Waar FOX demper/RS vork servicen?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MRW
Waar FOX demper/RS vork servicen?

Bericht door MRW » zo jan 20, 2013 1:20 pm

Bij het nakijken van mijn onlangs gekochte SX trail uit 2008 kwam ik erachter dat de propedal knop van de FOX DHX 4.0 demper vast zit. Volgens mij heeft de vorige eigenaar deze nooit laten servicen, dus wellicht dat het daar tijd voor wordt... En als ik dan toch bezig ben lijkt het me logisch de RS Totem ook maar op te sturen, ook al lijkt ie nog 100% te werken.

Mijn vraag is: Kun je het opsturen van demper/vork voor service het beste via je plaatselijke fietsenmaker doen of is het beter dit zelf rechtstreeks te doen en zo ja, waar naar toe? En iemand een idee op welke kosten ik ongeveer moet rekenen?

Tom...

Bericht door Tom... » ma jan 21, 2013 2:25 pm

Ik heb zelf mijn RS ook laten servicen. Ik heb toen weggebracht naar de fietsenmaker. Kosten waren niet heel hoog. Ik was toen net onder de 100 euro kwijt. Ik werk nu zelf ook bij een fietsenmaker en wij sturen hem altijd op naar sabma. En onze laatste klant was toen 170 euro kwijt.
Wie het wiel 2x uitvind kan een fiets bouwen

Smittie

Bericht door Smittie » ma jan 21, 2013 2:52 pm

de demper gaat naar sabma, dit kunnen de meeste fietsenwinkels regelen.
Rockshox gaat naar AGU of naar Sram DSD dit kunnen de meeste ook wel regelen.

Rockshox vorken doe ik altijd zelf omdat deze super eenvoudig en degelijk in elkaar zitten en de onderdelen makkelijk te krijgen zijn.

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 21, 2013 9:02 pm

Sabma is altijd duurder omdat ze Fox servicen want Fox is nooit goedkoop met alles,maar uitstekende service maar dat is AGU met Rock Shox ook alleen ben je wel voordeliger uit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

fredo

Bericht door fredo » ma jan 21, 2013 9:40 pm

wat bedoel je met vast zitten? Het kan zijn dat er gewoon wat prut onder de propedal knop zit => even met een sleuteltje demonteren en checken, misschien is het dan opgelost

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jan 22, 2013 7:26 am

Als het GOED moet gebeuren stuur je hem gewoon zelf naar Flooks.
Vele malen beter dan Sabma en AGU bijelkaar en je kan beide elementen naar een adres sturen.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Smittie

Bericht door Smittie » di jan 22, 2013 8:28 am

dat is inderdaad een optie.
vork service kost 95 pond:
http://www.tftunedshox.com/service/rockshox.aspx

en de demper service kost ook 95 pond:
http://www.tftunedshox.com/service/fox.aspx

je demper kan je ook nog laten push tunen op je eigen gewicht, fiets en rijstijl maar dat kost je weer 55 - 65 pond meer.

en dan heb je nog je verzendkosten.

MRW

Bericht door MRW » di jan 22, 2013 11:59 am

fredo schreef:wat bedoel je met vast zitten? Het kan zijn dat er gewoon wat prut onder de propedal knop zit => even met een sleuteltje demonteren en checken, misschien is het dan opgelost
In de knop zelf voel ik een klein beetje speling, maar echt draaien om te verstellen wil niet meer. Maar kan de knop idd wel even demonteren om te zien of het met wat schoonmaken verholpen kan worden.

@ all dank voor alle reacties! :D

Plaats reactie