Shimano XT cranckstel pas niet goed op BB
Moderator:Beheerders
Dudes,
zit te klooien met een XT cranckstel (octalink) dat ik nog had liggen. Model 2000 of 2001 ofzo, heb een nieuw XT bottom bracket (jaja ook octalink) gekocht voor mn vriendin dr fiets zodat zij dat cranckstel kan gebruiken. Maar die combi gaat niet werken lijkt het. Het komt erop neer dat het cranckstel niet ver genoeg op de bracket geschoven kan worden. De tandwielen blijven zo overdreven ver van het frame afstaan... de voorderailleur kan nu de ketting ook niet naar het buitenste blad duwen...
wat is de oplossing???
zit te klooien met een XT cranckstel (octalink) dat ik nog had liggen. Model 2000 of 2001 ofzo, heb een nieuw XT bottom bracket (jaja ook octalink) gekocht voor mn vriendin dr fiets zodat zij dat cranckstel kan gebruiken. Maar die combi gaat niet werken lijkt het. Het komt erop neer dat het cranckstel niet ver genoeg op de bracket geschoven kan worden. De tandwielen blijven zo overdreven ver van het frame afstaan... de voorderailleur kan nu de ketting ook niet naar het buitenste blad duwen...
wat is de oplossing???
Re:Shimano XT cranckstel pas niet goed op BB
Kortere as?
beter mikken met de octalink verbinding... die is soms héél nipt qua passing.... het lijkt of ie vast zit maar spring dan maar eens op de pedalen... de tanden zitten niet in mekaar
greetz
bettes

greetz
bettes
nee, heb ik ook, met de bike van mijn vriendin, het lijkt alsof ie er niet op zit maar dat zit ie zeer zeker wel
"gelukkig" is het BB nu gaar, dus kunnen we een nieuwe (smallere?) kopen!
"gelukkig" is het BB nu gaar, dus kunnen we een nieuwe (smallere?) kopen!
dat ding zit er echt maximaal op hoor. zal vanavond nog wel even knooien.
Is er een verschil tussen de BB voor een XT model 2001 en een model 2003? misschien heb ik dan wel de BB voor model 2003 die niet goed op een 2001 past? ::)
Heb dat crackstel ook even op mijn fiets geprobeert te zetten, zelfde probleem...
Is er een verschil tussen de BB voor een XT model 2001 en een model 2003? misschien heb ik dan wel de BB voor model 2003 die niet goed op een 2001 past? ::)
Heb dat crackstel ook even op mijn fiets geprobeert te zetten, zelfde probleem...
Heb de lengtes niet zo bij de hand, maar de Octalink bracket voor een LX crankstel is een stuk langer, misschien heb je dat?
Pino schreef:
Heb de lengtes niet zo bij de hand, maar de Octalink bracket voor een LX crankstel is een stuk langer, misschien heb je dat?
113 XT en 121 LX (normaal gesproken)
BB: IBBES71B13
Bracket set 68-113
voor FCM751\571
die 571 cranck heeft ze... bedenkt me net dat dr oude cranck een 8 speed was, nu dus 9 speed... maakt dat wat uit voor de derailleur? ;D Zit een Shimano STX unit op... misschien dat dat het probleem is?
k wil de achtertandwielen (8 speed) niet vervangen en ook de ketting niet (8 speed)... moet toch gaan werken?
Ik ga veel leren op dit forum over tuning ehehe
:P
Bracket set 68-113
voor FCM751\571
die 571 cranck heeft ze... bedenkt me net dat dr oude cranck een 8 speed was, nu dus 9 speed... maakt dat wat uit voor de derailleur? ;D Zit een Shimano STX unit op... misschien dat dat het probleem is?
k wil de achtertandwielen (8 speed) niet vervangen en ook de ketting niet (8 speed)... moet toch gaan werken?
Ik ga veel leren op dit forum over tuning ehehe
:P
hallo,
het probleem is makkelijk op te lossen door een kortere trapas te nemen
mvg het profile riesewijk team
het probleem is makkelijk op te lossen door een kortere trapas te nemen
mvg het profile riesewijk team

waar ligt riesewijk?