Slijtageplekken aan de zijkant van de band door stof?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Treepy
Slijtageplekken aan de zijkant van de band door stof?

Bericht door Treepy » do jul 25, 2013 4:47 pm

Hellowww,

Ik heb sinds maart mn camber afgemonteerd met ground control banden type control. Nou zie ik wel vaker dat het net lijkt of mn spaken een afdruk op de zijkant van de band achterlaten. Alsof daar de stof niet aan kan hechten. Nu het volgende, in de sporen die er vaak zichtbaar zijn komt het kanvas er nu heeeel ietsies doorheen, ik rij met biba's dus klapband is nog niet van toepassing. Maar zijn er mensen die dit ook hebben met banden? Niet specifiek ground control ofzo. En wat is de oorzaak daarvan?
Dat ze vervangen moeten worden op het moment dat het te erg word vind ik niet zo'n probleem, ik vind het alleen zo vroeg na een 750-1000km met mn vorige banden heb ik 1500 km gereden.
Greetz,
Treepy

Life begins where your comfortzone ends!

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » do jul 25, 2013 9:41 pm

Ja ik heb het ook en nee het kan geen kwaad! Het komt omdat je bochten maakt als je rijd.;)
Maar wat een verhaal. Lijkt of mijn spaken een afdruk op mijn band achterlaten. Haha die heb ik nog niet eerder gehoord.. :lol:

Botloos

Bericht door Botloos » zo jul 28, 2013 7:57 pm

Daar heb ik idd ook last van met mijn schwalbe rara's maar pas wel na een 1000km

Treepy

Bericht door Treepy » do aug 15, 2013 12:12 am

Heren,

Dank voor de reactie, @techniks: Je moet wat verzinnen om het duidelijk te maken, maar je begreep me wel 8)
We knallen nog mooi een tijdje verder, komt het canvas mij tegemoet onderweg word het tijd voor andere banden :)
Greetz,
Treepy

Life begins where your comfortzone ends!

baron062

Bericht door baron062 » do aug 15, 2013 5:41 am

Bij mij komt dat vooral voor bij skinwall banden op een lage druk. Ik zou zeggen: kies de volgende keer voor banden met een iets rubberige zijkant.

Plaats reactie