31.0 ipv 30.9 zadelpen in Specialized
Moderator:Beheerders
Wie heeft zonder probleem een 31.0 zadelpen ipv een 30.9 zadelpen in een Specialized gezet en rijdt nog met alle plezier op diezelfde pen.
Verschil is 0,1 mm......... kan toch geen probleem opleveren?
Erikje
Verschil is 0,1 mm......... kan toch geen probleem opleveren?
Erikje
Re:31.0 ipv 30.9 zadelpen in Specialized
Ik heb daar meer over gelezen en als ik het me goed herinner waren er combies waarbij dat inderdaad kon als je geen vet gebruikte ofzo.
Ik denk dat je beter ff op iemand kunt wachten die er wel echt verstand van heeft
Ik denk dat je beter ff op iemand kunt wachten die er wel echt verstand van heeft

Tja, specialized weet ik niet. Maar ik rijdt met .02mm verschil in mijn scott en dat werkt prima............
Ik dacht, WTF, ik probeer het gewoon en heb een cheapy BBB pen gekocht en no problemo. Ruimte over ook nog. Eigenlijk ook nog wel een betere passing, exactly right zullen we maar zeggen.
Erikje
Erikje
zelfde als dat ik een carbon pen van 30.9 heb die vetloos gewoon in een giant 30.8 passing past...
-
en anders is er toch zo een tool waarmee je de binnekant van u seattube kan uitvijlen om zo ook bramen weg te krijgen
Als je hem er rustig in hebt kunnen schuiven is het geen probleem. Hamers mokers ed om het ding erin te rammen zijn natuurlijk uit den boze. Er zit toch altijd wat tolerantie op de maatvoering.
Enne, zonder vet monteren lijkt me niet verstandig. Dat heeft niets te maken met pendiameters. Als een zadelpen met vet gemonteerd gaat zakken, zakt ie ook zonder vet (ok na een jaartje en met een beetje water erover zit ie misschien wel goed vast) En een 0.1 mm grotere diameter pen zal toch goed klemmen.
Alleen carbon zadelpennen moeten droog gemonteerd worden
Enne, zonder vet monteren lijkt me niet verstandig. Dat heeft niets te maken met pendiameters. Als een zadelpen met vet gemonteerd gaat zakken, zakt ie ook zonder vet (ok na een jaartje en met een beetje water erover zit ie misschien wel goed vast) En een 0.1 mm grotere diameter pen zal toch goed klemmen.
Alleen carbon zadelpennen moeten droog gemonteerd worden
You"re right, eerst zonder vet gemonteerd en de eerste 5 cm waren meteen al zilverkleurig geworden (was zwart...) door de perfecte passing. Idd géén moker gebruikt maar met de hand er recht ingestoken, no problemo. Ook met vet geen probleem en de rest blijft zwart. Wel heb ik met fijn schuurpapier alles ff opgeschuurd in de zitbuis.
Grt Erikje
Grt Erikje
Ik heb er een Race Face XYZ in die volgens mij 31.0 is; zelfs hiervoor was nog in shim nodig
ik zal eens even informeren wat ze er precies hebben ingedwud
gr
oz
ik zal eens even informeren wat ze er precies hebben ingedwud
gr
oz
Zal er al vanaf hangen, in mijn Specialized is de passing zo nauw dat ik er zelfs droog, in nog geen 100 jaar een 31.0 in zou krijgen, is toch ni moeilijk om je gewoon aan de originele maat te houden, in 30.9 is toch redelijk wat keus