fiets naar buitenland verzenden: Hoe, wie?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Elevation12,000
fiets naar buitenland verzenden: Hoe, wie?

Bericht door Elevation12,000 » zo jan 27, 2008 6:08 pm

Hallo beste mede-DP'ers,

Mijn vraag gaat niet over sleutelen, maar vond geen geschikter kopje om hem onder weg te zetten. Niet okay mod dan moet je hem maar verplaatsen.

Dit is het verhaal: Ik heb eens een bike naar UK gestuurd. Netjes in een doos gepropt, naar het postkantoor en daar werd hij geaccepteerd. Nou had dat laatste meer te maken met abuis zijn van de post juffrouw dan met dat mijn pakketje daadwerkelijk ad max maatvoering zou voldoen. Dat deed het dus niet. De site van TPG is hier vrij helder over. Een fietsdoos is gewoon te groot.

Enige tijd later kwam ik met slechts een framedoos naar het postkantoor. Kerel begon meteen te bomen; ''Ja, dat kan niet blah bla...'' Na hem gevraagd te hebben nog eens goed meten bleek dat het toch wel kon. Enfin, heb de man gemeld dat ze eens een complete fietsdoos aangenomen hadden. ''Dat kan niet blah blah..", tierde hij. Okay, het is mij duidelijk dat als hij daar zit dan kan ik het schudden. Heb hem gevraagd wat voor alternatief ze voor mij hebben. Ik vind of mij pakketje verzonden kan worden wel fijn om te weten voordat ik met een inpaksessie aanvang of belangrijker nog: een deal sluit. Volgens hem kan TPG mij NIET helpen. Hij wist ueberhaupt niet hoe of wie dat wel zou kunnen.

Hier komt ie: Wie jullie weet wel meer? Wie van jullie heeft positieve ervaringen met aanname van dergelijke pakketten? ...en zo ja, waar? Werd er ook positef vervolg aan gegeven en hoe zat het prijstechnisch?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jan 27, 2008 8:33 pm

Pakketje naar frankrijk??? 8)

Kijk trouwens eens op https://wwwapps.ups.com/ctc/request
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo jan 27, 2008 11:01 pm

He David,

Naar Frankrijk? Nope... het heeft daarmee niets van doen

UPS is veeelste duur. Ik heb voor de zekerheid natuurlijke nog wel even gechecked en ja, veeelste te duur :roll:

Bedankt voor jouw bijdrage toch :)

Luc

Bericht door Luc » ma jan 28, 2008 10:41 am

Als die man gelijk heeft en een fietsdoos valt effectief volledig buiten de max. afmetingen van wat zij kunnen/willen verzenden, vrees ik dat je automatisch bij de privé koerierbedrijven uitkomt.
Als je niet te ver van de grens woont, kan je eventueel eens proberen via de Belgische post: http://www.post.be/site/nl/index.html
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma jan 28, 2008 8:19 pm

Hallo Luc,

Bedankt voor jouw bijdrage. Nee, Belgie is zo'n 200km weg. Dat is zo ver weg dat ik het pakketje beter direct naar ontvanger kan brengen :lol: Wel een mooi land natuurlijk, dus een mooi excuus om weer eens die kant uit te gaan :arms: ...ware het niet dat ze bij jullie precies dezelfde max maatvoeringen hanteren, zoals ik nu bespeur op de 'De Post' site :(

Reprox

Bericht door Reprox » ma jan 28, 2008 9:31 pm

DHL, FedEx ?

Eerder verstuurde ik ook redelijk grote paketten via TNT
Via het werk, daar werd het netjes opgehaald, zolang het in een postkar paste ging het mee! Zolang het maar onder de 30kg bleef..

Er is vast een mogelijkheid voor jou om je fiets te versturen!

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Luc

Bericht door Luc » di jan 29, 2008 12:36 am

Elevation12,000 schreef:Hallo Luc,

Bedankt voor jouw bijdrage. Nee, Belgie is zo'n 200km weg. Dat is zo ver weg dat ik het pakketje beter direct naar ontvanger kan brengen :lol: Wel een mooi land natuurlijk, dus een mooi excuus om weer eens die kant uit te gaan :arms: ...ware het niet dat ze bij jullie precies dezelfde max maatvoeringen hanteren, zoals ik nu bespeur op de 'De Post' site :(
Dan is je probleem dus eigenlijk meteen door jezelf opgelost :D Gewoon even het nuttige aan het aangename paren ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo jan 30, 2008 1:01 am

Fiets in pakket moet kunnen, althans ze doen het wel.

Ander postkantoor proberen? Anders in twee delen verzenden?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo jan 30, 2008 8:52 am

Eigenlijk is de oplossing vrij simpel, zorg ervoor dat je onder de maximale afmeting blijft. Ik verstuur vaker complete fietsen en als je de wielen en de vork demonteerd dan lukt het om binnen de maximale afmetingen te blijven. Mocht dit geen mogelijkheid zijn, dan kan je inderdaad beter naar België rijden op een avond.
Hebbie het maar gehad.

Just my 2 cents ;)

Sven

Bericht door Sven » wo jan 30, 2008 10:18 am

Wat Reprox al aangaf: DHL?
Daarmee heb ik wel ervaring met grotere pakketjes.

En anders opsplitsen van het onderdeel... Of km-vergoeding vragen aan de verzender;)

Plaats reactie