ontluchten oud model Louise
Moderator:Beheerders
Ik heb het nu helemaal gehad >:( >:( Ik heb een setje Louise remmen. Op het voorwiel het oude model wat je handmatig moet stellen en achter de nieuwe. Die achterste kan ik zonder problemen ontluchten, maar die voorste blijft &^*^&$£%.
Ik heb vandaag 4x de voorrem ontlucht volgens de Magura handleiding en de tip van de cult page, maar hij blijft slecht. Ik heb de blokjes vervangen en de schijf ontvet, maar ook dat helpt niet. Hij lekt ook nergens.
Het probleem lijkt me te ontstaan bij het losdraaien van de slang na het vullen. Tussen het verwijderen van de slang en het terugdraaien van het boutje komen er altijd een paar druppels uitlopen. Het reservoir boven zit dan al vast.
Iemand tips om dit te voorkomen/ op te lossen...?
Ik heb vandaag 4x de voorrem ontlucht volgens de Magura handleiding en de tip van de cult page, maar hij blijft slecht. Ik heb de blokjes vervangen en de schijf ontvet, maar ook dat helpt niet. Hij lekt ook nergens.
Het probleem lijkt me te ontstaan bij het losdraaien van de slang na het vullen. Tussen het verwijderen van de slang en het terugdraaien van het boutje komen er altijd een paar druppels uitlopen. Het reservoir boven zit dan al vast.
Iemand tips om dit te voorkomen/ op te lossen...?
-
Re:ontluchten oud model Louise
Dat er een paar druppels olie uitkomen is normaal. Het is een horizontaal buisje, dus daar kan nooit voor 100% olie in blijven zitten. Heb je ook goed je hendel ontlucht door de olie heen en weer te pompen en een paar keer in je hendel te knijpen (voorzichtig..)?
Zit het probleem niet ergens anders? Niet goed uitgelijnde zuigers of klauw?
Suc6,
V.
Zit het probleem niet ergens anders? Niet goed uitgelijnde zuigers of klauw?
Suc6,
V.
Ehh,
Remmen zijn goed geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb er vandaag wel een nieuwe handel op gezet. Zou dat er mee te maken hebben. Rem ik de lucht daar niet uit als ik er een paar keer mee rem? Ik heb ook een aantal keer geremd e.d. tussen het ontluchten...
Remmen zijn goed geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb er vandaag wel een nieuwe handel op gezet. Zou dat er mee te maken hebben. Rem ik de lucht daar niet uit als ik er een paar keer mee rem? Ik heb ook een aantal keer geremd e.d. tussen het ontluchten...
-
Wel zo"n geel Magura blokje tussen je zuigers gedaan? (remblokken dus verwijderd..)
V.
V.
Ehh,
Ik heb geremd terwijl ik reed, niet tijdens het ontluchten. Dat geel ding is trouwens toch alleen voor het nieuw model remmen?
Ik heb geremd terwijl ik reed, niet tijdens het ontluchten. Dat geel ding is trouwens toch alleen voor het nieuw model remmen?
Ja, die handmatige hebben niet zo"n geel ding nodig. Zou eerst eens goed kijken voor olie bij de handel(moet je hem wel goed schoon maken na het ontluchten).
En de lucht rem jee er niet uit, die moet je eruit spuiten. De handel zuigt zich wel een beetje vacuum geloof ik, maar das ook alles
En de lucht rem jee er niet uit, die moet je eruit spuiten. De handel zuigt zich wel een beetje vacuum geloof ik, maar das ook alles
-
je moet tijdens et ontluchten veel tegen de leiding aantikken en in de remhendel moet je knijpen dan komt er meestal nog wel lucht uit......
Je moet net zo lang doorspuiten met olie totdat als je in je remhendel knijpt de doktersspuit onderaan ziet uitzetten/bewegen dan weet je zeker dat et goed zit ;D
tenminste zo was ie bij mij goed.....
Je moet net zo lang doorspuiten met olie totdat als je in je remhendel knijpt de doktersspuit onderaan ziet uitzetten/bewegen dan weet je zeker dat et goed zit ;D
tenminste zo was ie bij mij goed.....