wiel uit je RS boxxer halen
Moderator:Beheerders
- Ghostdog - X
- Contacteer:
heey mensen. ik voel me een beetje dom hierzo :P
Maar ik krijg mn voorwiel niet uit mn boxxer vork. Het is een 2003 boxxer race model. Je moet toch gewoon de vier klem schroefjes losdraaien. Dan de twee dopjes uit je as draaien aan de zijkant en dan zou je as er toch uit moeten kunnen?
Wat nou te doen als dat niet zo is? Of moet ik nog meer doen?
adios, Jop
Maar ik krijg mn voorwiel niet uit mn boxxer vork. Het is een 2003 boxxer race model. Je moet toch gewoon de vier klem schroefjes losdraaien. Dan de twee dopjes uit je as draaien aan de zijkant en dan zou je as er toch uit moeten kunnen?
Wat nou te doen als dat niet zo is? Of moet ik nog meer doen?
adios, Jop
- cHoc
Re:wiel uit je RS boxxer halen
met de inbus in de as een draaiende en trekkende beweging maken, en dan trek je de as er zo uit.
één je moet slechts één dopje los draaien, als ze alle twee los zijn, moet één er terug in draaien.
En dan komt de moeilijkheid, sommige van de boxxers 03 steekas gaan gewoon heel moeilijk uit de vork.
Gewoon wat kloppen (voorzichtig) en dan wat vet aan doen.
En dan komt de moeilijkheid, sommige van de boxxers 03 steekas gaan gewoon heel moeilijk uit de vork.
Gewoon wat kloppen (voorzichtig) en dan wat vet aan doen.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
en tegen welk gedeelte kun je dan het beste kloppen. de as kan nu vrij bewegen door het gedeelte aan de niet-schijfremkant. Aan de kant van de schijfrem zit hij muurvast.... Moet ik dan vanaf de niet-schijfrem kant duwen?
En waar tegen aan?
thanx!
En waar tegen aan?
thanx!
Draai dan eerst het schroef er terug in langs de discant (eventueel met wat locktite.) laten drogen, en dan met een inbus 6 trug langs deze kant penetreren en proberen beweging in de as te krijgen door kort links en rechts draaien terwijl je achterwaarts trekt.
en dan maar hopen
en dan maar hopen
- Ghostdog - X
- Contacteer:
thanx for the tips! hij is dr uit
Maar nu, ander klein probleempje. 1 van de 4 schroefjes om die as te klemmen is dol gedraaid. Is dit een probleem qua veiligheid of houden de andere 3 de as ook wel op hun plek?

Maar nu, ander klein probleempje. 1 van de 4 schroefjes om die as te klemmen is dol gedraaid. Is dit een probleem qua veiligheid of houden de andere 3 de as ook wel op hun plek?
in principe niet, klemming is meer als voldoende !
-
- Forumbeheerder
boxxer heeft de beste dropouts die er zijn. Sterk, simpel en met die uitgefreesde stukken eraan zit je wiel onmiddellijk goed. luv it.
Als je die ene bout nu nie ook gaat overdreven aantrekken en die ook dol draait dan is er geen probleem. Span de andere kant gewoon n beetje (een BEETJE he ) harder aan zodat de as ni kan draaien. da is t enige dat belangrijk is.
Have fun
Als je die ene bout nu nie ook gaat overdreven aantrekken en die ook dol draait dan is er geen probleem. Span de andere kant gewoon n beetje (een BEETJE he ) harder aan zodat de as ni kan draaien. da is t enige dat belangrijk is.
Have fun
-
hmm, bij mij wasren en bij 3van de 4boutjes de draad uir mijn vork gedraaid door de vorige eigenaar, ook 1 kant van de as was dol gdraaid, entoch geen troubles mee gehad!