Rock shox Pike 426 140 mm probleem??? Opgelost!!!!!!!!

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jordykroon
Rock shox Pike 426 140 mm probleem??? Opgelost!!!!!!!!

Bericht door Jordykroon » di mar 06, 2012 6:29 pm

Hallo allemaal!! :)

Ik heb even een vraagje: Ik heb een Rock Shox Pike 426 gekocht met een veereweg van 140mm, nou is het alleen zo dat als ik op de bike zit dat de voorvork al op 120mm zit. Klopt dit of met deze een service beurt krijgen? :?

De ene kant lijkt het mij opzicht wel logisch dat hij een beetje in veert omdat wanneer je in een kuiltje rijdt de vork dan uit zal gaan veren...

Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij!

Alvast bedankt!

Gr. Jordy
Laatst gewijzigd door Jordykroon op di mar 06, 2012 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Drop it!

aappii

Bericht door aappii » di mar 06, 2012 7:24 pm

hey jordy,

het klopt dat je voorvork iets inveert als je op de fiets gaat zitten in fietshouding. dit noemen we "sag" (handig voor als je iets op het internet wil zoeken). de "sag"van een voorvork is iets persoonlijks, maar gemiddeld zit deze voor crosscountry/ all mountain op 20% van je veerweg(dus als je erop zit in fietshouding zakt de fiets 20% van de totale veerweg naar beneden) en voor downhill en freeride zit dit rond de 30%. maar nogmaals dit zijn uitgangspunten en je zal zelf de juiste instelling moeten vinden die voor jou werkt.
de "sag" is inderdaad je positieve veerweg(travel) dit zorgt ervoor dat als je plots in een hobbel rijdt je even overdreven gezegd niet aan je stuur naar beneden wordt getrokken.

Jordykroon

Bericht door Jordykroon » di mar 06, 2012 8:11 pm

Bedankt voor de goede uitleg! Nu is het helemaal duidelijk voor mij! :)

Nogmaals bedankt! :)

Jordy
Drop it!

Plaats reactie