Speling balhoofd
Moderator:Beheerders
Hey, ik heb een cane creek balhoofd. Nou blijft daar altijd een beetje speling in zitten. Katze heeft er ook al naar gekeken en kon het ook niet oplossen. Weet een van jullie hoe dit misschien kan ???
Re:Speling balhoofd
Welke Can creek?
C1, C2?
Kan speling op de lagers zitten, ik heb daardoor me hele cane creek kapot gedraaid omdat de balletjes de cups uitsleten.
C1, C2?
Kan speling op de lagers zitten, ik heb daardoor me hele cane creek kapot gedraaid omdat de balletjes de cups uitsleten.
de kogeltjes zullen wel ingelopen zijn, word dan waarschijnlijk een nieuwe
Dat balhoofd is een maand oud ::)
DIe van mij (wat een uitspraak) was ook al na een half jaar foetsie.. Maar één maand is wel errug schnell
Vorkbuis niet tè lang?? Dan komt je headset kapje op de vorkbuis en kan je hem niet verder aantrekken om het lager spelingsvrij te krijgen.
Op te lossen door, of de vork in te korten of gewoon een kleine spacer onder of boven op de stuurpen te monteren.
Op te lossen door, of de vork in te korten of gewoon een kleine spacer onder of boven op de stuurpen te monteren.
ermm..... nope! als katze het niet weet dan ben ik een ... euh! 
ik heb zelf nooit gereden met cane creek, maar op een of ander manier blijf het centreeringetje niet op zijn plaats zitten, door de druk van het kapje moet het toch blijven zitten. Verder is alles ok, buis is niet te lang onderste ring zit goed op de vork, lagers zitten NIET verkeerd om (@tuup J). raar balhoofd, daarom pak ik ook KING. :P

ik heb zelf nooit gereden met cane creek, maar op een of ander manier blijf het centreeringetje niet op zijn plaats zitten, door de druk van het kapje moet het toch blijven zitten. Verder is alles ok, buis is niet te lang onderste ring zit goed op de vork, lagers zitten NIET verkeerd om (@tuup J). raar balhoofd, daarom pak ik ook KING. :P
Zal ik me zo"n kris king maar met de verjaardag vragen ;D
zeker dat je kral(die ster in je vorkbuis) heel goed vastzit?
Dn Helle schreef:
DIe van mij (wat een uitspraak) was ook al na een half jaar foetsie.. Maar één maand is wel errug schnell
Komt mij bekend voor: heb net hetzelfde balhoofd. Eerste vervangen na 2 maanden omdat ie te veel speling vertoonde. Tweede heeft 3 maanden meegegaan, derde voorlopig al meer dan 2,5 jaar. Volgens mij gewoon een kwestie van pech of geluk hebben met die dingen van Cane Creek...
-
de mijne hield ook jaren stand,, en nu nog steeds
- Xircuit
- Contacteer:
Die van mij houd het al een hele week uit............
;D

