pedaalas
Moderator:Beheerders
Hoi,
Vandaag bij het fietsen ging er na een tijdje iets tikken bij de as van m"n pedalen. Eerst was het een dus een soort getik en later werd dit geknars met af en toe een harde tik. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit hoort en vraag mij af hoe ik dit kan reparen en of er een hele nieuwe as in moet ,of bijvoorbeeld alleen nieuwe lagers (als die er in zitten) ???.
Fiets is Giant Boulder S1 (net nieuw dus: standaard uitvoering)
Alvast bedankt voor de hulp
Vandaag bij het fietsen ging er na een tijdje iets tikken bij de as van m"n pedalen. Eerst was het een dus een soort getik en later werd dit geknars met af en toe een harde tik. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit hoort en vraag mij af hoe ik dit kan reparen en of er een hele nieuwe as in moet ,of bijvoorbeeld alleen nieuwe lagers (als die er in zitten) ???.
Fiets is Giant Boulder S1 (net nieuw dus: standaard uitvoering)
Alvast bedankt voor de hulp
Re:pedaalas
Veel voorkomend probleem.
Het kan helpen door de as (bottom bracket) eruit te halen, vervolgens as en schroefdraad in het frame reinigen en invetten ( merk: FinishLine) terug plaatsen. Wanneer dit niet helpt zullen de lagers in de as het begeven hebben.
Je zal dan een nieuwe as moeten plaatsen.
Tommy
Het kan helpen door de as (bottom bracket) eruit te halen, vervolgens as en schroefdraad in het frame reinigen en invetten ( merk: FinishLine) terug plaatsen. Wanneer dit niet helpt zullen de lagers in de as het begeven hebben.
Je zal dan een nieuwe as moeten plaatsen.
Tommy
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als ie net nieuw is, gewoon even terug naar je LBS, moet geen probleem zijn..
tnx, het is gemaakt en hij rijd weer als een zonnetje

-
Splinter schreef:
tnx, het is gemaakt en hij rijd weer als een zonnetje![]()
Wat was het?
Zeker even schoonmaken? Is zoooo vaak het probleem..! ;D
Vincent
-
precies, mijn BB (standaard) in m"n ATX 850 2001 moet ook 2x per jaar even open, adners gaat ie idd zeer hard kraken, knarsen. Zit er gewoon rommel in. Maar wat wil je zeg, een Suntour ;D
Maar zolang ie het nog doet, zonder speling vind ik alles best!
Maar zolang ie het nog doet, zonder speling vind ik alles best!
Het bracket was niet stevig genoeg vastgezet (net nieuw, enzo) en kon zo m"n vele kilo "s maar moeilijk hebben als ik ff kracht moest zetten. Hij is er uitgehaald, idd schoongemaakt en gevet en weer vastgezet (nu wel stevig ;D).