Afgelopen maandag voor de eerste keer gaan DH-en met die nieuwe achterbrug. Eerste run was een chicken run, deels te wijten aan het feit dat ik anderhalve maand al geen DH meer had gereden, maar de hele fiets reed anders...
Anders in de positieve zin wel te verstaan, niet meer zo klapperen achteraan. Het enigste waar ik aan moet wennen is dat ik mijn gewicht iets meer naar achter moet brengen om alles vlot te laten verlopen. Doordat de geometrie iets is veranderd kan ik weer op zoek naar de ideale afstelling van mijn demper. Stond die voorheen prima in combinatie met het 24" achterwiel, nu klopte die afstelling totaal niet met het 26" achterwiel en 9" travel.
Ik reed die dag met de wielen die in mijn Giant zaten, Sun Rhyno Lite XL met 2.35 Maxxis HighRollers. Velgen waren dik ok, veel lichter dan mijn Aircorps maar de 2.35 vooraan beviel absoluut niet... zo sketchy en onvoorspelbaar in de bochten. Maar goed nieuwe wielen zijn klaar (big thanks to Luc

) en zullen komen weekend uitgeprobeerd worden. Dan zal er een 2.5 HighRoller op liggen en achter 2.5 Mobster voorlopig.
Greetz,
Animine