Kracht klem voorder.?
Moderator:Beheerders
-
Ik weet dat het moeilijk is uit te leggen.. maar, met welke kracht moet je de klem van de voorder. ongeveer aandraaien? Als je wilt, kan je blijven draaien tot je een ons weegt. Dat is wel wat overdreven, maar je kan aardig doordraaien.
Hebben jullie daar trucjes voor?
V.
Hebben jullie daar trucjes voor?
V.
Re:Kracht klem voorder.?
Ligt er een beetje aan wat voor buizen je hebt toch? Bij deda U2 gaat vast=vast niet eens op, bij m5 denk ik wel.
-
Ja, wat is vast? Als je voorder. niet meer kan bewegen? Want je aardig door blijven draaien totdat je voorder. echt helemaal om de buis zit geklemt.. Dus, zodanig dat de klem rond de buis zit, zodat er nergens meer openingen zijn.
V.
V.
Volgens de shimano handleiding ligt het aantrekkoppel tussen de 5 a 7 Nm of 50-70 kgfcm, dit geld ook voor de kabelbevestigingsbout. Uiteraard doe je dit met een momentsleutel. Ik niet ;D

-
Bikeroo schreef:
Volgens de shimano handleiding ligt het aantrekkoppel tussen de 5 a 7 Nm of 50-70 kgfcm, dit geld ook voor de kabelbevestigingsbout. Uiteraard doe je dit met een momentsleutel. Ik niet ;D![]()
Dit is? Losse kracht met 1 hand?
V.
-
gewoon zo vast dat je voor je gevoel zeker weet dat ie niet meer los kan gaan uit zichzelf

-
? gewoon vast draaien tot hij vast zit, of is dat nu anders?
The Flying V schreef:
[Bikeroo schreef:
Volgens de shimano handleiding ligt het aantrekkoppel tussen de 5 a 7 Nm of 50-70 kgfcm, dit geld ook voor de kabelbevestigingsbout. Uiteraard doe je dit met een momentsleutel. Ik niet ;D![]()
Dit is? Losse kracht met 1 hand?
V.
Huh losse kracht waar heb jij het nou over ;D ;D ;D.
Misschien wordt het inderdaad tijd dat we allemaal voortaan met een momentsleutel gaan werken want dit is echt niks.