chainguide bevestiging and woodbumble 2003

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
urban waste
chainguide bevestiging and woodbumble 2003

Bericht door urban waste » za dec 17, 2011 8:32 pm

Ik heb een woodbumble uit 2003 met 3 bladen voor en ik wil naar 1 of 2 bladen voor (grote blad eraf) met een chainguide. Nu wou ik vanavond de crank eraf halen, maar het uiteinde van mijn cranktrekker is "kapot" waardoor ik de crank er niet af krijg. Nu wil ik eigenlijk het liefst al wel spullen bestellen voordat ik een nieuwe cranktrekker heb en kan zien wat voor bevestiging er zit voor een chainguide (het wordt zeer waarschijnlijk een stinger). Iemand die weet of het ISCG of een BB bevestiging is?

Of heb ik zo'n geintegreerde chainguide nodig waar de derailleur (E-type) op past?
Afbeelding

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » za dec 17, 2011 9:06 pm

Als er nu ook een derrie op zit zou het met een Stinger(double) gewoon moeten passen wat betreft de aansl op het frame heb je 2 mogelijkheden ISCG 03 (old) of bb montage. Is het bb montage moet je je 5mm spacer aan de driveside verwijderen en daarvoor komt de Stinger in de plaats dicect op je lagercup!
What goes up must come down(hill)

urban waste

Bericht door urban waste » za dec 17, 2011 9:21 pm

Ok, dan lijkt een ISCG (old) mij het handigst.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » za dec 17, 2011 9:30 pm

Dat kun je wel zien ook al zit de crank er nog op ff onder de non driveside door kijken of je 2 nokjes ziet bij de bb dan is ie ISCG, geen nokjes dan is ie bb montage!

urban waste

Bericht door urban waste » zo dec 18, 2011 8:52 pm

Hmm geen nokjes te zien. Alleen de plaat waar de derailleur aan zit (E-type). Zou het handiger zijn om toch de geïntegreerde plaat te gebruiken zoals hierboven? (dus derailleur en chainguide op 1 plaat). Of past een BB type chainguide altijd? (ik kan zo niet zien hoeveel spacers er zitten). Anders toch eerst maar wachten op de crank trekker...

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo dec 18, 2011 8:58 pm

post anders eens een foto, maar als ik t zo hoor dan beter ff wachten tot de crank er af is! Maar zon E type Stinger is er ook wel in bb mount dacht ik!

urban waste

Bericht door urban waste » zo dec 18, 2011 10:37 pm

Ik wacht wel even op de cranktrekker om onaangename verrassingen te voorkomen ;).
Iig bedankt voor je tips!

Plaats reactie