http://home.hccnet.nl/a.j.huijbregts/sa ... os-010.jpg
(was van snowgirl)
nu is d"r 1 probleempje, de rem doet niets. Moet ontlucht worden.. dus ik ging langs mammoet, maar bleek een ander probleem te zijn. De schijf staat tever naar buiten.
Op deze foto kun je het wel zien als het goed is:

de schijf staat helemaal tegen het buitenste blokje aan. De remcaliper is zonder spacertjes aan het frame bevestigd, Ik dacht eerst dat het wiel er scheef in zat misschien, maar het kan er echt alleen zo in..dus dat is het probleem eigenlijk.. hoe krijg ik die schijf in "t midden? dan kan ik "m laten ontluchten en klaar

Heb verder nog wat foto"s gemaakt, en zelf wat ideen misschien, nu mogen jullie je deskundige oordeel vellen. :P

de rem dus.

de dropouts, lijkt me niet het probleem

Nu word het interessant.. fototje van wiel/naaf. dat stukje wat links uitsteekt, zit een schroefdraad op, dat zou je dus moeten kunnen verstellen, om het wiel te centreren, right?

aan de rechterkant (waar de schijf zit dus) steekt nog een stuk meer uit van de naaf..
Maar dan nog zit de schijf tegen het remblokje, dus zou dat naafschroefdraad ding aan deze kant nog wat uit moeten steken eigenlijk, dan zou het goed zijn zou ik denken. Kan dat? is wel raar dan dat links maar een heel klein stukje uitsteekt en rechts een nog groter stuk..

dit is het kleine stukje naafschroefdraad (hoe?? :P) wat uitsteekt links dus. Als dat 1mm meer naar rechts zou zijn zou "t al goed zijn volgens mij...
dat kan zeker wel met een speciale tool? zal de fietsenmaker wel hebben.. maar is dat DE oplossing? en die schroefdraad ziet er ook een beetje verneukt uit

Viel me ook nog wat op, op de laatste foto kun je "t zien, dat rode ringetje na de cassette.. da"s iets van Tioga, wel dezelfde kleur als de naaf maar hoort niet bij de naaf lijkt me. Is een formula naaf namelijk. Is dus een ringetje wat na de cassette zit, geen idee waarom ??? ik heb dat nog nooit gezien.
Is het misschien dat dit net de mm in beslag neemt die ik nodig heb??
Als het hopeloos is moet ik maar een andere naaf in laten spaken en koop ik een setje julies (moet zoiezo nog een voorrem.)