Na een te lange stilstand (meer dan een jaar) kon ik eindelijk m'n B1 woodbumble weer gebruiken. Echter had ik opeens een probleem met de voorrem, een Hayes HFX Mag (voorheen nooit problemen gehad). De zuigers willen niet meer terug (voorwiel dus geblokeerd). Na transport achterop de auto deden ze het weer even, maar vervolgens zat de boel weer vast (wanneer je de hendel dan in knijpt lijkt het net alsof er een soort 'klik' in zit qua gevoel). Ik dacht aan "sticky pistons" dus ik heb de remklauw helemaal uit elkaar gehaald, zuigers schoongemaakt (op eens wat wel een soort witte kristal-achtige neerslag), goed ingesmeerd met DOT en vervolgens alles in elkaar gezet en nieuwe DOT erin. Helaas is het probleem er nog steeds...Hendel voelt nog steeds raar (na iets indrukken wat heel licht aanvoelt voel ik een soort "klik" ), alleen blijven de zuigers dit keer in de begin positie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de zuigers nu weer vast zitten.....Zou het aan de hendel zelf kunnen liggen? (lekkende O-ring oid)? Ik heb nergens olie lekkage trouwens...Toch voelt het alsof er geen olie in zit (geen tegendruk). Wat me trouwens opviel bij het vullen is dat ik flink krachts moest zetten omd e DOT in het systeem te krijgen (weet niet of dit normaal is..)
Iemand suggesties? Voordat ik een rebuild kit oid aanschaf.....
Hayes Mag doet niks meer
Moderator:Beheerders
-
- Gran Torino
- Contacteer:
Re: Hayes Mag doet niks meer
Heel mischien leiding verstopt? Heb je die helemaal doorgespoelt? Je vertelde dat er van die aluminium corrosie kristallen in zaten, kan zijn dat er veel vocht in je leidingen zat. Kan het zijn dat daardoor er wat losse deeltjes je leiding of handvat verontreinigd hebben?urban waste schreef:Na een te lange stilstand (meer dan een jaar) kon ik eindelijk m'n B1 woodbumble weer gebruiken. Echter had ik opeens een probleem met de voorrem, een Hayes HFX Mag (voorheen nooit problemen gehad). De zuigers willen niet meer terug (voorwiel dus geblokeerd). Na transport achterop de auto deden ze het weer even, maar vervolgens zat de boel weer vast (wanneer je de hendel dan in knijpt lijkt het net alsof er een soort 'klik' in zit qua gevoel). Ik dacht aan "sticky pistons" dus ik heb de remklauw helemaal uit elkaar gehaald, zuigers schoongemaakt (op eens wat wel een soort witte kristal-achtige neerslag), goed ingesmeerd met DOT en vervolgens alles in elkaar gezet en nieuwe DOT erin. Helaas is het probleem er nog steeds...Hendel voelt nog steeds raar (na iets indrukken wat heel licht aanvoelt voel ik een soort "klik" ), alleen blijven de zuigers dit keer in de begin positie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de zuigers nu weer vast zitten.....Zou het aan de hendel zelf kunnen liggen? (lekkende O-ring oid)? Ik heb nergens olie lekkage trouwens...Toch voelt het alsof er geen olie in zit (geen tegendruk). Wat me trouwens opviel bij het vullen is dat ik flink krachts moest zetten omd e DOT in het systeem te krijgen (weet niet of dit normaal is..)
Iemand suggesties? Voordat ik een rebuild kit oid aanschaf.....
- cyberhawk
- Contacteer:
jep..
het piston geval in de remhendel zelf heeft niet een al te grote spoelpoort..
tis een kutkarweitje..
maar als je de klauw al heb gedaan.. zou ik ff de hendel ook doen ,..
ik reviseer 1x in de 2 jaar heel mn achter rem van de trial fiets.. rubbers etc. alles../
en ik kom ook wel eens van die kristallen tegen na de winter ,. (nee geen pekel
)
het piston geval in de remhendel zelf heeft niet een al te grote spoelpoort..
tis een kutkarweitje..
maar als je de klauw al heb gedaan.. zou ik ff de hendel ook doen ,..
ik reviseer 1x in de 2 jaar heel mn achter rem van de trial fiets.. rubbers etc. alles../
en ik kom ook wel eens van die kristallen tegen na de winter ,. (nee geen pekel

-