Shimano Zee Reach/Stroke Mod

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Technicks
Contacteer:
Shimano Zee Reach/Stroke Mod

Bericht door Technicks » za aug 24, 2013 4:51 pm

Goedendag!

Vandaag heb ik mijn Zee remmen gemod zodat ik de remhendel zonder behulp van een inbus kan verstellen. Ik wist al dat dit kon voor ik de Zee remmen kocht. 1 van de redenen waarom ik ze gekocht heb. Hier had ik het gelezen.

http://www.huckingkitty.com/node/9

Had nog 2 goudkleurige draaiknopjes liggen die volgens mij van een computerkast kwamen.
Het schroef gedeelte bij geveild tot een inbus.
Het gedeelte waar je aan draait afgezaagd en vlak geschuurd. Vervolgens een 2 componenten epoxy hars aangemaakt en een paar drupjes in de opening van de inbus op de remhendel. Het knopje in de opening gedrukt en goed uit laten harden.

Afbeelding

Ga ook nog de stroke/bite point mod doen maar daar moet ik nog de juiste maat boutjes voor kopen en nog even een tooltje voor maken om het boutje wat er nu in zit eruit te draaien.

Resultaat:

http://vimeo.com/73038836

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Technicks op za aug 24, 2013 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

lepluskoen

Bericht door lepluskoen » za aug 24, 2013 8:58 pm

netjes gedaan!
Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za aug 24, 2013 9:02 pm

Thanks. :D
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za aug 24, 2013 9:11 pm

Thanks. :D

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » za aug 24, 2013 9:36 pm

Creatief nice work dit zal veel Zee rijders interesseren!
What goes up must come down(hill)

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za aug 24, 2013 9:45 pm

Ja idd. Samen met de stroke mod heb je gewoon dezelfde instelmogelijkheden als Saint.
Heb wel gezocht of ik de draaiknop van Saint niet los kon kopen maar helaas kan dit niet.
Wel de lever met knop maar die is €26 per kant.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za aug 24, 2013 9:59 pm

:argue:

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » za aug 24, 2013 11:45 pm

Lijkt echt of het gewoon hoort zo, nice job

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo aug 28, 2013 1:41 pm

Vandaag bezig geweest om de andere mod te proberen maar ik heb het idee dat dit niet gaat werken. Bij de diy die ik hierboven heb geplaatst wordt gesuggereerd dat als je het afgevlakte boutje met de 2 gaatjes erin vervangt voor een langer boutje je ineens de afstand van je pads tov je schijf kan verstellen. Nu heb ik een schroevendraaier opgeofferd, even ingeslepen met de haakse slijper en het boutje er makkelijk uitgedraaid.

Vervolgens een langer m4 boutje erin gedraaid maar er gebeurt helemaal niets. Ik voel wel dat het boutje weerstand krijgt maar ik durf niet verder te draaien. Ben bang dat ik iets sloop. :D

Het gene wat me ook een beetje aan het denken zet is het feit dat mijn blokjes nu al erg dicht op de schijf staan. De schrijver van de diy zegt dat het standaard boutje te kort is om iets in te stellen. Dus de langere versie zou mijns inziens iets moeten aandrukken in de rem waardoor de pistons verder uit de caliper komen.
Maar aangezien hij dus niet verder terug kan heb ik er dus in mijn geval al niets aan.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do aug 29, 2013 8:13 pm

Tof gedaan maar je reach stel je toch maar één keer af? Zelf heb ik dan liever een inbusbout die niet in de weg zit of stuk kan..
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » vr aug 30, 2013 12:28 am

Nee idd daarom zit het ook op bv de SLX en Saint remmen, omdat je het toch niet gebruikt.
Het zit niet in de weg en het ergste wat kan gebeuren is dat ze er af vallen.
Ze zitten er trouwens ook niet meer op omdat ik wou checken hoe vast ze zaten en omdat ik er andere knoppen op wil zetten.
Zaten trouwens behoorlijk goed vast.
Verder gaat het me gewoon om de lol van het prutsen. :)

Plaats reactie