sponzige achter rem Gustav M

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BikerRo
sponzige achter rem Gustav M

Bericht door BikerRo » vr jun 06, 2008 9:36 pm

Hey

Ben in het bezit van Magura Gustav M echter vind ik de achter rem erg sponzig als ik de hendel in knijp en dat vergekijk met de voorrem dan is deze dus veel verder in te knijpen en voelt veel slapper !!!! kan zelf de achter rem niet blokkeren als ik hem vol in knijp terwijl ik 30 km per uur rijd ....iemand een idee hoe dit kan ? heb de rem al meerdere malen ontlucht !

Thanx alvast

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » vr jun 06, 2008 10:00 pm

Ik denk dat er toch nog ergens lucht in is blijven zitten. Nogmaals goed ontluchten en dan nog eens proberen zou ik zelf dus proberen...
Ijzeren paarden eten geen haver....

Nijnemans

Bericht door Nijnemans » vr jun 06, 2008 10:30 pm

Ik zou ook zeggen dat er nog ergens lucht in zit. Op parktool.com/repair staat behoorlijk goed uitgelegd hoe je op je remmen optimaal kan ontluchten. Jammer genoeg staat er geen aparte uitleg over Magura remmen, maar wat lezen over andere typen kan geen kwaad. De tip, dat je ervoor moet zorgen dat de vloeistof in de remkabel alleen naar boven kan stromen vanaf de rem gezien, heeft mij in ieder geval geholpen. Voor het ontluchten van de achterrem zet ik mijn voor wiel in zo'n black and decker werkbank. Kunnen de luchtbellen makkelijk naar boven drijven. Met een voorwerp tikken tegen de remkabel en remmen versnelt het proces.

Als het nauwkeurig volgen van de ontluchtingsprocedure niet helpt, dan zou er alleen nog veel water in de olie kunnen zitten. Water is lang niet zo goed samendrukbaar als lucht, dus het zou me verbazen als het daar aan ligt, maar het schijnt een probleem te kunnen zijn.

Super vervelend van die zompige remmen. Succes ermee.
“Nobody ever drowned in his own sweat.”

BikerRo

Bericht door BikerRo » vr jun 06, 2008 11:05 pm

Nijnemans schreef:Ik zou ook zeggen dat er nog ergens lucht in zit. Op parktool.com/repair staat behoorlijk goed uitgelegd hoe je op je remmen optimaal kan ontluchten. Jammer genoeg staat er geen aparte uitleg over Magura remmen, maar wat lezen over andere typen kan geen kwaad. De tip, dat je ervoor moet zorgen dat de vloeistof in de remkabel alleen naar boven kan stromen vanaf de rem gezien, heeft mij in ieder geval geholpen. Voor het ontluchten van de achterrem zet ik mijn voor wiel in zo'n black and decker werkbank. Kunnen de luchtbellen makkelijk naar boven drijven. Met een voorwerp tikken tegen de remkabel en remmen versnelt het proces.

Als het nauwkeurig volgen van de ontluchtingsprocedure niet helpt, dan zou er alleen nog veel water in de olie kunnen zitten. Water is lang niet zo goed samendrukbaar als lucht, dus het zou me verbazen als het daar aan ligt, maar het schijnt een probleem te kunnen zijn.

Super vervelend van die zompige remmen. Succes ermee.

Bedankt voor de tip ,ik ga het nogmaals eens proberen en ik check ook ff die park tools site . en denk dat ik dan ook maar ff een nieuw flesje olie van magura koop ..

Thanx

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » zo jun 08, 2008 1:07 am

Nijnemans schreef: Als het nauwkeurig volgen van de ontluchtingsprocedure niet helpt, dan zou er alleen nog veel water in de olie kunnen zitten. Water is lang niet zo goed samendrukbaar als lucht, dus het zou me verbazen als het daar aan ligt, maar het schijnt een probleem te kunnen zijn.
Water heb je alleen last van als de remmen heet wordne, omdat water eerder verdampt dan olie. Water is, net als olie, vrijwel niet samendrukbaar.
Ijzeren paarden eten geen haver....

Plaats reactie