velgen andere kleur; poedercoat of spuiten? (naven evt ook?)

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hendriku
velgen andere kleur; poedercoat of spuiten? (naven evt ook?)

Bericht door hendriku » di nov 06, 2007 10:12 am

hallo, dit topic leek me het meest toepasselijk voor mijn vraag; ik heb een setje blanke Rigida DP-18's liggen die ik een ander kleurtje zou willen geven. Nu wil ik binnenkort een stalen frame laten poedercoaten.

Zijn er argumenten om velgen niet te laten poedercoaten? En waarom bijv. niet met een spuitbusje? Wel even licht schuren dan denk ik? Hoe hecht verf op alu? maw; is er een laagje grondverf oid nodig?

Zou bovenstaande niet ook heel goed mogelijk zijn voor naven?

prootuning

Re: velgen andere kleur; poedercoat of spuiten? (naven evt o

Bericht door prootuning » ma nov 19, 2007 1:39 pm

hendriku schreef:hallo, dit topic leek me het meest toepasselijk voor mijn vraag; ik heb een setje blanke Rigida DP-18's liggen die ik een ander kleurtje zou willen geven. Nu wil ik binnenkort een stalen frame laten poedercoaten.

Zijn er argumenten om velgen niet te laten poedercoaten? En waarom bijv. niet met een spuitbusje? Wel even licht schuren dan denk ik? Hoe hecht verf op alu? maw; is er een laagje grondverf oid nodig?

Zou bovenstaande niet ook heel goed mogelijk zijn voor naven?
Fiets velgen kan je gewoon spuiten, maar als je toch gaat poeder coaten, doe het dan goed zou k zeggen ;)

hendriku

Bericht door hendriku » ma nov 19, 2007 8:18 pm

heb je hier zelf ook ervaring mee dan? ik was namelijk in de veronderstelling dat er een heel dunne coating op zit waardoor verf niet goed zou hechten..

Plaats reactie