Achternaaf problemen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ArneSnoo
Achternaaf problemen

Bericht door ArneSnoo » ma mei 05, 2014 5:21 pm

Hee!

Sinds de winter voorbij is wil ik weer op me fiets springen en de track op.
Maar vlak voor de winter ben ik gigantisch op me bek gegaan op de a4 trails. haha.

Ik heb me achteras daardoor goed gesloopt.
Ik werkte zelf in een fabriek waar ik de mogelijkheid had om zelf wel wat te kunnen maken maar dit wou ik niet aangezien het dan binnen notime breekt.

Mijn frame: Agentbike orange
ik heb een achternaaf van: NG Components
mijn binnen maat van me frame is: 145mm

Nu zoek ik dus een singlespeed achternaaf die hier in past?
Ik heb genoeg gevonden qua achternaven maar ik weet niet welk tandwiel set op welke achternaaf past.

En ik weet niet hoe dat precies zit maar ik kan tegewoordig niet meer naven vinden die gewoon met moeren vast zitten ik zie alleen maar snel spanners ? :S

en ik weet van goh neem een hope naaf...
ja ik ben nou niet degene die kan zeggen ik ga met mijn dikke bmw naar bike2build even een hope naaf halen als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Dus mijn vraag is: Welke achternaaf heb ik nodig en een voor een leuk prijsje.

Mocht iemand er nog 1 hebben liggen voor een klein leuk prijsje hoor ik het graag.

Of wie kan mij meer info geven?

Klopt mijn inbouwmaat wel eigenlijk ?
Laatst gewijzigd door ArneSnoo op ma mei 05, 2014 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » ma mei 05, 2014 5:28 pm

Ik denk 142 inbouwmaat!

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma mei 05, 2014 6:28 pm

Je kan niet zomaar elke naaf nemen omdat je te maken hebt met bepaalde maten. De diameter van de flange. Dit is het ronde deel waar de spaken doorheen gaan. Ook de afstand van beide flanges vanaf hart naaf is belangrijk. Koop je zomaar wat dan kan ik je nu al wel zeggen dat dan je spaken niet meer passen.

Staat je naaf hier niet bij?

http://ngsports.de/prod/nab_bmx2.shtml
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

ArneSnoo

Bericht door ArneSnoo » ma mei 05, 2014 11:01 pm

Technicks schreef:Je kan niet zomaar elke naaf nemen omdat je te maken hebt met bepaalde maten. De diameter van de flange. Dit is het ronde deel waar de spaken doorheen gaan. Ook de afstand van beide flanges vanaf hart naaf is belangrijk. Koop je zomaar wat dan kan ik je nu al wel zeggen dat dan je spaken niet meer passen.

Staat je naaf hier niet bij?

http://ngsports.de/prod/nab_bmx2.shtml
Nee helaas niet :(

Ik ben simpelweg gewoon opzoek naar een achternaaf met een inbouwbreete van +- 141mm die met moeren zit

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma mei 05, 2014 11:52 pm

Nogmaals. Je moet niet alleen een naaf hebben die 142mm is maar ook 1 die gelijk is qua afmeting aan de naaf die je nu hebt. Niet iedere naaf is hetzelfde. Daarom zijn er ook zoveel verschillende spaaklengtes. Dus als ik jou was zou ik de afmetingen van je naaf gaan meten of online opzoeken voordat je zomaar wat anders koopt.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

ArneSnoo

Bericht door ArneSnoo » di mei 06, 2014 6:34 am

Technicks schreef:Nogmaals. Je moet niet alleen een naaf hebben die 142mm is maar ook 1 die gelijk is qua afmeting aan de naaf die je nu hebt. Niet iedere naaf is hetzelfde. Daarom zijn er ook zoveel verschillende spaaklengtes. Dus als ik jou was zou ik de afmetingen van je naaf gaan meten of online opzoeken voordat je zomaar wat anders koopt.
welke maten mag ik dan gaan meten en heb je enkele tips waar ze moernaven verkopen ?

dickjansen63

Bericht door dickjansen63 » di mei 06, 2014 7:47 pm

Diameter van de linker flens en ook van de rechter. Waar de spaken in gaan dus.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di mei 06, 2014 9:16 pm

Idd. :) Ook de afstand van hart naaf naar beide flensen is belangrijk.

https://cdn3.volusion.com/zuzmr.cyhxj/v ... 1325050607

ArneSnoo

Bericht door ArneSnoo » wo mei 07, 2014 3:03 pm

Ik heb ondertussen alle winkels en alle websites afgezocht...

Wat ik precies zoek
Optie 1: 24'' achtervelg compleet met naaf en freewheel en moeren

optie 2: een singlespeed naaf inbouwbreete 135mm 32Gaats vaste as

optie 3: een ng components achter as

Ik weet nu echt niet meer waar ik moet gaan zoeken of wie ik moet bellen.

Mocht er van jullie nog een wiel set single speed met vaste as hebben liggen neem even contact op of als jullie wat weten hoor ik het gaat.

Gr, Iemand die door de bomen het bos niet meer ziet

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo mei 07, 2014 6:34 pm

Plaats het anders ff in het gezocht topic. :)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 08, 2014 4:38 pm

Ooit lang lang geleden een orange willen kopen..
Je as is idd 135mm ..
Maar kan je je lagers niet vervangen.. vind de info wat mager.. en gelijk een nieuwe naaf of heel wiel..wel een snelle beslissing.. voor zover ik niet echt kan lezen wat er nu echt kapot is..
Ikheb trouwens nog drop outs liggen ergens voor dit frame ..en REM nokken... halen is gratis ...postage kost €

Cheers

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 08, 2014 4:39 pm

Ooit lang lang geleden een orange willen kopen..
Je as is idd 135mm ..
Maar kan je je lagers niet vervangen.. vind de info wat mager.. en gelijk een nieuwe naaf of heel wiel..wel een snelle beslissing.. voor zover ik niet echt kan lezen wat er nu echt kapot is..
Ikheb trouwens nog drop outs liggen ergens voor dit frame ..en REM nokken... halen is gratis ...postage kost €

Cheers

Plaats reactie