WIEL PLAATSEN MET XT SCHIJFREM??

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
kriskros76
WIEL PLAATSEN MET XT SCHIJFREM??

Bericht door kriskros76 » zo jun 29, 2003 7:36 pm

hallo!
Ik heb mijn achterwiel eruit gehaald omdat mijn band lek was en nu krijg ik mijn wiel er gewoon NIET meer in!!! :"( :"( :"( :-[ :? :o
ik snap er echt niks van. ik heb xtr achterderr. en xt shimano schijfremmen. kent iemand dit probleem? voor lukt het vaak ook niet direct, maar nu gaat ie ECHT niet! :? :? :?

groetjes, krista

De Lars Cuevas

Re:WIEL PLAATSEN MET XT SCHIJFREM??

Bericht door De Lars Cuevas » zo jun 29, 2003 8:03 pm

Heb zelf ook wel eens wat last hiermee (ander merk schijven trouwens), maar nooit zo erg. Waar gaat het ongeveer fout.

Indien de remschijf niet meer in de remklauw wil: Heb je toevallig in de remhendel geknepen terwijl het wiel eruit was? Dan staan nu wellicht de remblokken tegen elkaar aan en gaan net meer terug naar buiten. Oplossing is een schroevedraaier oid tussen de blokken vrotten en ze zo wer uit elkaar drukken. Als de wielen er uit zijn kun e bij schijfremmen altijd het beste een plat stukkie kunststof ofzo tussen de blokken drukken om dit probleem te voorkomen.

Als het achterwiel er niet recht in wil: De achterderailleur staat neem ik aan wel helemaal op het kleine tandwiel? Zo niet: derailleur even helemaal naar het opschakelen naar de buitenkant van de fiets. Dan moet het beter gaan.

En anders weet ik het ook zo gauw niet?!

Groeten, Lars

viper01

Bericht door viper01 » zo jun 29, 2003 8:28 pm

ik heb dit probleem ook weleens.. (zonder dat ik de remhandle heb aangeraakt) Maar niet zo extreem dat hij er helemaal niet meer inpast..

Als het goed is heb je bij de schijfremset een oranje kleurig blokje gekregen dat je er in kunt klikken als je wiel eruit is, dan heb je geen enkele kans dat de rem pads tegen elkaar aan komen..

Greetzz

kriskros76

Bericht door kriskros76 » ma jun 30, 2003 8:05 am

tenx!! ik durfde er niet keihard tussen met een schroevendraaier ofzo. nog maar es proberen :-* :-* :-*

krista

Plaats reactie