veerweg komt tot abrupt einde

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vinnycorleone
veerweg komt tot abrupt einde

Bericht door vinnycorleone » di apr 15, 2014 7:04 pm

Ik heb onlangs voor het eerst mijn (nieuwe) Rockshox Vivid RC2 uitgeprobeerd in mijn Canfield Jedi.
Tijdens het fietsen heb ik er niets van gemerkt, maar bij het onderhoud achteraf, kwam ik achter het volgende:

Wanneer de achterbrug terugkeert uit zijn vering, eindigt deze zeer abrupt. Dit is hoorbaar en ook voelbaar wanneer ik op de fiets zit.
Het probleem is enigszins op te lossen wanneer ik mijn beginning stroke rebound trager zet, maar dat is eigenlijk te traag om fatsoenlijk mee te fietsen.

Ik heb het probleem bij bikesuspension.nl voorgelegd (waar de demper vandaan komt), maar zij zijn de komende anderhalve week op vakantie.

Is er iemand hier die de oorzaak hiervan weet en misschien een mogelijke oplossing?

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di apr 15, 2014 9:21 pm

Heb je de luchtdruk in je piggyback gecheckt? En ik neem aan dat de coil op je gewicht is gekocht?
Laatst gewijzigd door Technicks op di apr 15, 2014 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » di apr 15, 2014 9:31 pm

De veer (450) blijkt zelfs iets te licht. Morgen krijg ik echter een 500. Hier zal het niet aan liggen.

Dat van die piggybag is misschien wel een optie. Daar had 'Flip van Veen' het zojuist ook over.
Dit kan ik denk ik niet zelf aanpassen zonder speciale tools?

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di apr 15, 2014 9:40 pm

Ik denk dat je te weinig druk in je piggyback hebt.
Heb net ff de lucht uit mijn shock laten lopen en bij mij schiet die ook een stuk sneller terug. Maakt je shock ook een beetje een zompig geluid bij het in en uit veren? Mocht dit het geval zijn dan kun je kijken of je lbs een shockpompje heeft. Anders zelf 1 kopen. Zijn maar €15 of zoiets.
Laatst gewijzigd door Technicks op di apr 15, 2014 10:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » di apr 15, 2014 9:45 pm

heb natuurlijk wel een shockpomp. Maar de piggybag heeft geen (shrader) ventiel. moet een speciaal RS adaptertje op schijnbaar.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di apr 15, 2014 9:57 pm

Och dat is kloten.

Plaats reactie