Goededag!
Gisteren de kooi van mijn Saint der. los gehaald omdat alles vast zat. De kooit klapte niet automatisch meer terug naar achter waardoor de spanning van de ketting ging. En dat moet je niet hebben natuurlijk.
Echter heb veel moeite om de veer op de juiste manier terug te krijgen. Dat de kooi dus weer naar achter klapt [zonder kabelspanning]. Heb het al eens gehad met een XTR der. toen na veel geklooi wel gelukt. Maar hoe?
Iemand ervaring? Zie wel eens de XTR shadow voorbij komen met een korte kooi, is ook niet standaard dus wellicht iemand die mij meer kan vertellen?
ALvast bedankt!
Groet Bas
Kooi vervangen Shimano Saint M810 der. [korte kooi]
Moderator:Beheerders
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..
-
Ik heb mijn saint der. ook een keer uit elkaar gehad. En toen zat ik met hetzelfde probleem.
Als ik het goed, moet je de veer er goed inzetten en de kooi 0.5/1 slag ronddraaien.
Zorgen dat er spanning op zit en dan pas vast zetten...
Is echt ff klooien!!
Als ik het goed, moet je de veer er goed inzetten en de kooi 0.5/1 slag ronddraaien.
Zorgen dat er spanning op zit en dan pas vast zetten...
Is echt ff klooien!!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
Het was me al gelukt. Je moet de veer er weer in doen en de kooi weer vast schroeven. Dan kun je op de kooi het palletje losschroeven en de kooi "opwinden" [tegen de klok in]. Als je hem op spanning hebt even fixeren en dan het palletje terug doen. Ging vrij makkelijk uiteindelijk.
Dit weekend getest en de der. is heel gebleven!
Groet Bas
Dit weekend getest en de der. is heel gebleven!
Groet Bas
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..