Psylo 2001

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bobafett
Psylo 2001

Bericht door Bobafett » do aug 21, 2003 5:30 pm

"k heb een Rock Shox Psylo 2001 in m"n fiets hangen... Ben daar op zich wel tevreden mee, echter heb ik "m eigenlijk nooit afgesteld op m"n gewicht.
Kan iemand mij even vertellen hoe ik dat het beste kan doen ?

Enduro

Re:Psylo 2001

Bericht door Enduro » do aug 21, 2003 6:26 pm

1. Doe een tie-rap (of hoe die dingen ook heten) om 1 binnenpoot en schuif hem helemaal tegen de seal aan.
2. Ga rustig op je fiets zitten.
3. Stap weer af.
4. Kijk hoe ver de tie-rap omhoog geschoven is. Dit is je sag.
5. Je sag zou 15 tot 25% van de maximale veerweg van je vork (80, 100 of 125mm bij u, zoek dat eerst uit. Als je het niet weet, haal dan de veer (veren) uit je vork, laat je vork compleet inveren, doe dan de veer (veren) er weer in en kijk hoeveel mm je tie-rap van je seal af zit.) moeten bedragen (zelf vind ik 20% heel fijn).
6. Reken zelf uit hoeveel mm (sag) je gewenste percentage is.
7. Is je vork bij stap 4 minder dan je gewenste sag ingeveerd, verlaag dan je preload (weet eigenlijk niet of er een preloadafstelling op een "01 Psylo zit) en als je daardoor nog niet het gewenste resultaat mee bereikt, steek dan een zachtere veer (veren).
8. Is je vork bij stap 4 meer dan je gewenste sag ingeveerd, verhoog dan je preload en als je daardoor nog niet het gewenste resultaat mee bereikt, steek dan een hardere veer (veren).

Good luck!

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » vr aug 22, 2003 12:46 pm

Enduro schreef:
1. Doe een tie-rap (of hoe die dingen ook heten) om 1 binnenpoot en schuif hem helemaal tegen de seal aan.
2. Ga rustig op je fiets zitten.
3. Stap weer af.
4. Kijk hoe ver de tie-rap omhoog geschoven is. Dit is je sag.
5. Je sag zou 15 tot 25% van de maximale veerweg van je vork (80, 100 of 125mm bij u, zoek dat eerst uit. Als je het niet weet, haal dan de veer (veren) uit je vork, laat je vork compleet inveren, doe dan de veer (veren) er weer in en kijk hoeveel mm je tie-rap van je seal af zit.) moeten bedragen (zelf vind ik 20% heel fijn).
6. Reken zelf uit hoeveel mm (sag) je gewenste percentage is.
7. Is je vork bij stap 4 minder dan je gewenste sag ingeveerd, verlaag dan je preload (weet eigenlijk niet of er een preloadafstelling op een "01 Psylo zit) en als je daardoor nog niet het gewenste resultaat mee bereikt, steek dan een zachtere veer (veren).
8. Is je vork bij stap 4 meer dan je gewenste sag ingeveerd, verhoog dan je preload en als je daardoor nog niet het gewenste resultaat mee bereikt, steek dan een hardere veer (veren).

Good luck!

het is onnodig om hier iets aan toe te voegen. ;D 8)

Bobafett

Bericht door Bobafett » vr aug 22, 2003 1:29 pm

...was ik ook niet van plan....
Bedankt voor de instructie btw.

Plaats reactie