Vorkpoot los van Moto 120

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
Vorkpoot los van Moto 120

Bericht door Gast » za jun 14, 2003 5:50 pm

Hallo ik was vandaag gaan dirten.. en na een aantal keren een rythm sectie gepakt te hebben met hoge snelheid..door geulen heen.Is mijn Moto120 een keer gebottomd en is even daarna een binnenpoot losgekomen ,.de linker.
Ik merkte het eerst op als een speling op m"n vorkpoten..en later na een jump bemerkte ik dat er voorpoot los zat.Ik heb dus thuis het voorwiel er uit gehaald en de linkerpoot kwam er zo uit geschoven.Dus mij vraag is hoe krijg ik die vorkpoot er terug in gewoon douwen gaat niet , en wil natuurlijk niks kapot maken.

Dus als je met een oplossing zou komen heel fijn.
Ik heb al mail gestuurd naar ex-moto gebruikers, maar mischien weten meer mensen een oplossing hiervoor.

(Het is btw de reserve vork.)

aab

Re:Vorkpoot los van Moto 120

Bericht door aab » za jun 14, 2003 10:33 pm

reserve vork?
heb je nu 2 van die dingen
wat is er los eigenlijk, de onderpoot van de bovenpoot of het geheel los van het kroonstuk?

aab

Bericht door aab » za jun 14, 2003 10:36 pm

je hebt dus 2 van die dingen las ik net in m"n mail. :D
je binnenpoot is er uit komen vallen begreep ik?
dat klinkt niet zo best, is er niets afgebroken?

Gast

Bericht door Gast » za jun 14, 2003 10:53 pm

Ja klopt ik heb er laatst een van Dyno overgenomen voor 30 pleuros. met Sachs schijfrem.Eigenlijk voor een toekomstig freeridertje.Maar die is gecanceled ;D

Dus altijd handig voor reserve dacht ik zo.En deze heeft mooiere goude poten. 8)

Ja die binnenpoot zat dus los en toen ik me wiel er uithaalde zakte ie naar beneden totaan de stofhoes. Nu zag ik de slider ,binnenpoot , van boven en die was daar dicht en zag een wit kunststof moertje .En in de buitenpoot een cilindervormig staafje hol..wat vlgs mij de demper is. Maar terugdouwen ging dus moelijk en zoals ik nou nkan zien is er niks afgebroken.. ..alleen vrees ik dat ik die bovenkant openmoet om het teen en het ander goed trug te zetten.En speciale tools heb ik daar niet voor.Dus ja ... ??? bij jou is het toch een keer voorgekomen dat ie ook was losgekomen.Hoe heb je dat toen gefixt..of laten fixen. 8)

Gast

Bericht door Gast » za jun 14, 2003 11:02 pm

En van de pdfje"s op de C"dale site werd ik ook niet veel wijzer hoe je uit mekaar kan halen..Afbeelding

aab

Bericht door aab » zo jun 15, 2003 11:56 am

ach 30 euro is geen geld dus niet zeuren jeroentje ;D

Gast

Bericht door Gast » zo jun 15, 2003 12:04 pm

PFFFFF ja dat weet ik wel,maar daar ben ik niet meegeholpen, :? dusehh geen betere tips ..voordat ik maar een poot overhoud..Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » zo jun 15, 2003 2:32 pm

Oke ik heb hem weer in mekaar geschroeft ;D .. zit toch best eenvoudig in mekaar zo"n Moto. 8)Thanx to mijn goede sleutelkunsten.In de binnenpoot zat nog wat verborgen schroefdraad,nadat ik een kunststof blokje omlaag douwde .kon ook niet anders en heb die op demper lichaam geschroeft en alles werkt weer goed. :D
Afbeelding

aab

Bericht door aab » zo jun 15, 2003 4:17 pm

way to go, lefty

Plaats reactie