik rijd dit jaar nog zeker met 24" vanachter, dit jaar gepland om veel te DH-en. Tot nu toe nog geen "last" ondervonden van het achter wortels blijven hangen... April wordt de testmaand, 3 keer Todtnau ;D

Btw mijn frame (eerst blauw) heeft nu dezelfde kleur als die BETD achterbrug, foto"s volgen nog ;)

Greetz,
Animine

cHoc

Bericht door cHoc » di mar 11, 2003 1:20 pm

Animine schreef:
Vanaf nu inderdaad vlot leverbaar, ik rijd dit jaar nog zeker met 24" vanachter, dit jaar gepland om veel te DH-en. Tot nu toe nog geen "last" ondervonden van het achter wortels blijven hangen... April wordt de testmaand, 3 keer Todtnau ;D

Btw mijn frame (eerst blauw) heeft nu dezelfde kleur als die BETD achterbrug, foto"s volgen nog ;)

Greetz,
Animine

hmmm, als ik dat zo lees van Plons en ik zelf eens bedenk hoe T is, is er dus grote kans dat er na april wat bestelt gaat worden.....

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » di mar 11, 2003 5:31 pm

Kost wat heb je ook wat.
Zeer fraai stukje vakmansschap !

E

Gast

Bericht door Gast » di mar 11, 2003 9:50 pm

Ik begrijp nog steeds niet hoe je met een 24" wiel "gemakkelijk" achter obstakels zou blijven hangen, als je bv een 2.6 of 2.7 steekt achter komt dit ongeveer overeen met de diameter van 26" 2.0 of zoiets ongeveer (ok, = ni "tzelfde als 26" 2.6, weet ik ook wel, maar toch). En trouwens, als je dat nu gewoon bent is je rijstijl daar toch aan aangepast ???

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » wo mar 12, 2003 9:08 am

3.0 erop zul je bedoelen, niets aan het handje en 100% MX style ook nog eens !

aab

Bericht door aab » do mar 13, 2003 12:07 pm

ik mis dat 26" achterwiel niet.
dus voor mij niet zo"n ding

Animine

Bericht door Animine » ma apr 07, 2003 5:50 pm

Euuuuh, na 1 dag Todtnau sms-te ik nog naar mijn bike buddy (die eveneens BigHit rijdt) dat ik nog niet veel hinder had ondervonden van het 24" achterwiel, MAAR na 3 dagen begin ik toch wel te twijfelen... de wortelstukken en rockgarden op de DH-track had ik gevoel dat mijn achterwiel erover stuiterde ipv er over te rollen. Na dag 1 bleek de rebound van mijn demper te snel te staan, maar na aanpassing kwam ik weer terug bij het stuitergevoel. Over bijna 2 weken weer T-time en dan nog eens oordelen ;D

Greetz,
Animine

Animine

Bericht door Animine » wo mei 21, 2003 9:29 pm

OK sinds een half uurtje gemonteerd ;D Na 3 lange weekends T in april toch maar besloten om de 26" seatstays te bestellen, het stuiterde me allemaal wat teveel, vooral als ik snel reed en obstakels nam... Nu mijn wielen nog en dan kan het wennen beginnen aan de "nieuwe" fiets.

Oh ja, de prijs? £ 260 all in (black anodized, bearings fitted + postage).

Greetz,
Animine

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » wo mei 21, 2003 9:44 pm

Da"s 325 euro, niet duur...........

Animine

Bericht door Animine » wo mei 21, 2003 9:48 pm

1 EUR = 0,697 435 GBP dus 372 euro ;D is nog steeds goedkoper dan een nieuwe fiets met 2 x 26"

Greetz,
Animine

cHoc

Bericht door cHoc » wo mei 21, 2003 11:40 pm

cHoc schreef:
[
Animine schreef:

Greetz,
Animine

hmmm, als ik dat zo lees van Plons en ik zelf eens bedenk hoe T is, is er dus grote kans dat er na april wat bestelt gaat worden.....

[
Animine schreef:
OK sinds een half uurtje gemonteerd ;D Na 3 lange weekends T in april toch maar besloten om de 26" seatstays te bestellen, het stuiterde me allemaal wat teveel, vooral als ik snel reed en obstakels nam... Nu mijn wielen nog en dan kan het wennen beginnen aan de "nieuwe" fiets.

Oh ja, de prijs? £ 260 all in (black anodized, bearings fitted + postage).

Greetz,
Animine

ik zie een nieuwe roeping voor mezelf, waarzegger.... ;D

Animine

Bericht door Animine » vr mei 23, 2003 12:34 pm

Nog een klein detail met de nieuwe seatstays... van 8,1 inch naar 8,9 inch travel achteraan ;D

Greetz,
Animine

Animine

Bericht door Animine » do jun 12, 2003 12:35 pm

Afgelopen maandag voor de eerste keer gaan DH-en met die nieuwe achterbrug. Eerste run was een chicken run, deels te wijten aan het feit dat ik anderhalve maand al geen DH meer had gereden, maar de hele fiets reed anders...

Anders in de positieve zin wel te verstaan, niet meer zo klapperen achteraan. Het enigste waar ik aan moet wennen is dat ik mijn gewicht iets meer naar achter moet brengen om alles vlot te laten verlopen. Doordat de geometrie iets is veranderd kan ik weer op zoek naar de ideale afstelling van mijn demper. Stond die voorheen prima in combinatie met het 24" achterwiel, nu klopte die afstelling totaal niet met het 26" achterwiel en 9" travel.

Ik reed die dag met de wielen die in mijn Giant zaten, Sun Rhyno Lite XL met 2.35 Maxxis HighRollers. Velgen waren dik ok, veel lichter dan mijn Aircorps maar de 2.35 vooraan beviel absoluut niet... zo sketchy en onvoorspelbaar in de bochten. Maar goed nieuwe wielen zijn klaar (big thanks to Luc ;) ) en zullen komen weekend uitgeprobeerd worden. Dan zal er een 2.5 HighRoller op liggen en achter 2.5 Mobster voorlopig.

Greetz,
Animine

Plaats reactie