Khe nu al een jaar king onder problemen

Ik heb ook een cane creek, geen problemen mee. Ik rij marathons wedstrijden etc. Laatst na een jaartje racen weer eens open gemaakt. Zag uit als nieuw.
Dus prima balhoofd. Weet je egt hondert% zeker dat alles hoort te zitten zoals het zit. Cups goed erin, niet teveel vet, niet een te lange vorkbuis, geen slechte ster vorkbuis recht afgezaagt?
Ik noem maar wat, als dat allemaal goed zit, is tie verneukt en ja dan kun je het beste King kopen.
mzzl
Gène
Dus prima balhoofd. Weet je egt hondert% zeker dat alles hoort te zitten zoals het zit. Cups goed erin, niet teveel vet, niet een te lange vorkbuis, geen slechte ster vorkbuis recht afgezaagt?
Ik noem maar wat, als dat allemaal goed zit, is tie verneukt en ja dan kun je het beste King kopen.
mzzl
Gène
-
kep het zelfende met men pro balhooft zit altijd een kraak in vooral al je een frontmanual maakt en alles zit goed erin enz enz want voor den eerste keer rijden had ik al zo kutgeluid erin
Ik heb op mijn oude fiets ook een C2 gehad. Na 4 maanden kwam de roest er al uit!! Daarna lagertjes van Shimano erin gezet en goed ingevet. Daarna noooooit meer problemen gehad. Wel altijd een neopreen beschermertje erom gedaan. King is leuk, maar waarom duurder doen?
omdat king perfect is en jaaaren mee gaat...
maaruuh zitten je cups wel goed vast in je frame. niet dat een of andere iemand ze er maar voor de helft in geperst heeft...
mvg Ninko
maaruuh zitten je cups wel goed vast in je frame. niet dat een of andere iemand ze er maar voor de helft in geperst heeft...
mvg Ninko
Nou Pat (als je die kent de meeste wel hier) heeft de cups erin geperst. Hier heb ik hem ook nog mee geholpen (misschien was het dat wel) maar als ik zo zie zitten de cups er goed in.
Ik heb hier ook een vraagje over, over speling in het balhoofd en aangezien deze draad open is wil ik hem hier stellen.
(balhoofd=BALHOOFDSET: AHS 1-1/8" alloy cups, semi cartridge, sealed )
Ik heb een nieuwe stuurpen gekocht ter verbetering van mijn geometrie en heb daarbij gelijk maar ff de lagertjes opnieuw ingevet en alles weer opnieuw gemonteerd.
daarna "goed" vastgezet middels de inbus op aheadcap.
Maar ik voel nog steeds dat het niet helemaal lekker zit.
Dit uit zich als een klik bij hard remmen stoppie (voor de test) het is geen kloenk.
Verder aantrekken heeft weinig zin en is ook niet echt goed voor de lagers en de soepelheid van het draaien.
Wat kan daar mis aan zijn, het heeft voor de demontage nooit problemen opgeleverd maar nu wel na het schoongemaakt te hebben en er nieuw vet op te hebben gedaan.
Ik heb er van dat witte lagervet opgedaan (Putolinewhite grease EP2)
Wat kan er aan mis zijn ??? (een paar opties)
-niet genoeg lagervet
-niet het juiste lagervet
-lagers verkeerd om onder moet boven en andersom (dacht wel dat dat goed was)
-de conische ring niet goed.
-geef het de tijd, het moet nog wennen.
Ik weet het nu echt niet meer, wie kan mij helpen.
(balhoofd=BALHOOFDSET: AHS 1-1/8" alloy cups, semi cartridge, sealed )
Ik heb een nieuwe stuurpen gekocht ter verbetering van mijn geometrie en heb daarbij gelijk maar ff de lagertjes opnieuw ingevet en alles weer opnieuw gemonteerd.
daarna "goed" vastgezet middels de inbus op aheadcap.
Maar ik voel nog steeds dat het niet helemaal lekker zit.
Dit uit zich als een klik bij hard remmen stoppie (voor de test) het is geen kloenk.
Verder aantrekken heeft weinig zin en is ook niet echt goed voor de lagers en de soepelheid van het draaien.
Wat kan daar mis aan zijn, het heeft voor de demontage nooit problemen opgeleverd maar nu wel na het schoongemaakt te hebben en er nieuw vet op te hebben gedaan.
Ik heb er van dat witte lagervet opgedaan (Putolinewhite grease EP2)
Wat kan er aan mis zijn ??? (een paar opties)
-niet genoeg lagervet
-niet het juiste lagervet
-lagers verkeerd om onder moet boven en andersom (dacht wel dat dat goed was)
-de conische ring niet goed.
-geef het de tijd, het moet nog wennen.
Ik weet het nu echt niet meer, wie kan mij helpen.
- je cardridge lager zit doorgaans onder
- je losse kogels zitten boven (let op dat je de ring waar ze in zitten op de juiste manier erin doet)
-is het niet je vork die kloeik doet?
-zitten er genoeg spacers onder je stuurpen?
-....
- je losse kogels zitten boven (let op dat je de ring waar ze in zitten op de juiste manier erin doet)
-is het niet je vork die kloeik doet?
-zitten er genoeg spacers onder je stuurpen?
-....
Te veel vet op 1 plaats?
mzzl
Gène
mzzl
Gène