Boxxer lower legs buigen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Riderready
Boxxer lower legs buigen

Bericht door Riderready » vr jul 15, 2011 9:12 pm

Sinds een kleine crash in les Gets is mijn vork krom. Ik heb vandaag de vork uit elkaar gehaald om te zien wat er precies krom is. Ik heb de stanchions eruit gehaald en deze zijn allebei nog recht. Mijn conclusie is dat de lower legs krom zijn (dit is ook duidelijk te zien aan de vork). Op het moment probeer ik de lower legs weer recht te buigen maar dit gaat niet zo makkelijk (ik heb nu dus alleen de lower legs aan de stanchions vast zitten en probeer de lower legs zo te buigen dat het hele zwikkie weer recht lijkt) Soms lijkt het te lukken maar dan wil de steekas niet door beide poten (wat dus betekent dat de lower legs nogsteeds zo krom als een hoepel zijn). Heeft iemand ervaring met rechtbuigen of is de enige goede oplossing lower legs of zijn er andere suggesties :p ik sta voor alles open!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » za jul 16, 2011 12:29 am

Ben jij toevallig die gast die zondag in barendrecht was? Op de bmx baan

Riderready

Bericht door Riderready » za jul 16, 2011 10:52 am

Ja dat klopt, Sherlock. :p Maar daarmee zijn mn lowers nog niet recht..

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » za jul 16, 2011 10:57 am

Zoals we toen al zeiden zou ik me er niet aan wagen om te gaan buigen :roll:

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » za jul 16, 2011 11:42 am

En als wilt dat de stancions ook krom worden moet je zoals je nu doet doorgaan. :?
Je zult met een rei moeten bepalen hoe krom ze zijn en dan in een fatsoenlijke bankschroef hem met een lange buis die in de lowers past proberen recht te buigen.

Succes! :cry:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Riderready

Bericht door Riderready » za jul 16, 2011 1:10 pm

Eerst maar op vakantie dan.. Bedankt voor de reacties!
Met alle respect maar zoals ik nu bezig ben kan ik die stanchions nooit krombuigen heb er enkel de lowers aan zitten maar verder niets dus buig nu alleen de mag lowers, maar ben het met jullie eens dat ik het op deze manier ook niet zal oplossen. Weten jullie een fatsoenlijke fietsenmaker oid waar ik terecht zou kunnen met een probleem als dit? Zoals witte reus het uitlegt kan ik daar dan gewoon alleen mn lowers droppen?

greenie

Bericht door greenie » za jul 16, 2011 3:39 pm

Al eens rockshox gecontacteerd? Misschien weten zij het best of er nog iets mee aan te vangen valt!

Succes in ieder geval, klote zoiets!
yep.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » za jul 16, 2011 3:46 pm

"tactloos modus aan"

Eey uilskuiken.. Magnesium kan je nie trug buigen.. 'T Materiaal is poreus, heeft totaal geen staal eigenschappen.. en zal nooit meer te vertrouwen zijn..
Boxxer poten zijn nie al te duur
Gewoon nieuwe kopen.. End of story.

This was said With common sense :)

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » za jul 16, 2011 4:43 pm

Je vergeet de tactloos modus uit te zetten

Maar ik ben het wel met je eens

divere rules

Bericht door divere rules » di jul 26, 2011 11:05 am

:lol: :lol:

maar +1

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » vr jul 29, 2011 4:59 pm

+2
Niks meer met recht buigen. Ook al zou het staal of alu zijn. Na het buigen(in beide richtingen) kan je nooit zeker zijn of hij niet al een haarscheur heeft. Als jij je gezondheid op het spel wilt zetten voor 200€(neem kontact met RS op,doen ook aan crashreplacement)dan ben je zelf schuld.

Riderready

Bericht door Riderready » di aug 09, 2011 5:26 pm

Bedankt voor alle reacties :) ik ga op zoek naar tweedehands lowers (als iemand iets weet ik hou me aanbevolen) en anders zal ik uiteindelijk wel nieuwe moeten kopen.. Dikke vette bummer zo midden in het seizoen.. Nu eerst maar een stukje xc cruizen

Fanman

Bericht door Fanman » di aug 09, 2011 5:43 pm

Ik ga er van het gemak even vanuit dat je een <2009 Boxxer hebt, dus 32 mm poten? In dat geval, kan je hem eens contacten.

Overigens vraag ik me af of de lowers daadwerkelijk verbogen zullen zijn. Volgens mij zijn die dusdanig bros dat ze breken i.p.v. verbuigen. Weet je het zeker, of zit er intern iets niet goed meer?

Riderready

Bericht door Riderready » di aug 09, 2011 11:44 pm

Ben er redelijk zeker van, maar ga nog eens heel goed kijken morgen. Ik heb Johnny al gesmst, had al wat spullen van hem gekocht, maar helaas had hij de lowers niet meer..

Plaats reactie