maat 24 inch velg
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
heey wie kan mij helpen
wat is de afstand van een 24 inch wiel van de midden tot de buiten kant velg??
wat is de afstand van een 24 inch wiel van de midden tot de buiten kant velg??
Re:maat 24 inch velg
20,5"
-
- Contacteer:
wat is dat ???
de diameter of de straal
denk de diameter maar hoe kan dat dan dat als ik het bij een 26 inch velg hou dat het maar heel weinig scheeld?
heb je van het midden tot de buitenkant velg gemeten ?
ik heb dit nl. nodig om de vork te maken van een eenwieler
ik moet dus de maat hebben zo dat ik de lengte van de vork kan bepalen
greetz robin
de diameter of de straal
denk de diameter maar hoe kan dat dan dat als ik het bij een 26 inch velg hou dat het maar heel weinig scheeld?
heb je van het midden tot de buitenkant velg gemeten ?
ik heb dit nl. nodig om de vork te maken van een eenwieler
ik moet dus de maat hebben zo dat ik de lengte van de vork kan bepalen
greetz robin
Het zal misschien vreemd klinken, maar de diameter van een 24" velg is dus 2" kleiner dan van een 26" velg. Als jij 5 cm weinig vind dan scheelt het idd niet veel nee....
20.5" is aan de buitenkant van de velg gemeten....
20.5" is aan de buitenkant van de velg gemeten....
-
- Contacteer:
heey bedankt ik wilde alleen ff zeker er van zijn
heel erg bedankt
greetz robin ;D
heel erg bedankt
greetz robin ;D
508mm , ik weet niet of dat het uiterste is maar dat is je effectif rim diameter ( 559 bij 26")
monkey boy schreef:
508mm , ik weet niet of dat het uiterste is maar dat is je effectif rim diameter ( 559 bij 26")
Juist, luister naar Monkey Boy! Dus 24" is NIET de diameter of de straal, maar de omtrek, Legion!
Bro.
Als 24" de omtrek zou zijn dan is de diameter
(24"*25.4)/3.14159(pi)=194mm
24" is de diameter inclusief banden, waar bij mijn beste weten 1.75" hoogte voor wordt gerekend, 24"-(2*1.75")=20.5"=520,7mm, is wat monkeyboy zegt misschien op een ander punt gemeten ofzo?
(24"*25.4)/3.14159(pi)=194mm
24" is de diameter inclusief banden, waar bij mijn beste weten 1.75" hoogte voor wordt gerekend, 24"-(2*1.75")=20.5"=520,7mm, is wat monkeyboy zegt misschien op een ander punt gemeten ofzo?
24" is je gemiddelde wieldiameter, dat is natuurlijk afhankelijk van je band afmeting.
omdat niet elke band met dezelfde breedte aanduiding het zelfde is kan je niet uitgaan van de omreken truckjes.
de efectif rim diameter gebruik je voor het berekenen je spaaklengte en wordt opgegeven door de velgfabrikant en is voor elke 26" en 24" hetzelfde.
omdat niet elke band met dezelfde breedte aanduiding het zelfde is kan je niet uitgaan van de omreken truckjes.
de efectif rim diameter gebruik je voor het berekenen je spaaklengte en wordt opgegeven door de velgfabrikant en is voor elke 26" en 24" hetzelfde.