Shock bushing verwijderen.
Moderator:Beheerders
Hoi.
Enig idee hoe ik het makkelijkst de bushing uit mijn fox shock kan krijgen zonder de bus te beschadigen. Wil hem namelijk in een andere demper persen.
Mvg Nick
Enig idee hoe ik het makkelijkst de bushing uit mijn fox shock kan krijgen zonder de bus te beschadigen. Wil hem namelijk in een andere demper persen.
Mvg Nick
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Heb al een oplossing. De bankschroef van mijn buurjongen.
Heb ik het voor elkaar. Air shock gemonteerd draai een keer aan de rebound pffst olie sputtert eruit. De shock zat bij een frame wat ik vorig jaar van mister D heb gekocht hier op het forum. Nooit aangeraakt sinds ik het heb dus waarschijnlijk verkocht met kapotte shock. Altijd fijn.
Heb ik het voor elkaar. Air shock gemonteerd draai een keer aan de rebound pffst olie sputtert eruit. De shock zat bij een frame wat ik vorig jaar van mister D heb gekocht hier op het forum. Nooit aangeraakt sinds ik het heb dus waarschijnlijk verkocht met kapotte shock. Altijd fijn.

“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
het is mij gelukt door een dop er op te zetten die er perfect op lag. en er subtiele tikjes op te geven.
gaat perfect, wel ff een blokje hout op maat gemaakt omdat er anders vreemde zijwaartse krachten op komen
gaat perfect, wel ff een blokje hout op maat gemaakt omdat er anders vreemde zijwaartse krachten op komen

www.wildchains.com
Bike Sports Enschede
Bike Sports Enschede
Ja Frank als het er niet vast inzit dan zal dat idd wel lukken. Als het te vast zit beschadig je de bushing en heb je niks meer. Moet je weer wachten enzo. 
Even iets anders. Is het trouwens mogelijk om een DHX 3.0 air te rebuilden ivm de piggybag die met stikstof is gevuld?

Even iets anders. Is het trouwens mogelijk om een DHX 3.0 air te rebuilden ivm de piggybag die met stikstof is gevuld?
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
ik denk dat ik op hetzelfde probleem ben gekomen, ik heb een nieuwe demper voor me fiets, een manitou swinger, maar ik krijg het busje van me oude demper niet in de nieuwe:P..het busje is te dik voor de ogen, en er zit wel zo'n bushing ringetje in, maar als ik die eruit haal, dan zal ik wssnlijk weer speling hebben omdat er dan teveel ruimte is.. zijn er dan zoveel verschillende maten bushings ?
en is de oplossing idd om de bushing te vervangen?
en is de oplossing idd om de bushing te vervangen?
Don't Shred your head, wear a helmet.
http://www.chainreactioncycles.com/Mobi ... elID=21042
Dus me oude eruit halen en deze erin persen zou de oplossing moeten zijn?
Kan nergens de maat vinden
Ik heb een manitou swinger 3way..geen idee welk bouwjaar
Dus me oude eruit halen en deze erin persen zou de oplossing moeten zijn?
Kan nergens de maat vinden
Ik heb een manitou swinger 3way..geen idee welk bouwjaar
Don't Shred your head, wear a helmet.
FF schuifmaat er in en dan weet je wat de maten zijn. Je zult naast bushings ook de bussen waarmee je de demper in je frame gepast krijgt moeten aanpassen aan je frame en aan de bushings. Dus de juiste bushing maat, de juiste boutmaat (6 of 8 mm over het algemeen) en de juiste inbouw breedte. En dat moet je voor beide kanten van je shock doen.
Handig om even je spulletjes van de shock die in het frame zat op te meten en met die gegeven bij de hand je nieuwe spullen te bestellen.
Als je er niet zo goed uit komt, kun je bijvoorbeeld TFtuned in engeland bellen. Daar hebben ze diverse montage hardware op voorraad en ze kunnen goed advies geven over wat je nodig hebt.
Handig om even je spulletjes van de shock die in het frame zat op te meten en met die gegeven bij de hand je nieuwe spullen te bestellen.
Als je er niet zo goed uit komt, kun je bijvoorbeeld TFtuned in engeland bellen. Daar hebben ze diverse montage hardware op voorraad en ze kunnen goed advies geven over wat je nodig hebt.