Exploded view Trek Session 88 2011 ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jean-Pierre
Exploded view Trek Session 88 2011 ?

Bericht door Jean-Pierre » vr jul 22, 2011 5:37 pm

Hey,

Zoals sommige van jullie nog herinneren was ik bezig met de achterbrug van mijn Trek.
Inmiddels ligt ie uit elkaar, en zitten er nieuwe lagers in. Icm met nieuwe spacers moet het goed komen, alleen weet ik niet waar ik die moet plaatsen. Klinkt stom, maar kan er geen logica uit halen waar ik ze moet plaatsen. Of iemand moet het misschien weten.

Gaat namelijk om de lagers die in de rocker-arm zitten. De rocker is bevestigd aan de staande achterbrug. Tussen die verbinding moeten spacers... Maar aan de binnenkant of buitenkant ?

Thanks !

nut-case

Bericht door nut-case » vr jul 22, 2011 5:46 pm

tip:
en nee.. je snapt dat ik het ook niet weet.

ik neem aan dat de lager min of meer blijven hangen in de rocker...
probeer alles eens in elkaar te schuiven zonder spacers. als het goed is kan je dan zien of er spacers tussen de arm en de rocker moeten of juist aan de buiten kant.

ik denk stiekem dat als de lagers goed in het frame zitten je ook nog een ruimte voor de spacers vind.

als je die niet kan vinden zou ik zeggen. probeer het uit. eerst met de spacers binnen en daarna aan de buiten kant.

ik vermoed dat je dat al een hoop verder komt

succes
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr jul 22, 2011 9:50 pm

Hey Dirk,

Ja, dat is ook duidelijk geworden wat er nog tussen moest. Maar dat paste gewoon niet. De spacers waren te dik.

Uiteindelijke oplossing, spacers iets terug getikt en toen paste het wel. Geborgt, daarna even goed uitgetest.. en het werkte naar mijn mening uitstekend. Maar toch zit ik met de twijfel of ik het wel goed heb gedaan haha. Denk ook niet dat ik een andere keus had, maar toch. Hoop nog op een link of reactie.

nut-case

Bericht door nut-case » vr jul 22, 2011 11:51 pm

snap ik.. ik had ook al wel verwacht dat er iemand vna hier nog een duit in t zakkie zou doen..

dpers.. jullie vallen me tegen vandaag!:P

anders ff met trek nl bellen?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Pino

Bericht door Pino » za jul 23, 2011 7:36 am

Trek dealers hebben die exploded view en/of kunnen hem vinden op de dealersite.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za jul 23, 2011 6:11 pm

Pino schreef:Trek dealers hebben die exploded view en/of kunnen hem vinden op de dealersite.
Nope, niet hier. Ik werk in een fietsenwinkel, en wij zijn Trekdealer. Maar geen exploded view op Dexter...

CJ

Bericht door CJ » di aug 23, 2011 9:56 pm

via het "tech site" in het linker gedeelte op Dexter vindt je bijna alles, als je het niet kunt vinden bel dan ff met m'n collega's van service & garantie in Amersfoort.

Cheers
PALMER #1

Plaats reactie